Keloidler bir tür kabarık yara izidir. Bir yaralanmadan sonra cildin iyileştiği yerde meydana gelirler. Yaraya neden olan orijinal yaralanmadan çok daha büyük olacak şekilde büyüyebilirler. Hiç yaygın değillerdir, ancak koyu tenli kişilerde daha olasıdırlar.

Keloid nedir?

Keloidler, genetik olarak anormal cilt iyileşmesi sırasında ortaya çıkan iyi huylu “kanserli olmayan” fibröz cilt tümörleridir. Keloidler genellikle cilt hasarının olduğu yerlerde örneğin; kesikler, yanıklar, su çiçeği, böcek ısırıkları, piercingler, ameliyatlar, dövmeler gibi ciltte travma yaratma sonrasında oluşur ve en çok göğüs, sırt, omuzlar, kulak memeleri ve kafa derisinde gelişme eğilimindedirler.

Küçük bir cilt aşınması bile Keloid oluşumuna neden olabileceğinden, keloid büyümesi olasılığı yaranın büyüklüğüne yada derinliğine göre belirlenmez.

Keloide ne sebep olur?

Cildiniz yaralandıktan sonra hücreleriniz yara izi oluşturarak onu onarmaya çalışır. Bazı insanlarda yara dokusu, yara iyileştikten çok sonra oluşmaya devam eder. Bu ekstra yara dokusu, cildinizde keloid adı verilen kabarık bölgeye neden olur. Birçok farklı cilt yaralanması keloide neden olabilir. Bunlar şunları içerir:

• kesikler
  • delinme yaraları
  • cerrahi izler
  • şiddetli sivilce
  • suçiçeği
  • böcek ısırığı
  • enjeksiyon siteleri
  • piercing
  • dövmeler

Neden Keloidiniz Var?

İnsan cildi epidermis, dermis ve deri altı katmanlardan oluşur. Normalde cilt iyileşmesi sırasında insan cildindeki lifleri oluşturan bir protein olan kolajenin üretimi ile parçalanması arasında bir denge vardır. Keloidal skarlarda fibroblast adı verilen ciltteki hücreler aşırı miktarda kolajen üretir.

Çoğu araştırmacı, Keloidlerin sadece genetik faktörlerden, cilt gerginliğinden veya ciltteki çok yüksek sayıda fibroblastın varlığından kaynaklandığı sonucuna vardıklarından, bu olağandışı iyileşme sürecine neyin neden olduğu belirsizdir.

Keloidlerin belirtileri!

Keloidler aşağıdaki özelliklere sahip olabilir:

• Yavaşça görünür ve zamanla büyür. Keloidin ilk belirtilerini görmeniz 3 aydan bir yıla kadar sürebilir. Daha sonra büyümesi haftalar veya aylar alır. Bazen yıllarca yavaş yavaş büyümeye devam ederler.
  • Kabarık pembe, kırmızı veya mor bir yara izi olarak başlayabilir. Keloid genellikle düz bir yüzeye sahip kabarık bir yara izidir. Renk zamanla koyulaşma eğilimindedir. Genellikle kişinin cildinden daha koyu olur, kenarları merkezden daha koyu olur.
  • Bazı keloidler yumuşak ve hamur gibi hissederler. Diğerleri sert ve lastiksidir.
  • Ağrı, kaşıntı veya hassasiyete neden olur. Büyürken, bazı keloidler dokunuşta kaşıntılı, hassas veya ağrılı olabilir. Bu semptomlar genellikle keloid büyümesi durduğunda durur.
  • Keloidler vücudun herhangi bir yerinde oluşabilir. En çok boyun, omuz, göğüs, sırt ve kulaklarda görülür.

Keloid den kurtulmanın yolları nelerdir?

Görünüşe bağlı olarak, bazı insanlar sahip oldukları keloidden kurtulmak isteyebilir. Bunu yapmanın bir kaç yolu var. Keloidin yapısını, bulunduğu yeri ve kapladığı alanı muayene ederek ancak süreç planlanabilir.

Keloid tedavisi için uygun olup olmadığınızı ve keloid tedavisi fiyatları ile ilgili detaylı bilgi almak için    +90 212 241 46 24   nolu telefon numarasından hemen bilgi ve randevu için arayabilirsiniz.