Saçkıran Nedir? Tedavisi Nasıl Yapılır?

saç kıran tedavisi Saç kıran kişilerin saç, sakal, kaş, kirpik gibi tüylü alanlarında meydana gelen para şeklinde ani dökülmelere neden olmaktadır. Saçkıran yetişkinlik dönemi ile birlikte çoğu bireyde görünebilen yaygın bir hastalık türüdür. Birçok çeşitli nedenden dolayı ortaya çıkabilmektedir. Özellikle sakal, kaş ve kirpiklerde yaşanan dökülmeler nedeniyle kişilerin psikolojisini etkileyebilmektedir.

Dökülmeler belli bir büyüklükte olduğu için başkaları tarafından fark edilmektedir. Direk olarak yüz bölgesinde yaşanan dökülmeler özgüven kaybı ve asosyal olma gibi durumlara da neden olabilmektedir. Tıp dilinde alopesi areata olarak bilinen saç kıran aniden meydana gelir. Bu nedenle öncesinde erken tanı gibi bir durum söz konusu değildir.

Dökülmenin yaşandığı bölge genellikle yuvarlak ve oval şeklindedir. Genellikle 40 yaş altı kişilerde sıkça rastlanmaktadır. Saç kıran hem erkek hem de kadınlarda görülür. Fakat erkeklerde görülme olasılığı daha yüksektir.

Saçkıran Çeşitleri Nelerdir?

Saçkıran hastalığında farklı çeşitler yer almaktadır. Saçkıran çeşitleri;

Düzensiz dökülme (Alopesi areata): Bu türde yaşanan dökülmeler vücudun birden fazla alanında aynı anda görülebilir. Dökülmeler sonrası alanın şekli madeni para ovalliğinde ve büyüklüğünde olabilmektedir.

Alopesi totalis: Saç derisinde saçların tamamının dökülmesi Alopesi totalis türü saçkıran dökülmesidir. Tanı için mutlaka doktor muayenesi şarttır.

Alopesi universalis: Bu türde saç dökülmesinin yanı sıra vücut tüyleri de dökülür.

Ophiasis alopesi: Bu tür dökülmenin şekli daha karakteristik bir yapıya sahiptir. Kafa derisinin yan kısımlarındaki saçlar dökülür, orta kısımlardaki saçlar kalır.

saçkıran tedavısı

Saçkıran Oluşma Nedenleri

Diğer hastalıklar gibi saçkıran hastalığının da ortaya çıkmasında belli başlı nedenler vardır. Ailede eğer daha önce saçkıran hastalığı geçiren biri var ise sizde de kendini gösterebilir. 40 yaş altı her iki cinsiyette de ortaya çıkabilen saçkıran hastalığının belirli kesin bir nedeni yoktur fakat şu hastalıklara eşlik edebilir:

• Aşırı stres, üzüntü, depresyon durumu,
  • Tiroid hastalıkları (Özellikle kronik iltihaplı tiroid),
  • Adrenal yetmezlik yani addison hastalığı,
  • Sedef hastalığı
  • Vitiligo

Yukarıda yer alan nedenlerden dolayı hastalığın ortaya çıkması kişiden kişiye göre değişmektedir. Özellikle erkeklerde aşırı stres ve üzüntü saç kıranın ortaya çıkmasında ki en yaygın nedenlerin başında gelmektedir.

Kimlerde Saçkıran Görülme Riski Yüksektir?

Saç kıran hastalığı belli yaş grubu ve özellikte yer alan kişilerde daha yüksek ihtimalle ortaya çıkmaktadır. Saç kıran görülme riski yüksek olan kişiler;

• Yaş faktörü (Özellikle 40 yaş altı kişiler),
  • Erkekler (Erkeklerde hastalığın görülme olasılığı kadınlara göre oldukça yüksektir),
  • Ailede daha önce bu hastalığın olması yani genetik yatkınlık,
  • Down sendromuna sahip kişilerde saç kıran görülme riski daha yüksektir.

Saçkıran Hastalığının Belirtileri Nelerdir?

Saç kıran hastalığı aniden yaşanan dökülmeler ile kendini en iyi belli eder. Fakat bunun dışında saçkıran oluşan alanlarda belli başlı belirtiler ortaya çıkar. Saçkıran hastalığının en yaygın ve bilinen belirtileri;

• Saç kıran olan bölgede yer alan deri pürüzsüz ve sağlıklı görünür. Fakat daha hassastır ve ağrı ya da sızı hissetmenize neden olabilir.
  • Dökülmenin olduğu alanın şekli yuvarlak veya oval bir görünümde olur. Sakal veya saçlarınızın belli bir bölümünde bariz bir oval boşluk var ise bu saçkıran belirtisidir.
  • Kaş veya kirpiklerde ortaya çıkan saçkıran burada yer alan tüylerin bir kısmının dökülmesine neden olur. Yani kirpik veya kaşlarınızın bir bölümü ya da tamamı dökülüyor ise saçkıran belirtisidir.
  • Tırnakların kızarması, sararması, sertleşmesi veya kırılmaya çok müsait olması da saç kıran belirtilerindendir.
  • Dökülmeden hemen önce dökülmenin olacağı alanda kaşıntı, karıncalanma veya yanma hissi kendini gösterebilmektedir.

Saç Kıran Tanı Yöntemleri Nelerdir?

Saçkıran kişinin kendisinin kolayca fark edebileceği bir hastalık türüdür. Saçkıran hastalığının tanısı için dermatolog muayenesinde dermoskopi ile saçkıran olan bölge incelenir. Böylelikle kesin tanı konulur. Bazı durumlarda saçkıran ve saç mantarı hastalığıyla karışabilmektedir.

Eğer kesin tanı konusunda şüpheler olur ise sorunlu alandan örnek alınarak patolojiye gönderilir. İnceleme sonrası kesin tanı konulmaktadır. Saç kıran tanısı yapılırken saç, sakal, kirpik ve kaşlar da incelenir. İnceleme sonrası hastalığın derecesi, yoğunluğu ve hangi bölgelerde kendini gösterdiği belirlenir.

Saçkıran Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Hastalığın tanı ve tedavisi için dermatoloji uzmanına gitmeniz gerekir. Saç kıran tedavisinde steroid grubunda yer alan ilaçlar kullanılmaktadır. Özellikle hastalığın orta ve ilerleyen evrelerinde bu ilaçlar kullanılır. Bu ilaçlar genellikle krem, cilt altına enjeksiyon veya kalçadan enjeksiyon şeklinde kullanılabilir.

Saç veya kıl dökülmesinin yaşandığı bölgede tekrardan çıkma işlemini tetiklemek için spreyler kullanılmaktadır. Özellikle içeriğinde kortizon olan losyonlar kullanılabilir. Tedavi sonrası tekrar çıkan saçlar renksiz yani beyaz veya gri renkte olabilmektedir. Bu durum ilk olarak hastaları endişelendirir fakat zamanla kendi orijinal renklerine geri dönecektir.

Saçkıran tedavisinde uygulanan bir diğer yöntem İmmunoterapidir. Sorunlu alana alerjik reaksiyon oluşması için etkin bir madde dökülür. Bu tedavi yöntemi çoğu doktor tarafından tercih edilmemektedir. Çünkü işlem sonrasında deride kalıcı tahriş, lenf bezlerinde büyüme gibi sorunlar kendini gösterebilmektedir. Bu nedenle mümkün olduğunca ilaç tedavisi tercih edilmelidir.

Saç Kıran Hastalığı İçin Bitkisel Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Tedavi alanına aşırı sarımsak, soğan sürülmesi, çay ağacı yağının fazla sürerek üzerinin kapatılması kimyasal yanık riski taşır, tedavi olarak bu yöntemlerin kullanılmasını önermiyoruz.

Saç Kıran Hakkında Sıkça Sorulanlar ve Cevapları

Saç Kıran Sadece Erkeklerde mi Görülür?

Hayır her iki cinste de hastalık görülür. Erkeklerde kadınlara göre hastalığın ortaya çıkma ihtimali daha yüksektir.

Saç Kıranda Kellik Kalıcı mıdır?

Doğru dermatolojik tedaviyle %95 tekrar saçlar eski haline döner.

Saç Kıran Genetik midir?

Genetik kökenli bir hastalıktır. Kişinin ailesinde veya ebeveynlerinde hastalık yaşanmış ise kendisinde de ortaya çıkabilir.

Saç Kıran Yüzünden Saçların Tamamı Dökülür mü?

Hastalığın sadece yüzde 5’lik kısmında tamamen dökülme görülebilir. Genellikle dökülmeler belli bir alanda meydana gelmektedir. Ayrıca hastalığın ortaya çıktığı kişilerin %1 gibi oldukça düşük bir kısmında vücut kılların tamamında dökülme meydana gelebilir.

Saç Kıran Bulaşıcı mıdır?

Hastalık bulaşıcı değildir. Başkasından veya vücudun diğer alanlarına bulaşma riski yoktur.

Hastalık Ağrı veya Sızı Yapar mı?

Genellikle çoğu hastada ağrı, sızı gibi şikayetler yoktur. Bazı durumlarda dökülmenin yaşandığı bölgede kaşıntı görülebilir. Özellikle dökülme öncesi sorunlu bölgede karıncalanma, kızarıklık belirtisi kendini gösterebilir.

Saç Kıran Sadece Saçlarda mı Görülür?

Hayır hastalık saç, sakal, kirpik, kaş veya vücudun diğer kıllı alanlarında görülebilir. Ama en fazla saç ve sakal kısmında ortaya çıkmaktadır.

Çocuklarda Hastalığın Görülme Riski var mıdır?

Yetişkinler gibi çocuklarda da saç kıran hastalığı görülebilir. Özellikle tırnaklarda da bu hastalık belli etkilere neden olur. Tırnakların çukurlaşması, sertleşmesi ve lezyonların ortaya çıkmasına sebep olur. Özellikle ebeveynler çocuklarda bu hastalığı fark ettiklerinde doktor muayenesine hemen götürmelidir. Çocuklar bu gibi hastalıklardan psikolojik olarak yetişkinlere göre daha fazla etkilenebilmektedir.

Saç Kıran Tedavisi Fiyatları

Hastalığın tedavisi için genellikle krem, ilaç veya iğneler kullanılmaktadır. Tedavi ile ilgili kesin veya net bir bilgi vermek söz konusu değildir. Özellikle görünüm yani deri ile ilgili olan hastalıkların tedavisinde çok fazla uygun fiyatlar ile çalışan kişilere itibar etmemenizi öneririz. Sağlık konularında uygun fiyattan çok önceliğiniz doktorun tecrübesi, klinik donanımı ve daha önce tedavi olan hastaların yorumu olmalıdır.

Sağlık Bakanlığının kuralları gereği internet sayfalarında sağlık işlemleri ile ilgili fiyat vermek doğru değildir. Tecrübeli ve hasta memnuniyeti yüksek doktorların tedavinizi yapması fiyatları da artabilmektedir. Saç kıran tedavi fiyatları hakkında daha fazla bilgi almak için bize iletişim sayfamızda yer alan bilgilerden ulaşabilir kolayca randevu oluşturabilirsiniz.

Randevu aldıktan sonra kliniğimizde yer alan çalışan ve doktorlar Saçkıran tedavi fiyatları hakkında aklınıza takılan tüm soruları cevaplayacaktır. Daha sağlıklı olmanız ve kendinizi daha mutlu hissetmeniz için birçok hastalığın tedavisinde alanında uzmanlarımız ile hizmet veriyoruz. 0212 241 46 24 no’lu telefondan polikliniğimizi arayarak Saç kıran tedavi fiyatları hakkında bilgi alabilirsiniz.