kılcal damarKılcal damarlar nasıl geçer, kılcal damar oluşmasının nedenlerini ve tedavi yöntemlerini içreğimizden detaylı olarak öğrenebilirsiniz.

Kılcal damarların oluşmasındaki ana neden ince damarların genişlemesi ve yapısını kaybetmesi ile ortaya çıkar. Genellikle yüz bölgesinde ortaya çıktığı zaman estetik açıdan kötü bir görünüm yaratır. Kılcal damarların ortaya çıkmasında çeşitli nedenler yer alır ve kişiden kişiye nedenler değişebilmektedir. Günümüz sağlık teknolojisi sayesinde kılcal damarların silinmesi için farklı tedavi yöntemleri gelişmiştir. Kılcal damarlar sadece yüzde değil vücudun farklı bölgelerinde de görülebilir. Kılcal damarlar genellikle mor veya kırmızı renklerde oluşmaktadır. Çoğu kişide görülen kılcal damarlar yüz, kollar ve bacaklarda daha çok ortaya çıkmaktadır ve yayıldığı bölgedeki yoğunluğuna göre farklı renklerde görülebilmektedir.

Kılcal Damar Oluşma Sebepleri

Kılcal damarların oluşmasındaki ana neden ince damarların genişleyip büyümesi ve damar yapısının bozulmasıdır. Bu duruma neden olan sebepleri sıralayacak olursak;

• Cilt yapısının ince olması,
  • Hassas bir cildin varlığı,
  • Uzun süre boyunca güneş ışınlarına direk olarak maruz kalmak,
  • Bazı hastalıklardan dolayı alınan radyasyon tedavileri,
  • İlerleyen yaş,
  • Hareketsiz bir yaşam,
  • Kötü kan dolaşımı,
  • Genetik faktörler ve yatkınlık,
  • Hormon tedavileri,
  • Kadınlarda doğum kontrol ilaçlarının kullanımı,
  • Kortizonlu kremleri uzun süre boyunca kullanımı,
  • Hematoloji sınıfında yer alan hastalıklardır.

Yukarıda yer alan nedenlerden dolayı yüz, bacaklar ve vücudun diğer bölgelerinde kılcal damar görünümü ortaya çıkmaktadır. Hangi nedenden dolayı oluştuğunu öğrenmek ve doğru tedavi ile kılcal damar görüntüsünden kurtulmak için ilk aşamada mutlaka doktor muayenesi gerekmektedir. Doktor muayenesi ile kılcal damarların oluşma sebepleri belirlenir ve oluşumunu engelleme yönünde tedaviler başlanabilirken, var olan kılcal damar görünümünden kurtulmak için farklı uygulamalar kullanılabilir.

Kılcal Damarların Geçmesi İçin Öneriler

Yüz, bacak ve kol gibi alanlarda ortaya çıkan kılcal damarların görüntüsünü yok etmek için aşağıda yer alan önerileri deneyebilirsiniz. Kılcal damarların geçmesi için öneriler;

• Her duşa girdiğinizde en son soğuk su ile vücudunuzu durulayın. Soğuk su ile duş almak vücudunuzun daha sağlıklı olmasına olanak tanır. Ayrıca kılcal damar görünümünü hem engeller hem de azaltır.
  • Gün içerisinde çok fazla ayakta duran kişilerin bacaklarında kılcal damar oluşumu sıkça görülür. Bunu engellemek için yatağa uzandığınızda ayaklarınızı yüksekte tutun. Her gece düzenli olarak en az 15-20 saniye bu hareketi yapın. Böylelikle kan dolaşımı düzelir ve kılcal damarların oluşması engellenir.
  • Kılcal damarların olduğu bölgelere elma sirkesi sürün. Haftada 2-3 kez elma sirkesi yardımı ile masaj yapın. Hem cildiniz daha sağlıklı ve parlak olur hem de kılcal damar görünümü gittikçe azalır.
  • Gün içerisinde çok fazla hareketsiz kalmamaya özen gösterin. Günlük kısa yürüyüşler genel sağlığınız için önemlidir.

Kılcal Damarlar İçin Lazer Tedavisi

kılcal damar tedavisiKılcal damar görüntüsünü yok etmek için kullanılan en etkili yöntem lazer tedavisidir. Her ne kadar sağlığınıza dikkat etseniz de çevresel ve genetik faktörlerden dolayı kılcal damar oluşumu her yaşta görülebilmektedir. Eğer vücudunuzda özellikle yüzünüzde çok fazla ise estetik açıdan kötü bir görüntüye sahip olduğu için özgüven kayıplarına neden olabilmektedir. Lazer ve ışık tedavileri sayesinde kılcal damar görünümünü yok etmek oldukça kolay ayrıca acısız bir işlemdir.

4D Lazer, KTP Lazer ve IPL yöntemleri ile kılcal damarların üzerine uygulama yapılır. Kılcal damarlara gönderilen lazer ışınları damar içindeki hemoglobin denilen kan yapısına odaklanır ve bu damarların deri altında yapısını bozar. Burada oluşan hasar vücuttaki makrofaj denilen hücreler tarafından temizlenir.  Kılcal damar görüntüsüne göre lazer tedavileri ortalama olarak 3-4 seans kadar sürmektedir. Lazer tedavisinin etkisi ilk seans sonrasında gözle görülür. Eğer yüz bölgesinde yer alan burun kısmında kılcal damar oluşumu var ise bu bölge için daha fazla seans gerekebilir. Zamanla tüm damar görünümleri kaybolur.

Kılcal damar tedavisinde lazer uygulaması;

• Hamile kadınlara,
  • Kanama bozukluğu olan kişilere,
  • Epilepsi hastalarına,
  • Kalp pili olan kişilere uygulanmamaktadır.

Kılcal Damar Tedavi Fiyatları

Kılcal damarların geçmesi için yapılan lazer tedavisi uygulamalarında fiyat değişkenlik gösterebilmektedir. Özellikle hastanın vücudunda yer alan kılcal damar yoğunluğu, doktor tecrübesi, hangi lazer tedavi yönteminin kullanılacağı fiyatı ciddi oranda etkileyebilmektedir. En doğru fiyat bilgisini doktorunuz sizi muayene ettikten sonra vermelidir.

Sağlık Bakanlığı kuralları gereği internet sitelerinde fiyat vermek doğru değildir. Kılcal damar tedavi fiyatları ve muayene ücretleri hakkında daha fazla bilgi almak için bize iletişim sayfamızda yer alan bilgilerden ulaşabilir kolayca randevu oluşturabilirsiniz. Randevu aldıktan sonra kliniğimizde yer alan çalışan ve doktorlar kılcal damar tedavi fiyatları hakkında aklınıza takılan tüm soruları cevaplayacaktır. Daha sağlıklı olmanız ve kendinizi daha mutlu hissetmeniz için birçok hastalığın tedavisinde alanında uzmanlarımız ile hizmet veriyoruz. +902122414624 no’lu telefondan polikliniğimizi arayarak kılcal damar tedavi fiyatları hakkında bilgi alabilirsiniz.