nem dolgusu- nem aşısıNem aşısı ciltte yaşlanmayla oluşan birtakım hasarları onaran bir gençlik iksiridir. Cilt yaş aldıkça mineral, peptit, aminoasit, vitamin gibi maddeleri sentezleyemez hale gelir. Nem dolgusu ise bu maddeleri cildin altına hazır olarak enjekte eder ve cildin nem kapasitesini artırır. Bu sayede nem aşısı cildin ihtiyaç duyduğu tüm ihtiyaçlarını karşılayarak daha genç ve canlı bir görünüm elde edilmesini sağlar.

Son dönemlerde oldukça popüler hale gelen nem dolgusu, en yeni ve etkili cilt gençleştirme iksiridir. Canlı ve genç görünümlü bir cilt elde edilmesini sağlamak için cilt için gerekli olan yapı taşlarına ihtiyaç vardır. Bu aşının etkili olma nedenlerinden en önemlisi ise içeriğinde bulunan hyalüronik asittir. Hyalüranik aside ek olarak cildin ihtiyaç duyduğu antioksidanlardan mannitol da içerisinde bulundurduğu için nem aşısı ile oldukça başarılı sonuçlar alınır.

Günümüzde birçok gençlik iksiri tedavisi bulunur. Fakat nem aşısını diğer tedavilerden ayıran en önemli özellik içerisinde bulunan hyalüranik asit, mannitol ve aminoasitlerdir.

Nem Aşısı Nedir?

Yaşlandıkça cildimizin sentezlediği kolajen, hyalüranik asit ve fibroblast gibi yapı taşlarının üretimi azalarak ciltte ince kırışıklıklar belirir. Böylece deri daha gevşek bir duruma gelerek elastikiyetini yitirir. Bu süreç kişiden kişiye değişiklik gösterir ancak sigara tüketimi, çevresel faktörler ve hormonal dengesizlikler nedeniyle özellikle kırklı yaşlardan itibaren artışa geçer. Bu yapı taşlarının deride tekrar yer alması ise cildin genç kalmasını korumak açısından son derece önem teşkil etmektedir.

Nem aşısı ismi verilen bu uygulama ile cildin alt tabakasına, öncelikli olarak hyalüranik asit başta olmak üzere cildin diğer ihtiyaç duyduğu yapı taşlarından mineral ve aktive edici diğer farklı moleküller mezoterapi yöntemi ile cilde enjekte edilir. Hyalüranik asidin cilde enjekte edilmesi ile cildin nem seviyesi artarak bu sayede kolajen ve fibroblast üretiminin artması sağlanır. Nem aşısından hyalüranik asit yarı çapraz bağlı veya serbest olarak bulunur. Farklı kombinasyonlar halinde nem aşısında bulunan diğer içerikler ise kalsiyum hidroksiapatit, mannitol ve vitamin kokteylleri dir. Bu içeriklerin çoğu birbirinden değişiklik gösteren içerikler olsa dahi hepsinin tek bir amacı vardır, o da cildin nem seviyesini artırarak kırışıklık görünümünün azaltılmasını sağlamak ve daha genç ve canlı bir cilt görünümü elde etmektir.

Nem Aşısı Nasıl Uygulanır?

Nem aşısı uygulanmadan önce öncelikle cilt uygun hijyenik koşullarda temizlenmelidir. Hemen arkasından ise anestezik krem uygulaması yapılarak tedavi bölgesi yarım saat beklenir. Tüm bu işlemlerden sonra cilt tekrar dezenfekte edilir ve gençlik iksiri denen nem dolgusu deri içerisine enjekte edilerek uygulanır. Bunun yanında nem dolgusu uygulanırken ince iğneler kullanılır ve anestezik krem de sürüldüğü için ağrı ve acı, işlem esnasında minimize edilir.

Nem Dolgusu Hangi Bölgelere Uygulanır?

Yüz bölgesi daha çok kırışıklığın olduğu ve nem kaybının yaşandığı bölgelerin başında gelir. Yüz bölgesinde oluşan bu tip problemler kişiyi hem sağlıksal olarak hem de fiziksel olarak rahatsız eder.

Nem dolgusu çoğunlukla;

1. Yüz
  2. El üstüne
  3. Dekolte bölgesinde beliren kırışıklıkları ve hacim kaybını ortadan kaldırmak için de tercih edilir. Yüz ve dekolte bölgelerine aynı anda uygulanan nem aşısı oldukça başarılı sonuçlar verir.

Nem Aşısı İçeriği Nedir?

Nem aşısı içeriğinde başta en etkili etken maddesi hyalüranik asit olmak üzere daha birçok etkili madde bulunur. DMAE, mannitol, B1 ve B6 vitamini bunlardan birkaçıdır. Hyalüranik asit dokuları onararak elastikiyet düzeyini artırmaya yarar. Ayrıca ödem atıcı özelliği de bulunmaktadır. DMAE ise sarkma meydana gelen bölgeleri toparlayarak daha sıkı bir forma kavuşturur. Yaşlanma dönemini geciktiren etkiye sahip madde ise B1 ve B6 vitaminleridir.

Nem Dolgusunun Faydaları Nelerdir?

Yaş aldıkça cilt kurumaya başlar ve nem kaybı görülür. Bu da cildin kaçınılmaz bir biçimde daha solgun ve yorgun görünmesine sebep olur. Aynı zamanda zamanla sarkmalar ve kırışıklıklar meydana gelerek cilt gevşer. Nem aşısı ile tüm bu sorunların üstesinden basit bir işlem aracılığıyla gelmek mümkündür.

Nem dolgusu ile kişi daha canlı ve daha parlak bir görünüme kavuşur, ayrıca kırışıklıklar ve sarkmalar yok olduğundan kişi daha genç görünür. Solgun görünüm gider ve yerine daha ferah bir cilt gelir.

Nem aşısı hiçbir cerrahi işlem gerektirmeyen bir uygulamadır ve yaklaşık 30 dakika kadar işlem sürmektedir. Ağrılı veya acılı bir işlem değildir. Tedavi sonrasında kişiler gündelik yaşamlarına rahatlıkla geri dönebilirler.

Nem Aşısı Ne Zaman Yaptırılmalıdır?

Genellikle yaz mevsiminde vücuttaki su kaybı artışa geçer ve bazen en üst düzeye bile gelebilir. Vücutta oluşan nem kaybı ile cilt kurur. Böylece sarkmalar ve kırışıklıklar da artar. Nem aşısı yöntemi işte bu problemlere çare olur. Nem aşısı yöntemi uzun vadede oldukça etkili sonuçlar alınan bir uygulamadır.

Bu uygulamada lokal anestezi yöntemi kullanılır. İnce uçlu iğneler yardımı ile aşı deri altına enjekte edilir. Yalnızca tek seansta kolayca halledilen pratik bir işlemdir. Gençlik iksiri olarak da bilinir. Tek seans sonrası kişi eski formuna geri döner ve daha genç bir görünüm elde edilir.

Nem Dolgusu Kimlere Uygulanır?

Nem aşısı 20 yaşını aşmış herkese rahatlıkla uygulanabilir.

Nem Aşısı Etkisi Ne Kadar Sürer?

Nem aşısı ile cilt azalan nem kaybını tekrar dengeleyerek daha parlak ve canlı bir görünüme kavuşur. Etkileri genellikle 3 ila 5 gün arasında görülmeye başlanır.

Nem aşısı için genel olarak 1 ay aralarla 4 seansın uygun olduğu görüşü hakimdir ancak her kişinin cilt yapısı farklıdır. Buna bağlı olarak seans sayılarında artış veya azalma gibi etkiler görülebilir.

Nem Dolgusu Etkisini Ne Zaman Gösterir?

Nem dolgusunun etkisi anında hissedilir. Kırışıklıkları ve sarkmaları azaltmayı ve cilde kaybettiği nemi geri kazandırmayı amaçlayan nem dolgusu cildinizdeki parlaklığı ve canlılığı kolayca fark edebilirsiniz. İşlem yapıldıktan sonraki bir hafta içerisinde ciltteki belirgin farklılıklar ortaya çıkmaya başlar. Eğer gün içinde 2 litre su içilirse aşı etkisini daha iyi gösterecektir. Çıplak gözle görülür etkinin oluşması ise 15 günü bulabilir.

Nem aşısı cildin temel yapı taşlarından olan kolajenlerin sayısını artırmaya ve etkilerini hızlandırmaya göre planlanmış bir uygulamadır. Kişinin cilt yapısı ve bu işlemi yaptırma amacı da tedavinin gidişatını belirler. Kolajenlerin artması demek ise cildin daha pürüzsüz, nem seviyesi dengeli ve genç görünmesini sağlaması demektir. Böylece daha esnek ve canlı bir cilt görünümü ortaya çıkar. İnsanların cildindeki kolajenlerin sayısı yaşlandıkça düşmektedir. Bu da ciltte nem kaybını hızlandırarak cildin kırışmasını ve sarkmasını sağlar. Nem dolgusu ile cilt tekrar kendini toparlar ve eski formuna kavuşur.

Kolajeni ortaya çıkaran fibroblast sayısını artırmak amacı ile kolajen aşısı uygulanır. Bu madde oldukça güvenilirdir ve herhangi bir risk etkeni bulunmaz. Bu nedenle hızlıca sonuç alınabilir. Cilt yapısı iyice incelendikten sonra kişiye aşı bir veya birkaç seans sürmek koşuluyla uygulanır. Bu aşı ile cilt sahip olduğu eski pürüzsüz görünümüne tekrar kavuşur. Cilt parlaklığını tekrar kazanır ve daha genç bir görüntü ortaya çıkar. Nem seviyesi tekrar dengelenerek kırışıklıklar ve sarkmalar yok olur. Cildin elastikiyet düzeyi tekrar artar ve yaşlanma sürecine savaş açılır.

Nem Aşısı Yan Etkileri Nelerdir?

Tedavi bitimini izleyen ilk birkaç gün ciltte hassasiyet meydana gelebilir. Ara sıra ciltte morarma veya ödem de görülür ancak bu durum geçicidir.

Nem Aşısı Etkileri Nelerdir?

1. Nem aşısı deride su tutar. Bu da hasarlı dokuların iyileşmesine yardımcı olur. Aynı zamanda cildin elastikiyet seviyesinde de bir artış görülür.
  2. Cilt kaybettiği nemi geri kazanır.
  3. Cilt gençleşir ve yaşlanma dönemi askıya alınır.
  4. Yüzde bulunan mimik kaslarının gevşemesini sağlar ve kırışıklıkları giderir.
  5. Ciltte kollajen artışını sağlayarak cildin sıkılaşmasına yardımcı olur.
  6. Cildi yeniler ve hücre yenilenmesine destek olur.
  7. Cilde pürüzsüz bir görünüm kazandırır.

Nem Dolgusu Kaç Seans Sürer?

Nem aşısı uygulama süresi kişiden kişiye değişiklik gösterir. Uygulamayı yaptıracak kişinin cilt yapısı bu noktada son derece önemlidir. Genel olarak ciltte ortaya çıkmış hasar seviyesine bağlı olarak değişkenlik gösterebilir. 2-4 veya 3-4 seans uygulanabilir. Aynı zamanda hastanın yaşı ve bu işlemi yaptırma amacı da seans sayısını etkileyen faktörler arasındadır.

Nem Aşısı Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Nem dolgusu uygulandıktan sonraki izleyen 24 saat içerisinde yapılması gerekenler şunlardır:

1. Tedavi bölgesine asla su değdirilmemelidir.
  2. Spor ve ağır egzersizler yapılmamalıdır.
  3. Aşırı güneş ışığına veya sıcak bölgelere maruz kalınmamalıdır.
  4. Alkol ve sigara tüketilmemelidir.
  5. Direkt olarak güneş ışığına maruz kalmak tehlikelidir.
  6. Bol bol su tüketilmeli ve tedavi bölgesine soğuk kompres bu uygulaması yapılmalıdır.

Nem Aşısı Fiyatları

Sağlık Bakanlığı onaylı merkezlerin internet sitelerinde fiyat belirtmeleri yasal değildir. Nem aşısı fiyatları bilgisine ulaşmak ve diğer tüm merak ettikleriniz için +90212 241 46 24 numaralı telefondan kliniğimize ulaşabilirsiniz.