Terleme tedavisi artık mümkün! Hepimiz Botoks’u ve onun yaşa meydan okuyan yeteneklerini duymuşuzdur. Ancak insanlar sadece zamanı geri döndürmek için botoks tedavisi görmüyorlar. Aslında, insanlar artık terlemeyi yenmek için botox tedavisi dönüyorlar.

Hepimiz bir dereceye kadar terleriz ve stresli veya sıcak olduğumuzda daha da kötüleşir. Ancak palmar hiperhidrozdan muzdarip olanlar için ter miktarı fazladır ve hava serin olduğunda ve kişi özellikle stresli olmadığında bile devam eder.

Bu tıbbi durum son derece stresli ve utanç vericidir. Eller her zaman terle ıslandığında kalem veya alet gibi şeyleri tutmak zor olabilir. Karşınızdaki kişinin elini sıkmak “zorunda kalmak” bile utanç vericidir. Yazı yazmak dahi garip olabilir ve kâğıt üzerinde ıslak izler bırakabilir.

Peki ya kol altı ve ayaklar. Ayaklarda aşırı terleme gözlendiğinde kapalı ayakkabı giymek zulüm haline gelebilir. Kokuya sebep olan kol altı ve ayak terlemesi hem gömlek giymekten hem de çorap ve ayakkabı giymekten sizi alıkoymamalı.

Bir seferde aylarca terlemeyi durdurmak için artık terleme sorununu 6-7 ay durduran terleme botoxu var. BOTOX® “botulinum toksini” ile tedavi edilebilen terleme sorunu vücudun herhangi bir yerinde ortaya çıkabilir, ancak sıklıkla etkilenen alanlar şunları içerir:

• Koltuk altları
  • Eller
  • Ayak
  • Yüz ve Baş

Aşırı terlemenin en yaygın nedenleri çevresel ve duygusaldır.

Bunlar şunları içerir:

• Vücut ısısında ani değişiklikler
  • Obezite
  • Gebelik
  • Menopoz

Aşırı terleme aynı zamanda birkaç tıbbi durumla ilişkili bir durumdur.

• Diyabet
  • İlaç yan etkileri
  • Bulaşıcı hastalıklar

Botox ile Terleme Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Botox® terleme için en uygun tedavi olup; oldukça etkilidir. Maksimum terleme alanı genellikle kıl taşıyan kol altıdır. Bu alan, yaklaşık 1×1 cm’lik karelerden oluşan bir ızgara olarak işaretlenir ve her bir karenin derisine yüzeysel olarak enjekte edilen az miktarda seyreltilmiş Botoks uygulanır.

Enjeksiyonlar yapıldığında küçük bir iğne batması hissedilir. Anesteziye asla ihtiyaç duymayan tedavide fazla hassas bir cildiniz varsa lokal anestezik krem kullanılabilir. Ortalama 15-20 dk da tedaviniz tamamlanır.

Terleme Tedavisi İçin;

Terlemede 6 aya kadar büyük bir azalma sağlamak için sadece bir seans Botox® tedavisine ihtiyacınız olacak, ardından birçok hasta daha ileri tedavi için yeni seans alması gerektiği konusunda bilgilenmelidir. İlk olarak 2 haftalık süreçten sonra terlemede önemli bir azalma fark edeceksiniz.

Botoks Terlemeyi Tam Olarak Nasıl Yenebilir?

Aşırı terleme “yani vücut ısısını düzenlemek için gerekli olanla orantısız hiperhidroz” olarak bilinir. Bu ter bezlerinin aşırı uyarılmasının bir sonucudur. Fizyolojik bir bakış açısıyla, ter üretimi, etkin ter bezlerini harekete geçirmek için asetilkolin yani bir nörotransmitter gerektirir.

Botulinum toksini; geçici olarak asetilkolin salınımını engelleyerek bu ter bezlerinin aşırı uyarılmasını engeller. Bu sayede, bu kimyasal yolu bloke ederek veya kesintiye uğratarak botulinum toksini, enjekte edildiği bölgede terlemeyi en aza indirir “veya potansiyel olarak durdurur”.

Koltuk Altınız Terleme Tedavisi Altında İse, Yine de Deodoranta İhtiyacınız Var Mı?

Koltuk altı hiperhidrozunu tedavi etmek için kullanıldığında, Botoksun terlemede %82-87’lik bir düşüşe neden olduğu gösterilmiştir. Bu, hastaların çoğunun çok az terleyeceği veya hiç terlemeyeceği, yani koltuk altlarının biraz kuru olacağı anlamına gelir.

Deodorantın anti-perspirant özellikleri gerekli olmasada, koku kontrolü için deodorant faydalı olacaktır. Koltuk altı, vücut kokusuna katkıda bulunan apokrin ter bezleri içerir. Botulinum toksini, bu özel apokrin ter bezlerini engelleyemez, bu yüzden güzel bir deodorantın işi yapacağı yer burasıdır!

Botoks Terleme Tedavisi Fiyatları

Botox terleme tedavisi fiyatları kullanılan botoks miktarına göre değişir. Sağlık Bakanlığı onaylı merkezlerin internet sitelerinde fiyat belirtmeleri yasal değildir. +90212 241 46 24 no’lu telefondan polikliniğimizi arayarak botox terleme tedavisi fiyatları hakkında bilgi alabilirsiniz.