İnsanlar günde elli ila yüz saç teli döküyor; bu doğal bir fenomendir. Ancak aşırı saç dökülmesi endişe yaratır. Kaybolan saçlar yenileriyle yenilenir ve kişinin görünüşünü önemli ölçüde etkilemez. Saç dökülmesi ciddi boyutlarda olduğunda, kel noktalar, yamalı alan oluşturuyorsa, tıbbi müdahaleye ihtiyaç duyar.

Uzun saç teli olan kişilerde saç dökülmesi daha belirgin hale gelir. Kadınlar saç modeli, saç kurutma makinesi kullanımı, çocuk doğurma ve menopoz nedeniyle saç dökülmesine daha yatkındır. Doğal yaşlanma sürecinde, kalıtsal genetik faktörler, düşük beslenme ve iç hastalıklar dışında saç dökülmesinin en önemli nedenidir. Saç mezoterapisi, saç büyümesi için kozmetik bir tedavidir, kaybedilen hacmi ve parlaklığı yeniler.

Saçlı deride 100.000’den fazla saç kökü vardır ve her bir saç teli, iki ila beş yıllık ömrünün farklı aşamasındadır. Saç dökülmesinde stres, beslenme, kişisel hijyen ve yaşam tarzı çok önemli bir rol oynar. Saç Tedavisi Mezoterapi, saçın uzamasını sağlamak için kafa derisindeki kan akışını ve vitaminleri iyileştirir.

Saç Dökülmesinin Sebepleri Nelerdir?

Mevsim geçişlerinde veya genetik sebeplerden dolayı saçlarda cansızlık ve yoğun dökülme görünebilir. Strese bağlı olarak da saç dökülmesi yaşanır. Saç dökülmesi sorununu ortadan kaldırmak, saçlarınızın daha güçlü ve sağlıklı olması için saç mezoterapisi tedavisi önerilir.

Saçın düzenli fizyolojik incelmesi 30’lu yaşların başından ortalarına kadar başlar. Anemi, tiroid sorunu, polikistik over sendromu (kadınlarda) saç dökülmesinin olası bir nedenidir. Doğal yaşlanma ve genetik faktörler saç dökülmesinin diğer önemli nedenleridir. Menopoz sırasındaki hormonal değişiklikler, duygusal travma ve düşük dengesiz beslenme saç dökülmesini etkiler. Saç Tedavisi Mezoterapi, saç derisindeki kan dolaşımını iyileştirerek saç köklerinin daha hızlı uzamasını ve daha uzun süre kalmasını sağlar.

Saç Mezoterapisi Nedir?

Saç mezoterapisinde, saçların ihtiyacı olan vitaminler, mineraller ve aminoasit karışımları, ince uçlu iğneler sayesinde saç derisine enjekte edilir. Saç tellerinin dökülmesini engelleyen, saç tellerini kalınlaştıran ve daha parlak görünmelerini sağlayan bu tedavi herkes için uygundur. Saç terapisi ağrısız bir uygulamadır. Her yaş grubuna güvenle yapılabilir.

Mezoterapi, yetişkin kök hücreleri uyarmak ve hasarlı dokuların iyileşme sürecini hızlandırmak için ilaçların doğrudan cilde enjekte edilmesini içeren bir tekniktir. “Mezo”, epidermisin hemen altında, cildin orta tabakası olan mezodermden türetilen Yunanca bir terimdir. Epidermisin hemen altındaki hedef dokulara uygulanan bir dizi yüzeysel enjeksiyona dayanan, neredeyse cerrahi olmayan bir kozmetik tıp prosedürüdür. Tıbbi kokteyl mezodermden hedeflenen dokuları uyarır ve böylece saç dökülmesi dahil çok çeşitli tıbbi ve kozmetik durumların giderilmesine yardımcı olur.

Saç Mezoterapisi Kaç Seans Önerilir?

Saç mezoterapisinin kaç seans yapılacağı tamamen kişinin saç yapısına, saç dökülmesinin derecesine ve saçlarının ne kadar yıprandığına bağlıdır. Saç mezoterapisi için gelen hastalara önce saç analizi yapılarak saç kaliteleri ölçülür. Daha sonra kaç seans saç mezoterapisine ihtiyacınız olduğu belirlenir. Saç sağlığına göre mezoterapi seansları haftada bir veya iki kere gerçekleşebilir. Saça mezoterapi genellikle 40 dakika sürer. Saç mezoterapisi 3, 5 veya 7 seans önerilir. Asıl etki 3 hafta sonra görülmeye başlar.

Saç Mezoterapisi Kimlere Yapılır?

Herhangi bir tipte saç dökülmesinin ilk aşamalarından mustarip olan herkes saç dökülmesi için Mezoterapiden yararlanabilir. Hem erkekler hem de kadınlar bu tedaviden eşit oranda faydalanabilir. Saç dökülmesi için Mezoterapi aramadan önce bilmeniz gereken bazı belirtiler şunlardır:

• Saç incelmesi
  • Düzensiz saç dökülmesi
  • İnceltici taç bölgesi
  • Kellik

Saç Mezoterapisinin Etkileri Nelerdir?

Saç mezoterapisi hem kadınlara hem de erkeklere uygulanabilir. Saç mezoterapisinin temel amacı, saç dökülmesini engellemek ve saçların daha sağlıklı uzamasını sağlamaktır. Saçları dökülen ve kelleşmeye doğru giden kişilerde saç mezoterapisi yapılarak bu süreç durdurulur. Saç dökülmesi mağduru olan kişilere ihtiyacı olan vitamin, mineral ve besin öğelerinin enjekte edilmesi ile saç mezoterapisi yapılır.

Saç mezoterapisi aynı zamanda hücre metabolizmasını da hızlandıracak, vücudunuzdaki enfeksiyonları yok edecek ve saç derisindeki kan dolaşımını hızlandırarak saçların daha sağlıklı uzamasını sağlayacaktır. Saç mezoterapisinde saç folikülleri canlandırılarak daha uzun, gür, hacimli ve sağlıklı saçlara kavuşmanız hedeflenir. Bu yöntem sayesinde hormonal denge düzenlenir ve saç dökülmesine neden olan faktörler ortadan kaldırılır.

Saç Mezoterapisi Nasıl Yapılır?

Saç mezoterapisinde oldukça ince iğneler kullanılarak yapılır. Saç mezoterapisi ağrısız olarak gerçekleşir. Saç derisinin 2-3 mm altına vitamin, mineral, antioksidan ve saç derisinin ihtiyacı olan diğer bileşenler uygulanır.

Saç mezoterapisinin etkili olması için 6 ay sonra tekrar uygulanması önerilir. 6 ay sonra desteklenen saç mezoterapi uygulaması sayesinde saç telleri güçlenerek, saç dökülmesi problemi ortadan kaldırılır. İlk etkiyi tedavi başladıktan 3 hafta sonra görmeye başlar.

Saç Mezoterapisinin Avantajları Nelerdir?

• Saç dökülme problemini azaltır
  • Saç tellerini gürleştirir
  • Saç tellerinin ömrünü uzatır
  • Yeni saç foliküllerinin çıkmasını destekler
  • Saç derisindeki kepeği ortadan kaldırır
  • Saçların daha hacimli görünmesini sağlar

Mezoterapiye Öncesi Yapılması Gerekenler Nelerdir?

Saç dökülmesi için mezoterapi tedavisi kapsamlı bir hazırlık gerektirmez. Bu basit bir öğle arası prosedürüdür. Mezoterapiye iyi hazırlanmanız için bazı ipuçları şunlardır:

İşlemden önceki son 3 gün boyunca kan inceltici ilaçlardan kaçınmanız istenebilir. Doktorunuzla konuşmayı unutmayın.

İşlemden önceki son 48 saat içinde sigara içmeyin ve içmeyin.

İşlemden önceki sabah başınızı iyice yıkayın çünkü tedaviden sonra 24 ila 36 saat boyunca saç derinizi yıkamanıza izin verilmeyebilir.

Saç Mezoterapi Fiyatları

Sağlık Bakanlığı onaylı merkezlerin internet sitelerinde fiyat belirtmeleri yasal değildir. Bu nedenle 0212 241 46 24 no’lu telefondan polikliniğimizi arayarak Saç Mezoterapi fiyatları hakkında bilgi alabilirsiniz.