Lazerle leke tedavisi lekelerin üzerine lazer ışınlarını göndererek lekelerin alt kısmında problemin bulunduğu bölgeye etki etmektedir. Böylece lekeler pratik bir yöntemle yok edilir. Lazerle leke tedavisi, leke ile cilt rengini birbirine eşitleyerek leke görünümünü ortadan kaldırır. Lazerle leke tedavisi mutlaka alanında uzman biri tarafından özel lazer cihazları eşliğinde lekeler üzerinde uygulanmalıdır.

Cilt Lekeleri Nelerdir?

Cilt lekeleri genel olarak çoğumuzda farklı nedenlerle meydana gelen cilt problemleridir. Cilt leke tipleri kişiden kişiye farklılık gösterir. Bu durum genellikle kişinin yaşam tarzına, genetik yapısına ve bazı geçirmiş olduğu hastalıklara bağlı olarak değişir.

Cilt lekeleri hem kadınlarda hem erkeklerde yaygın olarak meydana gelen deri rahatsızlıklarının başında gelir. Cilt lekelerini meydana gelmesindeki en önemli etken cilde rengini veren melanin düzeyinde oluşan dengesizliktir. Kişide çok sayıda melanin bulunuyorsa bu ciltte koyuluğa sebep olur. Normal düzeyin altında bulunan melanin seviyesi ise cilt üzerinde daha açık lekelerin belirmesine neden olmaktadır. Bu gibi lekelenmeler kişinin normal cilt renginden daha farklı tonda meydana geldiği için kolaylıkla fark edilirler. Kişilerde en çok görülen cilt lekelerinin başında birtakım enfeksiyonlar ve döküntüler ile açığa çıkan lekelerdir. Ek olarak doğum lekesi gibi doğuştan gelen lekeler ve ciltteki pigmentasyon bozuklukları da diğer cilt lekesi türleri arasına girer. Bu tip rahatsız edici cilt lekelerinden kurtulmanın en etkili yolu ise lazerle leke tedavisi yaptırmaktır.

Cilt Lekelerinin Nedenleri Nelerdir?

Cilt lekeleri oluşma nedenleri kişiden kişiye bağlı olarak değişse de birçok neden sayılabilir. Cilt lekeleri oluşma sebebi hastanın yaşına, beslenme alışkanlığına, kullandığı veya kullanmış olduğu tıbbi ilaçlara ve sahip olduğu hormonlara göre değişiklik gösterir.

En Yaygın Rastlanan Cilt Lekeleri Arasında:

1. Doğum lekeleri
  2. Cilt enfeksiyonları
  3. Cilt yüzeyinde meydana gelen pigmentasyon dengesizlikleri
  4. Cilt kanseri
  5. Sağlıksız beslenme düzeni
  6. Uykusuzluk sorunu ve aşırı stresli yaşam
  7. Alkol ve sigara tüketimi
  8. Hormonal dengesizlikler yer alır.

Lazerle Leke Tedavisi Hangi Bölgelerde Uygulanır?

Lazerle leke tedavisi lekenin bulunduğu herhangi bir bölgeye rahatlıkla uygulanabilir.

Lazerle Leke Tedavisi Yapılabilen Bölgeler:

1. Yüz bölgesi
  2. Eller
  3. Dekolte
  4. Boyun bölgesi
  5. Kollar ve bacaklar
  6. Göbek
  7. Göğüs bölgesi
  8. Kalça ve basenler.

Lazerle Leke Tedavisi Nedir?

Lazerle leke tedavisi, kullanılan özel lazerlerle lekenin şekline ve oluş nedenine göre uygulanan teknolojiyi kullanan bir tedavi yöntemidir. Bilhassa sağlık ve estetik sektörünün gelişmesi ile beraber çeşitli cilt lekeleri için uygulanan farklı lazer türleri mevcuttur. Cilt lekeleri için çoğunlukla başvurulan lazer tipleri şunlardır:

1. Fraksiyonel lazer
  2. Genellikle renk hücrelerini hedef alan Q Switch lazer
  3. Thulium lazer
  4. IPL cihazı.

Cilt lekelerinin yoğunlaştığı bölgeler ve cilt lekesi türüne göre hangi lazer sisteminin uygulanması farklılık gösterir. Bazı lazer türleri daha hafif lekeleri gidermede daha başarılı iken bazı lazer türleri ise daha yoğun ve ciddi vakalara karşı daha başarılı olmaktadır.

Lazerle Leke Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Lazerle leke tedavisi uygulamasına başlanmadan önce leke türü ve lekenin bulunduğu bölgenin uzman dermatolog tarafından kapsamlı bir şekilde incelenmesi ve buna yönelik olarak uygulanacak en doğru tedavi yönteminin belirlenmesi gerekir. Uygulamayı yapacak olan uzman doktor kişinin tıbbi geçmişi hakkında ayrıca detaylı bilgiye sahip olmalıdır. Lekenin bulunduğu bölgeler bir lamba eşliğinde incelenerek gerekli görüldüğü takdirde kişiden kan testi ve biyopsi istenebilir.

Birçok leke tedavisi yöntemi bulunmakla beraber bu yöntemler kişinin leke tipine göre belirlenir. Lazerle leke tedavisi en etkili yöntemlerden bir tanesidir. En sık tercih edilen bir yöntem olan lazerle leke tedavisi yöntemi cildin üst tabakasını soyarak renk hücrelerine yoğunlaşan Q Switch lazer cihazları kullanılarak uygulanmaktadır. Lekelerin renginin açıklığına veya koyuluğuna göre ve lekelerin yaygınlaşma alanına göre lazerle leke tedavisi farklı derinliklerde ve seanslarda yapılır.

Lazerle leke tedavisi lekelerin üzerine lazer ışınlarını göndererek cildin alt kısmında problemin bulunduğu bölgeye etki etmektedir. Böylece lekeler birkaç seansta giderek kaybolur. Lazerle leke tedavisi leke ile cilt rengini birbirine eşitleyerek leke görünümünü ortadan kaldırır.

Lazerle Leke Tedavisi Öncesi ve Sonrasında Ne Yapılır?

Lazerle leke tedavisi uygulanmadan önce tedavi bölgesini en az 1 ay önceden güneşten korumak önemlidir. Bu nedenle lazerle leke tedavisi genellikle kış mevsiminde uygulanması önerilen bir uygulamadır. Ayrıca kişi aspirin gibi an sulandıran ilaçları kullanıyorsa bu ilacı da tedavi başlamadan en az 1 hafta önce bırakmalıdır.

Tedavi sonrasında ise lazer uygulanan bölgede geçici olarak bir kızarıklık veya kabarıklık meydana gelebilir. Nadir de olsa kabuklanma ve kanama da görülebilir. Fakat bu komplikasyonlar geçicidir ve oldukça normaldir. Tedavi sonrasında en geç güne kadar hepsi yok olur.

Seans süresi uygulama eğer güneş veya çil lekeleri için yapılacaksa en fazla 2 seans kadar sürer. Fakat daha yerleşmiş ve derin lekelerde seans süreleri de uzayabilmektedir. Lazerle leke tedavisi uygulanmadan önce mutlaka anestezi uygulanır. İşlem öncesinde olduğu gibi işlem sonrasında da tedavi bölgesi aşırı güneş ışığına maruz kalmamalıdır.

Hangi Tür Cilt Problemlerinde Lazerle Leke Tedavisi Uygulanabilir?

1. Güneş lekeleri ve melazma tedavisinde
  2. Çil tedavisinde
  3. Doğum lekesi tedavisinde
  4. Sivilce ve akne tedavisinde
  5. Hamilelik çatlakları tedavisinde
  6. Yanık izlerinde
  7. Ciltte meydana gelen ince çizgiler halindeki kırışıklıklarda

Lazerle Leke Tedavisi Uygulaması Kaç Seans Sürer?

lazer leke tedavisiLazerle leke tedavisi uygulamasına başlanmadan önce mutlaka doktor tarafından kişi kapsamlı bir muayeneye tabi tutulmalıdır. Muayene sonucuna göre kişiye kaç seans gerekeceği belirlenebilir. Yaşlanmaya veya güneş ışınlarına bağlı olarak koyu renkte olan leke türleri çok daha kolay ve hızlı bir şekilde tedavi edilirken, gebelik sonrasında hormonsal düzensizliklere bağlı olarak meydana gelen lekeler daha uzun süren leke tedavisini beraberinde getirir.

Lazerle Leke Tedavisi Yan Etkileri ve Riskleri Var mı?

1. Genel olarak yaygın olarak rastlanan bir yan etkisi bulunmamaktadır. Ancak bazen nadir de olsa enfeksiyon ve yara belirginliği görülebilir.
  2. Tedavi sonrasında tedavi bölgesini güneşten korumamak birtakım yan etkilere yol açabilir. Bu nedenle özellikle o bölgenin aşırı güneş ışığına maruz kalmaması çok önemlidir.
  3. Her ne kadar bu işlemde estetik ön planda olsa dahi tıbbi bir işlemdir ve uzman bir doktor tarafından uygulanması gerekir. Güzellik salonları ve alanına yetkin olmayan kişiler tarafından uygulanması sakıncalıdır.

Lazerle Leke Tedavisi Acılı Bir İşlem Midir?

Lazerle leke tedavisi için minimum da olsa bir acı hissedilmesi önlenemez olabilir. Bu nedenle uygulama yapılmadan 15 dakika önce tedavi bölgesine lokal anestezik krem sürülmelidir.

Lazerle Leke Tedavisi İz Bırakır mı?

Lazerle leke tedavisi kalıcı bir hasara yol açan bir uygulama değildir. Fakat işlemden sonra geçici de olsa bazı yan etkiler görülebilir. Kızarıklık, hafif bir şişlik bu komplikasyonlardan bazılarıdır. Bu gibi semptomlar kolaylıkla yok olurlar.

Lazerle Leke Tedavisi Etkisini Ne Zaman Gösterir?

Lazerle leke tedavisi lazer ışınlarının dermise gittiği anda başlamaktadır. Dermiste lekelerin altında yatan asıl nedenler giderilirken tamamen iyileşme dönemi tüm seansların tamamlanması ile gerçekleşir.

Lazerle Leke Tedavisi Kalıcı bir Uygulama Mıdır?

Lazerle leke tedavisi hem kalıcı bir uygulamadır hem de değildir. Kişinin hormonları tekrar leke oluşumuna müsait ise ve kişi tedavi sonrasında güneşten yeteri kadar korunmadı ise lekeler tekrar oluşabilir.

Cilt Lekelerine Karşı Korunma Yöntemleri Nelerdir?

Tedaviler tek başına lekenin tekrarlamasını engellemez. Kişi muhakkak birtakım kurallara uymalı ve cildini tekrar leke oluşumuna karşı korumalıdır. Birtakım yöntemler uygulanarak kolaylıkla cildi lekelerden korumak mümkündür. Bunlar:

1. Güneş koruyucu losyonlar kullanmak
  2. Cildin nem düzeyini sabitleyen ve cildi besleyen ürünler kullanmak
  3. Kişinin cilt tipine uygun ürünler seçmek
  4. Cildi olabildiğince hijyenik ve temiz tutmak
  5. Zararlı birtakım alışkanlıklardan kaçınmak
  6. Sağlıklı bir beslenme düzeni takip etmek
  7. Çok aşırı güneş ışığına maruz kalmamak

Lazerle Leke Tedavisi Fiyatları

Sağlık Bakanlığı onaylı merkezlerin internet sitelerinde fiyat belirtmeleri yasal değildir. Sizin için en uygun tedavi yöntemini saptamak ve diğer tüm merak ettikleriniz için kliniğimize +90212 241 46 24 adlı numaradan ulaşabilirsiniz.