Çoğu kişide görünen saç dökülmesinin ortaya çıkması belli başlı nedenler, tedavisinde ise bazı uygulamalar bulunmaktadır. Cinsiyet ayrımı olmaksızın çoğu kişide farklı nedenlerden dolayı saç dökülmesi sorunu ortaya çıkabilmektedir. Saç dökülmesi tedavisi kişiye ve ihtiyaca göre değişmektedir.

Saç dökülmesinin boyutu yoğun olduğunda kellik gibi estetik açıdan ciddi sorun olabilecek durumlar yaşanabilmektedir. Özellikle erkeklerde kellik sorunu daha fazla görülmektedir. Saç dökülmesinin boyutları farklı evrelerde farklı şekillerde görülebilmektedir. Saç dökülmesi günlük hayatta herkes de görülür. Önemli olan yoğunluğudur. Günlük belli oranda saçların dökülmesi olağan bir durumdur.

Saç Dökülmesi Sebepleri

Saç dökülmesinde belli başlı bir neden yoktur. Kişiden kişiye değişen saç dökülmesinin bilinen en yaygın nedenlerini sıralayacak olursak;

• Genetik faktörler,
  • Saç deride meydana gelen sedef, mantar, vitiligo, mantar ve enfeksiyon gibi hastalıkların etkileri,
  • Kansızlık
  • Ciddi enfeksiyonlar, büyük ameliyatlar
  • Dengesiz ve yetersiz beslenme şekli, ağır diyetler
  • Hormonal bozukluklar,
  • Çok fazla ısıl işlemler uygulamak (koparak dökülme sebebi),,
  • Bazı sistemik hastalıklar (Tiroit hastalıkları, diyabet, böbrek üstü hastalıkları),
  • Kanser hastalığında uygulanan kemoterapi nedeniyle dökülme,
  • Gebelik dönemi ve sonrası ortaya çıkan etkilerdir.
  • Stres, ruh ve sinir hastalıkları,
  • Depresyon,
  • D vitamini, çinko gibi bazı vitamin eksiklikleri

Saç Dökülmesi Tedavi Yöntemleri

saç dökülmesi tedavisiSaç dökülmesinde uygulanan belli tedavi yöntemleri bulunmaktadır. Çoğu kişi genelde internetten okuduğu veya kulaktan dolma bilgiler ile saçların dökülmesini tedavi etmeye çalışır. Fakat bu durum dökülmenin daha fazla artmasına neden olabilir. Yanlış tedavi her hastalıkta olduğu gibi burada da riskli farklı durumları ortaya çıkarabilir. Saç dökülmesinde doğru tedaviyi uygulayabilmek için ilk olarak sizde yaşanan saç dökülmesinin sebebini öğrenmek gerekir. Sebebe uygun bir tedavi yöntemi uygulanması dökülmeyi durduracaktır. Eğer saç dökülmesi sonrası kalıcı kellik oluşmuş ise saç ektirme yöntemlerine başvurulur. Saç dökülmesinde en çok kullanılan tedavi yöntemleri;

İlaç Tedavisi Yöntemleri (Losyon/krem ve haplar)

saç bakımSaçların dökülmesinde tedavi amaçlı ilaçlar kullanılmaktadır. Kullanılan ilaçların içeriğinde genellikle belli başlı vitaminler bulunur. Dermatoloji uzmanı öncelikle saç dökülmesinin tanısını koyar. Cinsiyet fark etmeksizin saç dökülmesinde ilaç tedavisi uygulanabilmektedir. Genellikle vitamin ilaçlarının yanında saç derisine sürüp masaj yapmanız gereken losyon, krem ilaçları da kullanılmaktadır. Losyon ve kremlerde amaç saç köküne doğrudan ulaşıp kökleri güçlendirerek dökülmeyi azaltmaktır. Hap ilaçları ise genellikle erkek saç tipi dökülmelerde kullanılmaktadır. Erkeklerde genetik ve çevresel faktörlerden dolayı dökülmenin ortaya çıkma zamanı daha erken olmakla birlikte daha yoğun olabilmektedir. Erken yaşta başlayan saç dökülmeleri orta yaşlarda kellik sorununa neden olur. Bu gibi durumlarda erken tanı ile ilaç tedavisine başlamak ileride kellik oluşumunu önleyebilmektedir. Hangi ilacın hangi evrede ne sıklıkta kullanılacağına tedavinizi yürüten doktorun karar vermesi gerekir. Yanlış ilaç kullanımı dökülmenin artmasına ve farklı sorunların ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

PRP/Mezoterapi Yöntemiyle Saç Dökülmesi Tedavisi

prp saç tedavisiPRP yöntemini kısaca açıklayacak olursak; bu yöntem ile vücudunuzdan bir miktar kan alınır. Alınan kan belli evrelerden geçirilir. Sonrasında ise saç köklerinize özel bir enjektör yardımı ile enjekte edilir.

PRP yönteminin seansı 30 dakika kadar sürmektedir. 30 dakika boyunca ince uçlu enjektör ile saç köklerine alınan kan enjekte edilir. Tedavi ile zayıflamış kökler güçlendirilir, saç kökünün bulunduğu doku zarar görmüş ise onarılır. Bu işlemler sonucunda saç kökleri daha güçlü bir şekilde sağlıklı saçların çıkmasına neden olur.

Mezoterapide ise saç hastalığına göre (dönemsel dökülme, androgenetik???) bir ilaç kokteyli hazırlanır ve enjektör yardımıyla saç diplerine uygulanır. Tedavi her iki cinsiyette de uygulanabilmektedir. PRP yöntemi saç ektirme tedavisi yapan kişilerde tedavi sonrası da sıkça uygulanmaktadır. Burada amaç ekilen saç köklerini beslemek ve işlemin başarısını arttırmaktır.

PRP ve mezoterapi yöntemi androgenetik saç kaybında kalıcı veya uzun süre etki eden bir saç dökülmesi tedavi yöntemi değildir. Androgenetik alopeside etkisi en fazla 1 yıl kadar sürmektedir, etkisi korunabilmesi için dönem dönem tekrar yapılması gerekebilir. Tabi ki etki süresi kişiden kişiye değişmekle birlikte çevresel faktörlere, tedaviye yapan doktorun uzmanlığına, saç dökülmesi sorununun durumuna göre değişkenlik gösterebilmektedir.

PRP yöntemini saç dökülmesi sorunu yaşayan kişiler her yıl gönül rahatlığı ile yaptırabilir. Dökülme tamamen durmasa da saçlarınız daha sağlıklı olacaktır. PRP yönteminde etkinin gözle görülebilir hale gelmesi 3.-5. seans sonunda olabilir. 3 seans sonrasında tedavinin dökülme üzerindeki olumlu etkilerini görebilirsiniz. PRP yöntemiyle sadece saç dökülmesi tedavi edilmez. Saç derisi problemleri, güçsüz saç görünümü düzeltmek amaçlanmaktadır. Saç dışında vücudun farklı bölgelerinde de PRP yöntemi uygulanmaktadır.

Saç Ekimi Tedavisi

saç ekimi tedavisiSaç ekimi tedavisi günümüzde özellikle erkeklerin sıkça başvurduğu bir yöntemdir. Saçların bir kısmının veya tamamının görünmesi kellik durumunu ortaya çıkarır. Kellik artık günümüz modern teknoloji ile tedavisi mümkün bir hale gelmiştir. Cinsiyet fark etmeksizin saç ekimi yöntemiyle kellik sorununa kalıcı bir şekilde tedavi ettirebilirsiniz.

Saç dökülmesinin boyutu ne olursa olsun yetişkin insanların çoğunda saç ekimi yapılabilmektedir. Hastanın ense kısmından alınan saç köklerin dökülmenin meydana geldiği bölgeye yerleştirilir. Saçların toplanması ve yeni bölgeye ekilmesinde doktor eşliğinde uzman ekip çalışmaktadır. Saç ekimi tedavisinde farklı yöntem ve teknikler kullanılmaktadır. İki adet saç ekimi yöntemi vardır. Bunlar;

• FUT (Foliküler Ünite Transplantasyonu) Yöntemi; Bu yöntemde ense kısmında yer alan deriye ince bir kesit atılır. Bu kesitten alınan saç kökleri sorunlu bölgeye transfer edilmektedir. Yapılan bu işlem cerrahi bir işlemdir. Bu nedenle işlem sonrası ense bölgesinde iz kalmaktadır. Kalan iz saçların tekrar uzaması ve zamanla görünmez hale gelecektir.
  • FUE (Foliküler Ünite Ekstraksiyonu) Yöntemi; Bu yöntem ilk yönteme göre daha fazla kullanılmaktadır. Yöntemin en önemli artısı operasyon sonrasında iz kalmamasıdır. İşlemde transfer edilecek kökler tek tek özenle alınır.  Alınan kökler sterilize edilmiş saçların döküldüğü alana dikkatli bir şekilde yerleştirilir.

Her iki yöntemin de daha etkili olması için saç ekimi sonrasında PRP tekniğini düzenli olarak yapılmalıdır. PRP ile ekilen kökler iyice güçlenir ve yeni saç çıkımı hızlanır. Saç ekimi tedavisi sonrasında tamamen sonucun ortaya çıkma süresi 1 yıl sürmektedir. 1 yıl içerisinde doktorunuzun tavsiyelerine uyup iyileşme süresini en iyi şekilde geçirmelisiniz. Saç ekimi tedavisinden sonra ilk 3 ay dökülme meydana gelir.

Dökülme sonrası tekrar yeni saç çıkımı başlar. Çıkan saçlar artık daha kalıcıdır. Saçlar uzadıkça doğal görünüm de haliyle oluşacaktır. Saç ekimi sonrası doktorunuzun verdiği şampuan ve losyonu dikkatli kullanmaya özen gösteriniz. Çok fazla saçlarınızı yıkarken masaj yapmamaya, sert hareketler ile şampuanı saçınıza sürmeye çalışmayın. Daha yumuşak hareketler ile saçlarınız temizlemeniz saç köklerinin zayıflamasını engelleyecektir.

Saç ekimi tedavisinde cinsiyet ayrımı yoktur. Kadınlarda da erkeklerde de aynı tedavi yöntemleri uygulanmaktadır. Aradaki tek fark erkeklerde ekim öncesi saç tıraş edilir. Kadınlarda tıraşlama işlemi yapılmamaktadır. Saç ektirmek için yaş sınırı yoktur. 18 yaş üzerinde dökülme problemi yaşıyorsanız gönül rahatlığı ile saç ekimi tedavisine başvurabilirsiniz.

Saç Tipine Göre Bakım Önerileri

Saç tipine göre düzenli bir şekilde bakım yapmanız uzun vadede saçlarınızın daha sağlıklı olmasını sağlayacaktır. Günümüzde çoğu kişi saç tipine uygun olmayan yani yanlış bir şekilde bakım yaptığı için saçların sağlığına kalıcı zararlar vermektedir. Saç tipinizi bilip ona uygun bakım ürünleri kullanmanız gerekmektedir. Saç tipine göre bilinen önemli bakım önerileri;

• Saçlarınız yağlı ise günlük şampuanlama yapabilirsiniz, saç diplerini hedef alın.
  • Saçlarınız kuru ise saçlarınıza nem verip sağlığını koruyacak ürünleri korumanız gerekmektedir.
  • Karma saç tipine sahipseniz saçınıza hem nem verip hem de yağlı bölgeleri onarak ürünler kullanmalısınız.
  • Düzenli olarak saçlarınızı kestirip uçlarda yer alan kırık kısımlardan kurtulmalısınız. Uçlarda yer alan kötü kısımlar uzamayı engeller. Bu kısımları düzenli olarak kestiğinizde saçlarınız daha sağlıklı görünecektir.
  • Düzenli aralıklarla saç uçlarına yağlar ile bakımlar yapabilirsiniz. Jojoba, hindistan cevizi yağı, argan yağı saçların sağlıklı ve parlak görünmesi üzerinde olumlu etkilere sahiptir.
  • Özellikle kadınlar saçlarına çok fazla ısı yolu ile şekil vermektedir. Isı saçın keratin yapısının bozulmasına neden olmaktadır. Keratin yapısı bozulan saçlarda kırık, dökülme, zayıflama meydana gelir. Mümkün olduğunca saçlarınıza ısı vermeden şekillendirme yapmanız daha sağlıklı olacaktır. Isı vererek saç şekillendirme özellikle dalgalı ve kıvırcık saç yapısını bozmaktadır.

Saç Dökülmesi Tedavisi Fiyatları

Saç dökülmesi tedavisi hakkında kesin bir fiyat vermek mümkün değildir. Saç dökülmesi tedavi fiyatını;

• Doktor tecrübesi,
  • Dökülmenin boyutu,
  • Uygulanacak olan tedavi yöntemi gibi unsurlar ciddi oranda etkileyebilmektedir.

Sağlık Bakanlığının kuralları gereği internet sayfalarında sağlık işlemleri ile ilgili fiyat vermek doğru değildir. Tecrübeli ve hasta memnuniyeti yüksek doktorların tedavinizi yapması fiyatları da artabilmektedir.

Saç dökülmesi tedavisi fiyatları hakkında daha fazla bilgi almak için bize iletişim sayfamızda yer alan bilgilerden ulaşabilir kolayca randevu oluşturabilirsiniz. Randevu aldıktan sonra kliniğimizde yer alan çalışan ve doktorlar saç dökülmesi tedavi fiyatları hakkında aklınıza takılan tüm soruları cevaplayacaktır. Daha sağlıklı olmanız ve kendinizi daha mutlu hissetmeniz için birçok hastalığın tedavisinde alanında uzmanlarımız ile hizmet veriyoruz. 02122414624 no’lu telefondan polikliniğimizi arayarak saç dökülmesi tedavi fiyatları hakkında bilgi alabilirsiniz.