Hamilelik veya yoğun kilo verme sonrasında vücudunuz da deri bollaşması, sarkma ve ya çatlaklar görülebilir. Vücut estetiği, vücutta deforme olan bölgeleri ameliyat ederek vücudun sıkı ve genç görünmesine yardımcı olur. Vücut estetiğinde hamilelik sonrası deri ve doku sarkmaları tedavi edilir. Hızlı kilo veren veya aşırı kilo veren kişilerde deri sarkması ortaya çıkar. Esnekliğini kaybetmiş olan deri altındaki kaslar, spor ve diyet programları ile tekrar sıkılaşamaz. Bu nedenle vücudunda deforme olan kişilere vücut estetiğini öneriyoruz.

Vücut Estetiği Nedir?

Vücut estetiği, obezite tedavisi sonrası, hamilelik sonrası veya hızlı kilo alıp verme sonrası yapılan, vücuttaki deformasyonları tedavi eden estetik ameliyata verilen isimdir. Kilo verme sonrasında vücutta oluşan çatlaklar, sarkmalar ve selülit görünümü kişilerin moralini bozan ve özgüvenlerini zedeleyen etkenlerdir.

Elastikiyetini kaybeden deri sıkılığını kaybederek, kişinin vücudunda bollaşan bir cilt görünümünü alır. Vücut estetiği, vücutta sarkan ve deforme olan deriyi cerrahi müdahale ile toparlar ve hastaya daha genç bir vücut yaratır ve dokuların yeniden yerleştirilmesi ve kas dokusunun üzerine yeniden dağıtılması amaçlanır.

Vücut Estetiğine Hangi Bölgeler Dahildir?

Vücut estetiğinde kol germe, uyluk germe, meme estetiği, karın germe ve popo kaldırma işlemleri vardır. Hastanın vücudundaki yağ miktarına bağlı olarak vücut şekillendirme estetiğinde Liposuction da yapılabilir. Vücut estetiğinde birkaç farklı bölgeye estetik ameliyat yapılarak hastanın tek bir ameliyatta tüm vücudunun daha sıkı ve gergin görünmesi amaçlanır. Kombine yapılan estetik ameliyatlar ekonomik fiyatlara sahip olduğu ve daha hızlı iyileşme süreci olduğu için tercih edilir.

Vücut Estetiği Nasıl Yapılır?

Vücut estetiğinde önce hastanın vücudunda estetik ameliyat yapılacak olan bölgeler belirlenerek ameliyatın gidişatı belirlenir. Vücut ile ilgili estetk ameliyatlar genel anestezi altında yapılır. İlk olarak -ihtiyaç dahilinde- liposakşın yapılarak hastanın vücudundaki fazla inatçı yağlar dışarı çekilir.

Sonrasında bollaşan deri cerrahi yöntemlerle kesilerek sarkan deri vücuttan atılır. Geri kalan deri germe işlemi estetik dikişler atılarak tamamlanır. Vücut estetiğinde meme dikleştirme veya meme büyütme ameliyatları yapılacaksa protez silikonlar kullanılarak hastaya daha dolgun ve kalıcı bir meme yaratılır. Estetik ameliyatlar yapılan kombinasyona göre hastanın taleplerine bağlı olarak 6-8 saat arasında sürer.

Vücut Estetiği Kimlere Uygundur?

• Doğum kilolarından kurtulamayan kişilere
  • Hızlı kilo verdikten sonra sarkma oluşan kişilere
  • Spor yapmasına rağmen sıkılaşmayan kişilere
  • Vücut kontürünü belirginleştirmek isteyen kişilere
  • Obezite tedavisini bitiren kişilere

Vücut Estetiği Sonrası İyileşme Süreci

Estetik ameliyatdan sonraki ilk gece hastanede kalmanız önerilir. İki-üç hafta evde dinlenerek iyileşme sürecinin daha rahat geçmesini sağlayabilirsiniz. Doktorunuzun önerdiği korseleri kullanmak vücudunuzun yeni şeklini almasına yardımcı olur. 4.haftadan itibaren iş hayatınıza dönebilirsiniz. Ağrılarınız sadece bir bölgede toplanacağı için fazla ağrı hissetmezsiniz. Ağrı kesicilerle sonrasında iyileşme sürecini rahatlıkla atlatabilirsiniz.

Vücut Estetiğinin Avantajları

• Daha ekonomik
  • İyileşme süreci daha kısa
  • Birden fazla ameliyat zamanı yerine tek bir ameliyat