yara iziYara izi (skar) tedavisi, yaralanmalar, travmalar, çeşitli hastalıklar veya ameliyat gibi cilt dokusunun zarar gördüğü iyileşme veya cerrahi kaynaklı ortaya çıkan yara izlerini tedavi eder. Aslında yaralar iyileşme sürecinin doğal bir parçasıdırlar ve cilt iyileşme sürecinde deri katmanlarındaki derinliğine göre bir iz bırakır ve bu iz farklı şekillerde tedavi edilebilir. Ayrıca cilt ne kadar hasar görürse ve iyileşmesi ne kadar uzun sürerse, gözle görülür bir yara izi kalma olasılığı o kadar çok olur ve yara izi tedavisi de bu ölçüde farklılıklar gösterir.

Yaralanma, akne izleri ve hatta cerrahi yara izlerinden kaynaklanan travma izlerinin kaybolması veya solması mümkün olmayabilir. Ancak bazı durumlarda bazı tedaviler ile bu süreci hızlandırmak ve yara izini en görünmez hale getirmek mümkündür. Yara izi skar tedavisinde yara izinin büyüklüğü ve derinliği de önelidir. Bazı yara izleri lazer tedavileri ile geçemeyecek kadar derin olabilir. Bu durumlarda yara izinin olduğu bölge yeniden cerrahi ile düzeltilmesi gerekebilir. Eğer derin ve altı boş bir yara izi mevcutsa bu yara izlerinin altını yağ enjeksiyonu ile doldurmak gerekebilir.

Yara izi (skar) tedavisinde Yara İzi Nedenleri önemli mi?

Yara izleri farklı nedenlerle oluşabilir ve yara izinin şekli bu oluş şekline bağlıdır.  Büyük, geniş alana yayılan altı boş ve derin yara izlerinin tedavileri cerrahi ile birleştirilmesi gerekebilir. En sık görülen yara izi nedenleri şunlardır. Bu yara izleri ince bir iz bırakan sorunları içerir:

• Cilt sağlık sorunlarından oluşan yara izleri
  • Yanlış traşlamanın sebep olduğu jilet yaralanmaları ve izleri
  • Travma nedeni ile oluşan yaraların izleri
  • Yara iyileşmesinde enfeksiyon, keloid gibi sorunların olması sonucu izler
  • Sivilce, akne ve çatlakların oluşturduğu skar ve yara izleri
  • Cerrahi işlem sonucu oluşabilen dikiş izleri

Tipik olarak, bir yara izi ilk başta kırmızı, kalın görülebilir ve ardından yavaş yavaş rengi solabilir. Üç ayda kötü ve belirgin görünen birçok aktif yara, yara izlerinin solgunlaşması tam bir yıl sürdüğü için daha fazla zaman tanınırsa ve doğru tedavi ile en soluk ve iyileşmiş haline getirilir.

Bir yara izinin oluşma şekli, bir bireyin yaşından ve yaşam şeklinden, cilt kalitesinden tutunda beslenmesinden bile etkilenir. Daha genç cilt, güçlü ve hızlı onarım yapar . Ancak bazen aşırı iyileşme eğilimi gösterebilir, bu da daha büyük, daha kalın izlere neden olabilir bu da bazen dezavantajdır. Buda yara izi skar tedavisinin farklı şekillerde yaklaşılmasına neden olur.

Yara İzi (Skar) Tedavisi nedir?

Yaralanma, akne izleri ve hatta cerrahi yara izlerinden kaynaklanan travma izlerinin solması ve silinmesi zaman alır. Sunduğumuz yara tedavilerinde skar görünümünü en aza indirmek  için tasarlanmış FDA onaylı cihazları tercih ediyoruz. Özellikle çatlak yaraları ve ciltteki derin yara izlerinin tedavisinde en sık ve en etkili tedavi yöntemi olarak Fraxel Dual Laser cihazını kullanıyoruz. Yara tedavisi farklı şekillerde çalışır; ancak bu işlemlerin çoğu, yaranın çok daha hızlı bir şekilde kaybolması için cildin hücresel yenilenmesini arttırmaya yöneliktir .

Fraxel Dual ile yara izi (skar) tedavisi!

Fraxel Dual, bir seferde cilt dokunuzu tedavi eder, cildinizin hasarlı kısmının derinliklerini hedef alır ve etrafındaki dokuyu destekleyerek hızlı iyileşmeyi akıllıca destekler. Bu işlem vücudunuzun eski ve hasarlı hücreleri sağlıklı olanlarla değiştirmesine olanak tanır; taze ve ışıltılı bir cilt yaratır. Fraxel lazer teknolojisi, cildin farklı seviyelerde yara izi tedavisi sağlar, bu da belirli sorunların doğrudan hedeflenebileceği anlamına gelir ve size her seansta kesin olarak tekrarlanabilen en iyi sonucu sunar.

Fraksiyonel lazerin farklı tedavi alanları nelerdir?

– Ameliyat izleri ve sivilce izi dahil olmak üzere tüm yara izi görünümünü iyileştirmek istiyorsanız

– Çatlakların görünümünü yumuşatmak istiyorsunuz

– Güneşten zarar görmüş cildiniz var ise ve sağlığını ve görünümünü iyileştirmek istiyorsunuz.

– Yaşın neden olduğu pigmentasyonun görünümünü iyileştirmek istiyorsunuz; eller de dahil olarak cildi gençleştirmeyi hedefliyorsanız,

-Çizgiler, kırışıklıklar, donuk cilt gibi doğal yaşlanma belirtileri görüyorsanız, fraksiyonel lazerden fayda görürsünüz.

Yara izi (skar) tedavisi sonrası süreç!

Fraksiyonel lazer ile yara izi (skar) tedavisi sonrası uygulama alanı genellikle 48 saat içinde geçen hafif ödem ile birlikte kızarmış görünecektir. Tedaviden birkaç gün sonra cildiniz biraz sertleşmeye başlayabilir. Bu genellikle sadece hasta tarafından fark edilir, dışarıdan başkaları tarafından fark edilmez ve genellikle üç ila yedi günden fazla sürmez.

Genellikle birden fazla seans yara izi tedavisine ihtiyaç duyulur, hastalar tedavi süresince sonuçları fark ederler, ancak tedaviden birkaç ay sonra daha derin cilt katmanları onarılmaya ve iyileşmeye devam ettikçe daha fazla değişim görülebilir.

İşlemden kimlerin faydalanacağını tahmin etmek mümkün değildir. Maksimum sonuç için genellikle bir dizi tedaviye ihtiyaç vardır.

Yara izi (skar) tedavisi fiyatları nedir?

Yara izi (skar) tedavisi için uygun olup olmadığınızı ve yara izi tedavisi fiyatları ile ilgili detaylı bilgi almak için   +90 212 241 46 24  nolu telefon numarasından hemen bilgi ve randevu için arayabilirsiniz.