botoks ile migren tedavisi

Botoks migren tedavisi pek çok farklı tedavi deneyen ancak etkin sonuç alamayan kişiler için bir tedavi seçeneğidir ve etkinliği ile migren ataklarını önler veye şiddetini azaltır.

Botoks Migren Tedavisi Nedir?

Botoks tedavisi genellikle aşırı terleme, kas spazmları, diş sıkma ve birtakım göz hastalıkları gibi durumlarda tedavi yöntemi olarak kullanılır. Buna ek olarak en sık kullanım alanlarından bir tanesi ise botoks ile migren tedavisi yöntemidir. Eğer kişinin migren atakları 3 ayı geçmiş ise ve bu ataklar 15 dakikadan fazla devam ediyorsa migren atakları kronikleşmiş demektir. Bu hastalıktan günümüzde birçok insan mustariptir ve bu durum kişiyi oldukça rahatsız eden ve hayat kalitesini düşüren bir hastalıktır.

Botoks, colustridium botulinium olarak isimlendirilen bir bakteri çeşidinden meydana gelen bir toksin maddedir. Çoğu kişinin bildiğinin aksine bu toksin Botoks uygulandığı bölgedeki sinir uçlarına etki ederek, bu sinirlerin uyardığı kasların etkinliğini bloke ederek etki gösterir.

Son zamanlarda yapılan birçok araştırmaya göre ise botoks ile migren tedavisi kronik migrenin tedavi edilmesinde son derece etkili olan bir uygulamadır. Sonuçlara göre botoks ile migren tedavisi kronik migren ataklarında son derece yararlı bulunmuştur. Bu tedaviden yararlanan birçok hasta hayat kalitesinde ciddi şekilde bir artış gözlemlediklerini ve kronik migren ataklarının ciddi anlamda azaldığını belirtmişlerdir.

Migren Nedir?

Migren, çoğunlukla atak şeklinde gelerek kişiyi rahatsız eden bir baş ağrısı çeşididir. Bazı zamanlarda bu şiddetli baş ağrısına, ışık ve sese karşı bir hassasiyet veya bulantı ve kusma gibi belirtiler de eklenebilir.

Migren Belirtileri Nelerdir?

Çoğunlukla baş çevresinde şiddetli bir zonklama şeklinde baş gösterir. Bazen başın yalnızca tek bir bölümünde, bazen ise ense veya şakaklarda da hissedildiği olur. Genellikle aşırı veya orta şiddette hissedilir. Ağrıya ek olarak bulantı ve baş dönmesi de diğer oluşan semptomlardandır. Aynı zamanda kokuya karşı bir hassasiyet de gelişebilir. Psikolojik belirtileri ise asabi olma durumu ve depresif ruh hali olarak kişiye yansıyabilir.

Migrenin Nedenleri Nelerdir?

Migren beyinde bulunan sinirlerde ve damarlarda oluşan birtakım değişmelerin etkisiyle baş gösteren bir rahatsızlıktır. Migrenin birçok sebebi bulunur. Aynı zamanda fizyolojik ve biyokimyasal risk etmenleri de bu rahatsızlığı tetiklemektedir.

Bir migren atağı meydana geldiği zaman migrenin belirdiği alan hareketlenerek kan damarlarının genişlemesine ve sinirlerin inflamasyonuna neden olur. Hemen arkadaşından ise beyinde bulunan trigeminal sinirler aktif hale gelerek migreni oluşturur.

Migren Tanısı Nasıl Konur?

Hastanın ağrı geçmişi, ağrılarının sıkça olup olmadığı, devam etme süresi ve diğer benzer gelişmeler nörolojik muayene altında incelenir. Migren tanısı koyabilmek için hastanın baş ağrısına neden olabilecek altta yatan başka bir problem olmamalıdır.

Migren Nasıl Tedavi Edilir?

Migren tedavisi için birçok yöntem bulunur. Genellikle ağrının ne sıklıkla yaşandığı ve şiddetine istinaden düzenli ilaç veya ağrı kesici kullanmak gerekebilir. Fakat ağır vakalara ağrı kesici de etki etmez. Bu tip vakalarda düzenli ilaç kullanmak önemlidir. Bu sayede ilaç direkt olarak beyne etki eder ve atak oluşumunun önüne geçer.

Sık sık ağrı kesici kullanmak da tehlikelidir. Bu durum mide ve böbreği olumsuz etkileyebilir. Botoks migren tedavisi de bu etkili yöntemlerden bir tanesidir. Son zamanlarda adı sıkça duyulmaya başlanmıştır.

Botoks Migren Tedavisi Kronik Migren Ataklarını Önlemede Nasıl Etkilidir?

Öncelikle 200 yılı içerisinde botoks migren tedavisi ön plana çıkmaya başladı. Botoks genel olarak estetik amaçlı uygulanan bir işlem olarak bilinse de zaman içerisinde sıkça yayınlanan yayınlardan ve araştırma sonuçlarından sonra migren atakları için de son derece faydalı bir tedavi olduğu belirlendi.

FDA (Amerikan İlaç Dairesi)’nın da onayından geçen botoks migren tedavisi kliniklerde kronik migren hastaları için yaygın olarak uygulanmaya başladı. FDA, botox migren tedavisi için migren atak sayısında ciddi azalmalar görüldüğünü ve hastaların hayat kalitesinde artış yaşandığını da belirtmiştir.

botoks migren tedavisiBotoks Migren Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Botoks migren tedavisi genel olarak alın, ense, şakaklar ve boyun bölgesine yapılan botox enjeksiyonu ile uygulanır. Bu uygulama esnasında çok ince iğneler yardımı ile etken madde tedavi bölgesine enjekte edilir. Böylece bir ağrı veya sızı meydana gelmemektedir.

Botoks etkisi 6 ila 8 ay arasında etkisi kaybolur ve tekrarlanması gerekir. Öncesinde hasta muhakkak detaylı bir muayeneden geçer. Kişinin migren atak sıklığı, migren atak sayısı, migreninin şiddeti ve rahatsızlığın ciddiyet boyutu gibi faktörler de ele alınır. Uygulamaya öncelikle sınırlı bölge tanımlanarak başlansa da bu bölgeler tedaviden alınan yanıta göre artabilir.

Botox Migren Tedavisi Avantajları Nelerdir?

Botoks migren tedavisi ana amacı kişinin migren atakları için kullandığı ilaç ve ağrı kesicilerin kullanımını azaltmasıdır. Hatta ve hatta çoğunlukla kişide ilaç alma ihtiyacı hissettirmemesidir. Aynı zamanda atakların meydana gelme sıklığında ve atak şiddetlerinde yarı yarıya bir düzelme yaşanır. Tüm bu yararlı gelişmelere bakılarak botoks migren tedavisi için son derece etkili bir tedavidir demek mümkündür.

Kimlere Botoks Migren Tedavisi Uygulanabilir?

Botoks migren tedavisi kronik migren rahatsızlığı bulunan birçok kişiye uygulanan etkili bir yöntemdir. Kronik migren ataklarına sahip olan ve daha fazla ilaç kullanmak istemeyenler bu tedaviyi yaptırabilir.

Botoks Migren Tedavisi Fiyatları

Migren tedavisinde kullanılan botoks miktarı ve uygulama yapılacak alan sayısına göre botoks migren tedavi fiyatları değişebilir. Burada ağrının hangi bölgede yoğun olduğuna göre uygulama bölge sayısı değişebilir. Bu ve doktorun bu konuda tecrübesi fiyatlarda değişkenlikler oluşturabilir. Ayrıca kullanılan botoks markası ve FDA onaylı olmasıda fiyatlarda etkendir.

Kimler Botoks Migren Tedavisi Yaptırmamalıdır?

Botoks migren tedavisi bu uygulamayı yaptırmaya engel olan nörolojik bir hastalığı bulunanlara, çocuk yaşta bulunan kişilere, hamile olan ve emzirme döneminde olan kadınlara yapılması önerilmeyen bir uygulamadır.

Botoks Migren Tedavisi Ağrılı Bir İşlem Midir?

Botox migren tedavisi baş ve baş çevresinde bulunan bölgelere ince iğneler yardımıyla etken maddenin enjekte edildiği bir uygulamadır. Genellikle küçük enjektör kullanılır, ancak bazı özel durumlarda uzun ince uçlu iğneler de kullanılabilmektedir. Yaklaşık olarak yarım saat 40 dakika civarı uygulama devam eder. Tamamen ağrısız bir işlemdir demek doğru olmadığı gibi dayanılmayacak düzeyde değildir.

Botox Migren Tedavisi Kalıcı Bir Uygulama Mıdır?

Botoks migren tedavisi kalıcı olmayan bir uygulamadır. İlk olarak unutulmaması gereken nokta migren ataklarının tamamen veya birden ortadan kaybolmayacağı gerçeğidir. Bu tedavide asıl amaç atakların sıklığını azaltmak ve şiddetini minimum seviyeye indirmektir. Aynı zamanda kişiyi ilaçlara bağımlı kılmamaktır. Uygulamanın etkili olabilmesi için mutlaka bu işlem tekrarlanmalıdır. Tekrarlanma zamanına ise ancak hasta karar verebilir. Tedavi sonrasında ataklar yine eski haline geri döndüğü zaman uygulamanın tekrarlanması faydalı bir yaklaşım olacaktır.

Botoks Migren Tedavisi Ne Sıklıkla Tekrarlanır?

Bu durum kişiden kişiye farklılık gösterse de genel olarak bir şey söylemek gerekirse tekrarlanma sıklığı ilk yıl için 4 ay aralıklara yapılır. Daha sonra yapılacak olan enjeksiyonlar ve süreleri ise hastanın ihtiyacına bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.

Botoks Migren Tedavisi Yan Etkileri ve Zararları Nelerdir?

Nadir de olsa birtakım yan etkiler meydana gelebilir. Kızarıklık, şişlik ve ciltte hassasiyet bu durumlardan birkaçıdır. Fakat bu komplikasyonları engellemek veya şiddetini azaltmak için işlem anında buz kompresi yapılabilir. Botoks migren tedavisi kişiye asla kalıcı bir zarar vermemektedir.

Botoks Migren Tedavisi İçin Hastanede Yatmaya Gerek Var Mı?

Botoks migren tedavisi işlemi oldukça kısa süren bir işlemdir ve hastanede yatmayı gerektirecek bir durum söz konusu değildir. Kişinin iyileşme süreci oldukça hızlıdır. Gündelik yaşama hemen geri dönülebilir.

Botox Migren Tedavisi İşleminden Sonra Ne Yapmak Gerekir?

İşlem sonrasında çoğu botox işleminde olduğu gibi cildi aşırı güneş ışığına maruz bırakmamak ve mutlaka güneş koruyucu losyonlar kullanmak önemlidir. Aynı zamanda tedavi bölgesini olası darbelerden korumak ve çok fazla temas etmemek de gerekir. Ayrıca aşırı sıcak ortamlardan da kaçınılmalıdır. Ve baş aşağıda olacak şekilde durmamalı veya herhangi bir iş yapılmamalıdır. Yüz üstü yatmak da son derece tehlikelidir. Tedavi sonrasında aşırı alkol alımından kaçınmak gerekir. Alkolün migren ataklarını tetiklediği bilinmektedir.

Her Baş Ağrısında Botoks Migren Tedavisi Etkili Olur Mu?

Her baş ağrısı olduğu zaman botoks işlemini uygulamak doğru değildir. Hastanın kronik migren rahatsızlığı sebebiyle botoks uygulatabilmesi için nöroloji uzmanı tarafından konulmuş bir tanı olması gerekir.

migren botoxuBotoks Migren Tedavisi Sonrası Etki Ne Zaman Başlar?

Botoks migren tedavisi etki etme süreci yaklaşık olarak 2 haftadır. 3 günün sonunda işlemin etkileri yavaşta görülmeye başlar. Fakat etkinin tam olarak görülebilmesi için en az 2 hafta geçmelidir.

Botoks Migren Tedavisi Etkisi Ne Kadar Sürer?

Botoks migren tedavisi etkisi yaklaşık olarak 4 ila 6 arasında değişir. Bu süre zarfında etkisi devam etmektedir. Ancak yine de bilinmelidir ki etki süresinin ne kadar süreceği kişiden kişiye değişiklik gösteren bir durumdur. Migreni tetikleyen kas grupları oldukça güçlü ise işlemin etkisi diğer hastalara oranla daha az sürebilir. Düzenli egzersiz yapan ve metabolizması yüksek olan kişilerde de etki etme süresi ve etkinliğin devam etme süresi azalabilir.

Botoks Migren Tedavisi Yararları Nelerdir?

Bu uygulama migren atakları henüz başlamadan ona engel olmayı amaçlar. Bu nedenle botoks migren tedavisi kronik migren hastalığı bulunan kişilere ciddi bir yaşam kalitesi sunar. Ayrıca botoks migren tedavisi FDA’nın da onayını alan ilk migren önleyici tedavidir.

Botox Migren Tedavisinde Nasıl Kullanılmaya Başlandı?

Aslına bakıldığında tesadüfi olarak keşfedilen bir uygulamadır botoks migren tedavisi. Botoks genellikle yüzde yer alan kırışıklık ve sarkmaları gideren bir uygulama olarak bilinir. Fakat bu amaçla gelen ve migren atağına sahip hastaların, botoks işlemini yaptırdıktan sonra ataklarında ciddi azalmalar meydana geldiği gözlemlenmiştir.

Yürütülen birçok araştırmanın sonucuna göre ise kronik migren rahatsızlığına sahip kişiler botox ile bu hastalıktan büyük ölçüde kurtulmuşlardır. Botoksun migren ataklarında bu kadar başarılı olmasının ana sebebinin ise sinirlerin sonlandığı bölgelerde bulunan birtakım nörotransmitterlerin salınımına engel olması yolu ile burada oluşan inflamatuvar acıyı engellemesinden dolayı olduğu biliniyor.