Kılcal Damar Nedir? Neden Oluşur?

kılcal damar tedavisi Çapı büyüyen ince damarlar genişleyerek yüzeye yakın ince bir çizgi halinde görünür. Bu ince yapıdaki damarlara kılcal damar denmektedir. Halk arasında çokça yaygındır. Yüz ve bacakta daha sık görülür fakat vücudun herhangi bir bölgesinde de meydana gelebilir. Çoğunlukla açık ten rengine sahip insanlarda ortaya çıkarlar. Cildin hassas bir yapıya sahip olmasına neden olan bu damarlar kırmızı leke ve yüzde kırmızılıklara neden olabilir. Bilhassa yüzde görülen kılcal damarlar kişinin psikolojisini bozabilmekte ve olumsuz yönde etkileyebilmektedir. Bunun için lazerle kılcal damar tedavisi yapılmaktadır.

Hassas cilt yapısı, aşırı güneş ışınlarına maruz kalma, rozasea hastalığı, metabolik ve romatizmal hastalıklar, aşırı östrojen, alkol kullanımı, kronik kortizon kullanımı, daha önce yaşanan travmalar ve genetik hastalıklar yüz bölgesinde kılcal damar oluşmasına sebep olabilir. Burun ameliyatları sonrasında da burunda kılcal damar oluştuğu gözlenmiştir. Toplardamarların kalıtsal olarak vücuttaki kanı kalbe yeterince etkili götürememesi, yer çekiminin etkisiyle kanın bacaklarda göllenmesi ve zaman geçtikçe bu damarların kalınlaşması da bacaklarda kılcal damar artışına neden olur. Kılcal damar oluşumuna kadınlarda erkeklere nazaran daha sık rastlanır. Isı artışı, aşırı ayakta durma, bacaklar sarkık bir şekilde uzun süreli oturmak da kılcal damar artışını tetikler.

Kılcal Damar Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Birçok farklı sebepten dolayı oluşan kılcal damar mevcuttur. Kalıtsal özellikler, hamilelik, cildin yaşlanması, aşırı güneş ışığına maruz kalma, ani alınan kilolar, giyilen dar kıyafetler ve tercih edilen sıkı çoraplar, gereğinden az sıvı tüketimi gibi faktörler kılcal damar oluşumunu tetiklemektedir. Fakat bunlara rağmen kılcal damarların asıl oluşum sebebi henüz bilinmemektedir. Ancak kadınlarda erkeklerde oranla daha yaygın rastlanılan bir cilt problemidir.

Hastada sağlık açısından olası bir risk faktörü gözlenmez ise lazerle kılcal damar tedavisi başlatılır. Bu tedavi yönteminde çoğunlukla lazer uygulanır, derin ve büyük damarlarda ise skleroterapi ve radyofrekans yöntemleri uygulanabilir. Hastaya ve kılcal damar tipine göre dermatoloğun belirleyeceği en uygun tedavi yöntemi tercih edilir. Lazer ile tedavi yönteminde ise diğer tedavi yöntemlerine oranla kolay iyileşir, ağrısı azdır, işlem kısa sürer ve hasta hemen günlük hayatına devam eder. Lazere ek olarak diğer tüm tedavi yöntemlerinde de soğutma tekniği ve ağrı kesici kremlerin yardımı ile uygulama esnasında hissedilen ağrı seviyesi en aza indirilir.

Lazerle Kılcal Damar Tedavisi Nasıl Yapılır?

kılcal damar tedavisi Geçmişe bakıldığında kılcal damar sorunun ortadan kaldırmak için kullanılan yöntem genellikle olası ortaya çıkan komplikasyonları elektrikle yakmaktı. Bu yöntem ile yalnızca küçük kılcal damarlar yok ediliyordu. Daha sonra ışın ve ışık enerjisi uygulayan cihazların kullanılması ile Nd Yag lazerler, IPL ve BBL tedavileri bu hastalığın tedavisinde ilerleme kaydedilmesini sağlamıştır.

Burun kenarlarında ve yüzdeki istenmeyen damar genişlemelerinde ve genelde kadınlarda görülen bacaktaki yüzeysel kılcal damar ağlarında Nd YAG lazerler, tek seansta bile gözle görünür belirgin başarı sağlamaktadır.

Verilen lazer ışınları enerjisi ile uygulamanın yapılacağı bölgedeki damarlar üzerinde yoğunlaşır. Sonrasında bu enerji lazerden damara aktarılarak damarlar tarafından emilmesi sağlanır ve böylece kanın tıkanması önlenmiş olur. Artık kan taşımayan damar vücut tarafından emilerek kırık kılcal damar görünümü ortadan yok olur. Bu damarları yakma işlemi kan dolaşımı açısından herhangi bir sorun teşkil etmez çünkü buradaki cilt dokusu birçok farklı yerden de beslenmektedir.

Lazerle kılcal damar tedavi genel olarak yukarıda da bahsedildiği gibi damarların ve kılcal damarların lazer enerjisi verilerek yok edilmesine dayanmaktadır. Hemoglobin kırmızı kan hücresinde bulunan bir proteindir. Bu protein lazer ışınlarını emerek kan damarlarını tahrip eden bir enerji açığa çıkarır.

Kılcal Damar Tedavisi Nasıl Etki Eder?

Kılcal damar tedavisi uygulanırken lazer ışığı damar içinde bulunan hemoglobin tarafından emilir. Damar içinde belli düzeyde bir ısıya ulaşan damarı koagüle ederek işlevsiz hale getirir. Böylece ilgili hücresel mekanizmalarla sindirilir.

Lazerle Kılcal Damar Tedavisi Kaç Seans Sürer?

Kılcal damar tedavisi süresi damarın kalınlığı, derinliği, genişliği ve konumuna göre farklılık gösterir. Genellikle yapılan alan tek seansta solmaktadır fakat damar ağı çok genişse ve fazla sayıdaysa tedavi birden fazla seansa bölünmesi gerekebilir. İki seans arası ortalama 4-6 hafta arasında sürer. 2. veya 3. seanstan sonra tedavinin etkinliği artmaya başlar.

Kılcal Damar Tedavisi Kimlere Uygulanabilir? Kimlere Uygulanmamalı?

Kılcal damar tedavisi için uygun adayı belirlemek uzman bir doktor tarafından gerçekleştirilmelidir. Fakat genel olarak her yaşta kimseye bu tedavi uygulanabilir.

Kılcal Damar Tedavisi Yan Etkileri Nelerdir? Zararlı bir İşlem Midir?

Kılcal damar tedavisi zararlı bir işlem değildir ve yan etkileri oldukça azdır. Olası komplikasyonları önlemek için uygulamanın yapıldığı bölge güneşten sakınılmalıdır. Genel olarak çoğu kişide işlem sonrasında tedavi alanında kızarıklıklar görülür ancak bu kızarıklıklar hızlı iyileşir ve geçicidir.

Tedavi sonrası nadir de olsa şişlik veya tedavi edilen bölgede karıncalanma meydana gelebilir. Böyle bir komplikasyon görüldüğü takdirde mutlaka bir doktora görünmek faydalı olacaktır. İşlem esnasında çıkarılan küçük kılcal damarların olduğu yerde daha sonra morarmalar oluşabilir ancak bu durum da geçicidir.

Lazer ile yapılan kılcal damar tedavisi işleminde en sık görülen yan etki ise uygulamanın yapıldığı bölgenin kızarmasıdır. Çok olmasa da hafif bir kızarıklık meydana gelebilir. Kızarıklığa ek olarak kabarma ve kabuklanma da rastlanan bir durumdur.

Kılcal Damar Tedavisi İçin Nelere Dikkat Edilmelidir?

Aşırı güneş ışınına maruz kalmak da damarların genişlemesine sebebiyet verir. Kılcal damar tedavisi sonrasında cildi korumak bir hayli önemlidir. Tedavi sonrasında yapılması gereken en önemli şey de güneşten olabildiğinde kaçınmaktır. Kılcal damarlanma artışına sebep olacak altta yatan hastalık varsa (örneğin roza veya bacaklarda dolaşım yetmezliği gibi) aynı zamanda bu durumların da tedavisi yapılmalıdır.  Devamlı güneş koruyucu losyon ve kremler kullanmak önerilir.

Kılcal Damar Tedavisi Ağrılı bir İşlem Midir?

Kılcal damar tedavisi acı veren bir uygulama değildir. Lazer tedavilerinin birçoğunda yalnızca hafif bir ağrı meydana gelir ve bu geçicidir. Lazerin yaymış olduğu ısı vücuda yanma hissi verse de bu normaldir. Bu tedavi süresince hastaya anestezi verilebilir. Bu işlem sırasında ağrı hissetmenizi önler. Bunun yanı sıra çeşitli soğutma sistemleri ve lokal anestezi yapan kremler ile de ağrı hafifletilebilir.

Yüzdeki Kılcal Damar Neden Oluşur?

• İnce ve hassas yapıdaki cilt
  • Rozasea hastalığından mustarip olmak
  • Uzun süre doğrudan güneş ışığına maruz kalmak
  • Uzun süre kortizonlu krem kullanmak
  • Lupus ve benzeri hastalıklara sahip olmak
  • Radyasyon tedavileri
  • Doğum kontrol hapı kullanmak ve diğer hormonal tedaviler
  • Yaşlı olmak ve diğer genetik etmenler
  • Bazı hematojik hastalıklar
  • Burun ameliyatları yüzde oluşan kılcal damar çatlamasının sebepleri arasında yer alır.

Yüzdeki Kılcal Damar Tedavisi Nasıl Yapılır?

lazerle kılcal damar tedavisi Kılcal damar tedavisi bugün başarılı lazer ve ışık tedavileriyle etkili bir biçimde yürütülmektedir. nd Yag lazer, 4D lazer, IPL uygulaması ve KTP lazer gibi teknolojiler yaygın kullanılan lazer teknolojileri arasında sayılabilir. İşlem esnasında kılcal damar boyunca lazer ışını yöntemi kullanılır.

Lazerle yapılan kılcal damar tedavisi ince kılcal damar çatlaklarının tedavisinde uygulanır. Lazer ışınlarının amacı kanda bulunan oksihemoglobindir. Lazer ışınları kılcal damarlara gönderilir. Damarlar aşırı ısınmaya maruz kalarak zarara uğrarlar ve böylece yavaşça kaybolurlar. Kalın damarlarda ince damarlara nazaran daha hızlı bir iyileşme gözlenir. Kalın damarların genişlik derecesi önemlidir çünkü daha çok kan oksihemoglobin taşırlar. Bu yöntem rozasea hastalığı ve flushing (kızarma nöbeti) gibi yüz kızarıklığı hastalıkları için de uygulanabilmektedir.

Kılcal Damar Tedavisi Kalıcı Mıdır?

Kılcal damar tedavisi son derece etkili olan bir tedavidir. Uygulanan işlem tedavi etmeye yönelik bir işlemdir. Bu nedenle uygulamanın yapıldığı bölgede tekrar kılcal damar oluşumu gözlenmesi düşüktür. Ancak nadir de olsa yenileri çıkabilir. Özellikle yüzde oluşan kılcal damar problemleri tekrar edebilir. Fakat genellikle tedavi edilen kılcal damarlar tekrar oluşmaz. Yenileri çıkabilir. Tedavi sonrası mutlaka güneş koruyucu kremler kullanmak önemlidir.

Kılcal Damar Tedavisi Sonrası Uyulması Gereken Kurallar Nelerdir?

Kılcal damar tedavisi sonrası ciltte hafif derecede bir yanma, hafif bir kızarıklık ve kabuk bağlama gibi yan etkiler görülebilir.

• Özellikle tedavi sonrası ilk birkaç hafta işlemin yapıldığı bölgenin güneş ışığına maruz kalmaması ve solaryuma girmemek gerekir. Eğer ki güneş ışığına maruz kalmama mümkün değil ise mutlaka dışarıda çıkmadan önce yüksek faktörlü güneş koruyucu kremler kullanmak faydalı olacaktır.
  • Duş esnasında suyun aşırı sıcak olmaması da önemlidir. Mümkün olduğunca en ılık suda vücudu yıkamak gerekir.

Lazerle Kılcal Damar Tedavisi Fiyatları

Kılcal damar tedavisi süresi kılcal damar oluşum sebebi ve şiddetine göre değişir. En etkili kılcal damar tedavisi yöntemi lazerle yapılandır. Mutlaka uzman doktorlar tarafından uygulanmalıdır. Kılcal damar tedavisi ile kötü görünümden kurtulmak mümkün. Kılcal damar tedavisi fiyatları kişinin cilt yapısı gibi birçok farklı etmene bağlı olarak değişiklik göstermektedir. Sağlık Bakanlığı onaylı merkezlerin internet sitelerinde fiyat belirtmeleri yasal değildir. Sizin için en uygun tedavi yöntemini öğrenmek ve diğer tüm merak ettiğiniz sorularınız için 0212 241 46 24 numaralı telefondan kliniğimize ulaşabilirsiniz.

Yüzdeki Kılcal Damar Tedavisi” İçin 3 Sıkça Sorulan Sorular

1. Mustafa sahin dedi ki:

Yüzdeki kılcal damar tedavisi için yazdım

1. quartz dedi ki:

Merhaba, yüzdeki kılcal damarlar, lazer tedavisi ile geçer. tek seans yeterlidir. Kırmızılıklar olarak görünen ince kılcal damarların ND yag lazer sonrasında hemen kaybolduklarını görürsünüz.Daha detaylı bilgi için bize ulaşabilirsiniz.

2. Mine dedi ki:

Yüz kızarma ve yanma hissi için de uygulanabilir mi ve hangi branştaki doktor yapıyor