yaşlılık lekesi tedavisi Yaşlılık hem iç hem dış olarak vücudumuzda birçok farklı sorunun ortaya çıkmasına neden olmaktadır. Yaşlanma ile birlikte özellikle derimizde ve cildimizde gözle görülür ciddi farklılıklar oluşmaktadır. Özellikle cildimizde görünür yerlerdeki  yaşlılık lekeleri ile kendini göstermeye başlar. Yaş ilerledikçe yaşlılık lekeler artar ve büyür.

Yaşlılık lekelerinin ana nedeni yaşlılık olsa da farklı sebepler ile birlikte de kendini gösterebilmektedir. Yaşlandığımızda deri üzerinde kahverengi ve kırmızı tonlarında lekeler görünür. Özellikle ten rengi açık olan kişilerde yaşlılık lekeleri daha belirgin bir görünümdedir.

Genellikle güneş gören, yüz ve el bölgesinde oluşan lekeler görünür olduğu için kişilerde özgüven kaybına neden olabilmektedir. Toplum içerisinde rahat edememe, lekeli görüntüden rahatsızlık kişilerin sosyal hayatlarını da kötü yönde etkileyebilmektedir.

Genel olarak yaşlılık lekelerinin görünme zamanı 40 yaş sonrasıdır. Ama bazı kişilerde 30 yaş sonrasında da görülebilmektedir. Yaşlılık lekeleri zararsız, herhangi bir sağlık problemi oluşturmayan türdendir. Kişilere tek zararı estetik görünümü bozmasından dolayı yarattığı durumlardır.

Yaşlılık Lekeleri Neden Oluşur?

Yaşlılık lekeleri ilerleyen yaş ile birlikte vücudun fazla melanin (Cilde rengini veren pigment) üretmesi sonucu meydana gelmektedir. Güneşe daha fazla maruz kalan kişilerde yaşlılık lekelerinin daha erken ve fazla görülmesi olasıdır.

Vücut güneş ışığından cildi korumak için normalden daha fazla miktarda melanin pigmenti üretmeye başlar. Fazla melanin üretimi koyulaşmaya ve deride lekelenmeye neden olmaktadır. Fazla melanin birikip leke görünümde olmaktadır.

Genetik olarak ele alındığında ise aile üyelerinden birinde yaşlılık lekelerinin olması kişinin kendisinde de yaşlılık lekelerinin oluşmasına neden olmaktadır. Eğer yaşlılık lekeleri aniden ve yoğun bir şekilde meydana geldiyse bunun altında iç organ hastalıklarının da etkisi olabilmektedir. Özellikle ciltte ani ve kabarık bir şekilde yaşlılık lekeleri ortaya çıkıyor ise vakit kaybetmeden doktor muayenesi olmanızı öneririz.

Yaşlılık Lekeleri Tedavi Yöntemleri

Yaşlılık lekeleri tedavi yöntemlerine geçmeden önce erken yaşta sağlığınıza dikkat etmeniz gerektiğini vurgulamalıyız. İlerleyen yaş ile birlikte vücudun sürekli çalışan sistem rejenerasyon denilen yenilenmenin de yavaşlaması ile farklı sorunlar çıkararak ilerler. Bu dönem birçok hastalığı da beraberinde getirebilir.

Mutlu, huzurlu en önemlisi de sağlıklı bir yaşlılık için öz bakıma önem vermek, sağlıklı beslenmek, düzenli uyku, düzenli spor yapmak gerekir. Gençlik döneminde yapacağınız bu düzenli ve sağlıklı aktiviteler yaşlandığınızda daha dinç olmanızı sağlayacaktır.

Gençken güzel görünmek uğruna yaptırdığımız estetik müdahaleler, bronzlaşmak, güneşe karşı derimizi korumama gibi durumlar yüzünden cildimiz yaşlandığında kötü bir görünüm alır. Bu durumun önüne geçmek bizim elimizde.

Yaşlılık lekelerinin tedavisinde kullanılan farklı yöntemler bulunmaktadır. Bu tedavi yöntemlerinin hangisinin uygulanacağına doktor karar vermelidir. Alanında uzman olan doktor sizi fiziki muayene ettikten sonra leke yoğunluğu ve çeşidine göre uygun tedavi yöntemini belirleyecektir. Yaşlılık lekelerinin tedavisinde kullanılan yöntemleri sıralayacak olursak;

Beyazlatıcı Medikal Krem Tedavisi

Beyazlatıcı medikal kremler ciltte yer alan lekelerin tonunu açar. Bu kremlerin içeriğinde genellikle hidrokinon maddesi bulunur. Hidrokinon maddesi beyazlatma üzerinde etkilidir. Tüm leke tedavilerinde kullanılan renk açıcı kremlerin etki süresi daha uzundur.

Krem tedavisinde uzun ve düzenli bir süre kullanım yapmak gerekir. Gözle görülür bir etki görmek için uzun süre beklemek gerekir. Ayrıca beyazlatıcı kremler daha az yoğun ve küçük yaşlılık lekelerinde etkilidir. Koyu renkli ve yoğun yaşlılık lekelerinde çok fazla etkili değillerdir.

Kimyasal Peeling Tedavisi

Kimyasal peeling leke tedavisinde sıkça kullanılan yöntemlerden biridir. Tüm yüz lekeleri için uygundur. Fakat hassas cilt tipine sahip kişilerin dikkatli olması gerekir. Kimyasal peeling işlemi bir deri tabakası soyma işlemidir. Ölü derinin atılması ile birlikte yerine temiz deri tabakası gelir.

Kimyasal soyma uygulamasının dikkatli ve uzman kişiler tarafından yapılması gerekir. Aksi takdirde deride daha derin ve kötü lekelerin oluşmasına neden olacaktır. Kimyasal peeling tedavisi leke yoğunluğuna göre birkaç seans sürebilmektedir. İşlem sonrasında güneşten korunmalı ve cilde bir süre herhangi bir ürün sürmemek gerekir.

Dondurma (Kriyoterapi) Tedavisi

Kriyoterapi yani dondurma işleminde sıvı azot kullanılmaktadır. Lekenin olduğu alana sıvı azot püskürtülür. Sonrasında ise sorunlu deri kendiliğinden kabuklanıp dökülecektir. Yerine temiz ve lekesiz bir deri ortaya çıkacaktır. Kriyoterapi özellikle kabarık lekelerde daha etkili bir yöntemdir. Benek, ben gibi küçük lekelerde kullanılması önerilir.

yaşlılık lekeleri

Lazerle Yaşlılık Lekeleri Tedavisi

Lazer tedavisi yaşlılık lekelerinde en etkili yöntemdir. Özellikle yüz ve el bölgesinde yer alan lekelerin tedavisinde büyük etkiler göstermektedir. Lazer tedavisi sonrasında lekelerin rengi ilk olarak gri rengine döner. Lekelerin gri renge dönmesi ile birlikte leke üzerinde kabuklanmalar da oluşur. Zamanla bu renk açılır ve normal deri rengi geri gelir.

Diğer tedavi yöntemlerine göre yaşlılık tedavisinde lazer tedavisinin sıkça tercih edilmesinin en büyük nedeni kısa sürede etkisini göstermesidir. İlk seans sonrasında bile lekelerin renginde gözle görülür şekilde ciddi oranda azalma meydana gelecektir.

Kaç seans lazer tedavisi yapılacağı ise kişilerde yer alan yaşlılık lekelerinin yoğunluğuna bağlıdır. Lazerle leke tedavisini uzman bir doktorun doğru lazer cihazı eşliğinde yapması gerekir. Aksi takdirde ciltte kalıcı ve daha sorunlu lekeler oluşabilir. Son olarak belirtmeyiz ki lazer ile yaşlılık lekesi tedavisi diğer tedavi yöntemlerine oranla daha pahalıdır.

Yaşlılık Lekeleri Tedavisi Fiyatları

Yaşlılık lekeleri tedavisinde fiyatlar birçok unsura bağlı olarak değişkenlik gösterebilmektedir. Özellikle hangi tedavi yönteminin uygulanacağı, doktor tecrübesi, klinik donanımı, kişilerde var olan yaşlılık lekelerinin durumu ve yoğunluğu, kaç seans tedavi yapılacağı fiyatı etkilemektedir. En doğru fiyat bilgisi için bir uzman doktor muayenesi şarttır.

Sağlık Bakanlığının kuralları gereği internet siteleri üzerinden sağlık ile ilgili işlemler hakkında fiyat vermek yasal değildir. Yaşlılık lekeleri tedavisi fiyatları ve muayene ücretleri hakkında daha fazla bilgi almak için bize iletişim sayfamızda yer alan bilgilerden ulaşabilir kolayca randevu oluşturabilirsiniz.

Randevu aldıktan sonra kliniğimizde yer alan çalışan ve doktorlar yaşlılık lekeleri tedavisi fiyatları hakkında aklınıza takılan tüm soruları cevaplayacaktır. Daha sağlıklı olmanız ve kendinizi daha mutlu hissetmeniz için birçok hastalığın tedavisinde alanında uzmanlarımız ile hizmet veriyoruz. +90212 241 46 24 no’lu telefondan polikliniğimizi arayarak Yaşlılık lekeleri tedavi fiyatları hakkında bilgi alabilirsiniz.