çatlak tedavisiÇatlak tedavisi vücudun farklı yerlerinde kısa zaman diliminde derinin ani gerilmesine bağlı oluşan çatlaklara yönelik yapılır. Çatlaklar, dermal tabakanın yırtılmasından dolayı ciltte oluşan bir tür yara izidir. Hızlı kilo verme – alma, hamilelik veya pubertal büyüme atakları gibi aşırı dermal gerilmenin bir sonucudur. Çatlaklar önce kırmızımsı veya mor çizgiler olarak görünür, ancak yavaş yavaş ten renginden daha açık  bir renge dönüşme eğilimindedir. Etkilenen alanlar boş görünür ve dokunulduğunda yumuşaktır. Çatlaklar, cildin şeklini korumasına yardımcı olan dermal katman olarak bilinen cildin orta katmanında oluşur.

Çatlakları mağara olarak hayal edin. Mağaralar derin. Derinin orta ve derin tabakasına ulaşırlar. Bu mağaraların yanları, zarar görmüş kolajen yığınlarıyla kaplıdır. Yeni kolajen ve elastin üreten hücreler bu mağaraları çevreler. Ancak bu hücrelerin sayısı, yara izi veya çatlak izi olmayan cilt bölgelerine göre çok daha azdır.

Çatlaklardan nasıl kurtulurum?

Çatlaklar, ciltteki kolajenin hasar görmüş bölgeleridir (yara izi gibi). Bu bölgelere uygulanan çatlak tedavileri ile görünülürlüklerinin azaltılması ve yok edilmesi amaçlanır.

Çatlakları yok etmek için!

Hasarlı kolajen alanlarını yok etmek,

Çatlakları kapatmak için yeni kolajen ve elastin üreten hücreleri uyarmak gerekir.

Çatlak Tipleri

İki yaygın çatlak türü vardır :

• Beyaz çatlaklar
  • Kırmızı çatlaklar

Daha eski çatlaklar beyaz veya gri rengi olma eğilimindeyken, yeni çatlaklar genellikle kırmızımsı veya mor renktedir. Yeni çatlaklar, dermisteki yırtıklardan görünen kan damarları nedeniyle başlangıçta kırmızı veya mordur. Daha eski çatlaklar, kan damarlarının kasılması ve altındaki soluk deri altı yağının görünür hale gelmesi nedeniyle beyaz olma eğilimindedir. Çatlaklar,  çevreleyen sağlıklı ciltten farklı şekilde çökmüş veya dokulu olabilir.

En iyi çatlak tedavi sonuçları elde etmek için, çatlaklar ortaya çıktıktan sonra mümkün olan en kısa sürede çatlak tedavilerini yaptırmanızı öneririz. Masaj kremleri ve losyonlar gibi ev ilaçları çatlakların oluşumunu geciktirmeye veya en aza indirmeye yardımcı olabilir, ancak bu yöntemler aslında çatlakları tedavi etmez, edemez.

Mezoterapi ile çatlak tedavisi;

Mezoterapi , cildi sıkılaştırmak, vücut şekillendirme için fazla yağı almak ve saç dökülmesini tedavi etmek için kullanılabilen non-invaziv bir enjeksiyon tekniğidir.

Mezoterapi aşağıdaki faydaları sağlar:

• Cildi onarır ve sıkır.
  • Sivilce, yara izleri, pigmentasyon, çizgiler ve kırışıklıkların solmasına yardımcı olur.
  • Cildinizin sağlığını iyileştirir.
  • Gevşek deriyi sıkar.
  • Selüliti azaltır ve yağ kaybına yardımcı olur.
  • Zayıf dolaşım ve iltihaplanmaya yardımcı olur.
  • Çatlakların görünümünü iyileştirir.

Fraksiyonel Lazer ile Çatlak Tedavisi;

Fraksiyonel lazer yenileme işlemi, daha eski ve soluk çatlakların giderilmesinde daha etkilidir. Şu anda yara izleri ve çatlakların giderilmesi için FDA onayı alan tek cihaz fraksiyonel lazer cihazıdır! Fraxel, ciltte mikroskobik tedavi bölgeleri (MTZ) olarak adlandırılan binlerce minik derin mikroskobik sütun üreterek cilt dokusunu ve ten rengini yeniden ortaya çıkarır. Bu küçük tedavi bölgeleri, hasar görmemiş dokuyla çevrilidir. Başka bir deyişle, cildin sadece bir kısmı hedeflenir, bu nedenle cilt sağlam kalır ve bu da hızlı yara iyileşmesine izin verir. Bu tedavi, hızlı yeniden epitelizasyon sonuçlanır, eski epidermal pigment hücreleri ortadan kaldırırken, daha derin dermise nüfuz ederek görünür çatlak izlerini önemli ölçüde azaltır. Her Fraxel uygulaması cilt yüzeyinin% 20 ila% 25’ini hedefler. Önerilen tedavi sayısı, çatlakların yoğunluğuna ve durumun ciddiyetine bağlı olarak 4 ila 8 seans arasındadır.

Çatlak tedavisi fiyatları nedir?

Çatlak tedavisi fiyatları uygulana tedavi ve seans sayısına göre değişkenlik gösterir. Sağlık Bakanlığı onaylı merkezlerin internet sitelerinde fiyat belirtmeleri yasal değildir. Bu nedenle 0212 241 46 24 no’lu telefondan polikliniğimizi arayarak çatlak tedavisi fiyatları hakkında bilgi alabilirsiniz.