deri kistiDeri Kist Nedir?

Genellikle kapsül ile çevrili cilt altında bulunan şişliklerdir.

Vücudumuzda çoğu yerde kistler oluşabilir. Kistler iyi ve kötü huylu olarak ayrılmaktadır. Kötü huylu risklerin bazılarında ciddi hayati tehlikeler oluşturan tipler vardır. Kistler kişiden kişiye göre farklı nedenlerden dolayı ortaya çıkabilmektedir. Kist türlerinde ve hastalıklarında erken tanı ile birlikte erken tedavi büyük önem taşımaktadır.

Kist: Vücudumuzda birçok farklı yerde oluşabilen, içerisinde sıvı veya hava bulunabilen, iyi-kötü huylu olarak ayrılabilen keseye benzeyen oluşumlara verilen genel isimdir. Kist vücudun hem doku hem de organlarında görülebilmektedir. Boyutları herkeste değişkenlik gösterebilmektedir. Bu nedenle her tür ve boyutta olan kistlerin erken tanısı, takibi şarttır. Kistlerin birçoğu iyi huyludur, sağlığı tehdit etmez. Kistler kendiliğinden kaybolmuyor veya iyileşme göstermiyor ise cerrahi operasyon gibi yöntemlerle tedavi edilebilmektedir.

Kist Oluşma Nedenleri

Kist oluşumunda etkili olan belli başlı nedenler vardır. Kist oluşma nedenlerini sıralayacak olursak;

• Genetik faktörler,
  • Vücudumuzda bulunan salgı bezlerinin tıkanması durumu,
  • Vücutta sıvı birikmesi,
  • Kronik bir şekilde kendini gösteren iltihap rahatsızlarının sıvı oluşturması oluşan bu sıvının dokular arasında birikmesi,
  • Hormonların düzensiz ve sorunsuz olması,
  • Enfeksiyon rahatsızlıkları,
  • Hücrelerde meydana gelen deformasyonlar ve hücre ölümleri,
  • Travmatik durumlar,
  • Daha önce yaşadığınız yaralanmalar.

Yukarıda yer alan nedenler vücutta kist oluşmasına neden olan durumlardır. Bu durumlar her yaş grubu ve cinsiyette farklı olarak görülebilmektedir.

Kist Belirtileri

Birçok kist tipi birçok organda görülebilir. Burada ciltte görülen kistlerden bahsedeceğiz.

Dermoid Kistler

Dermoid çeşitleri özellikle boyun bölgesinde daha çok ortaya çıkar. Derinin altında sıvı (yağ, keratin gibi maddeler) birikmesi sonucu oluşur. Boyundan sonra vücutta en sık görüldüğü yer çene kısmıdır. Doğum ile birlikte ortaya çıkarlar. Çoğu durumda çocuklar 4-5 yaşına gelene kadar bu kistler fark edilmez.

Diğer bir kist çeşidi olan Epidermoid kistler ise yüz kısmında ortaya çıkar. Daha çok kaş, göz ve burun çevresinde görülür. Doğum sonrasında hemen fark edilebilen bir yapıya sahiptir. Sarımsı ve kırmızımsı tonlarda renklerde görülmektedir. İçi dolu ve yumru şeklindedir.

Epidermal Kistler

Epidermal kistler içi kötü kokulu beyaz pütrifüye keratin içeren şişliklerdir. Genelde sırtta görülür. Sıkıldığında içinden kötü kokulu sarı bir birikinti çıkar ve kapsülüyle bir çıkarılmadığı sürece tekrarlar. Sağlığa zararlı değildir.

Trikilemmal Kistler

En sık orta yaşta ve saçlı deride ortaya çıkar, kıl folikülünden köken alır, Saçlı deride ele nohut gibi gelen kistlerdir.

deri kisti almaKistlerin Tanı ve Teşhisi

Vücudumuzda doğuştan veya sonradan oluşan kistleri tanısı için doktor muayenesi gerekir. Doktor muayenesinde ilk olarak fiziki muayene yapılır. Burada vücut kontrol edilir ve herhangi bir şişlik, yumru, çıkıntı gibi belirgin bir durum olup olmadığına bakılır.

İç organlarda ortaya çıkan kistlerin tanısı için görüntüleme teknikleri kullanılır. Özellikle yumurtalık kistleri ultrason ile tespit edilebilmektedir. İç organlarda kist olup olmadığının tanısını koymak için ultrason kullanılmaktadır. Ultrason muayenesinde kistin nerede olduğu, boyutu, şekli ve diğer detaylar hakkında bilgi edinilir. Kistler farklı hastalıkların belirtisi veya nedeni olarak da karşımıza çıkabilmektedir. Farklı hastalıkları teşhis edip nedenini ararken de kistler fark edilebilmektedir.

Kist Tedavi Yöntemleri

Kist tedavi yöntemleri kistin vücudun neresinde ortaya çıktığı, hangi nedenden oluştuğu ve riskli grupta olup olmadığına göre değişkenlik göstermektedir. Deri kısmında meydana gelen kistler basit operasyonlar ile kesit atılarak vücuttan uzaklaştırılır. Daha büyük ve riskli olanlar ise cerrahi operasyon ile tamamen alınır. Bazı kist çeşitleri ise içerisi temizlenir yani boşaltılır. Kistlere yapılan müdahaleler sonrasında gerekli olduğu durumlarda patoloji için örnek alınır. Düzenli patoloji sonuçları ile kistlerin mevcut durumu takip edilir. Herhangi riskli bir durumda ileri tedavi gerekebilir.

Deri Kisti Alınması Fiyatları

Kist tedavisi ve kist ameliyat fiyatlarını etkileyen çeşitli durumlar vardır. Vücudunuzda kaç adet kist olduğu, boyutlar, iyi veya kötü huylu olma durumu, patolojik testler, tedavide kullanılan ilaçlar, ameliyatın açık mı yoksa kapalı mı yapılacağı, doktor tecrübesi, klinik donanımı gibi nedenler fiyatı etkilemektedir. Özelikle yumurtalık kistleri sürekli takip edilmesi gereken kist grubunda yer almaktadır. Tedaviler genellikle muayene, testler, ilaçlar ve takip konularını kapsar. Bu konulardan her birinin kapsamı ayrıdır ve her biri fiyatı etkiler. Sağlık konusunda imkânınız olduğu sürece fiyatlar ikinci planda olmalıdır. Özellikle ameliyat gibi cerrahi operasyon gerektiren durumlarda sırf ucuz diye doktor ve klinik seçmek sağlınızda kalıcı hasarlara neden olacaktır. Mevcut sorununuzu tedavi ettireyim derken daha farklı ve büyük sağlık sorunları ile uğraşmamak için tedavinizi yaptıracağınız doktoru, kliniği iyi seçmenizi öneririz. Muayene, tedavi ve ameliyat öncesinde seçtiğiniz doktorun daha önce tedavi ettiği kişilerin yorumlarını bulup okumanız sizi riskli durumlardan koruyacaktır. Hasta memnuniyeti yüksek olan, sağlık teknolojisine ayak uyduran modern kliniklerde tedavi olmanız her zaman bu tarz riskleri en aza indirgeyecektir.

Sağlık Bakanlığının kuralları gereği internet sayfalarında sağlık işlemleri ile ilgili fiyat vermek doğru değildir. Tecrübeli ve hasta memnuniyeti yüksek doktorların tedavinizi yapması fiyatları da artabilmektedir. Kist tedavisi ve kist ameliyat tedavi fiyatları ve muayene ücretleri hakkında daha fazla bilgi almak için bize iletişim sayfamızda yer alan bilgilerden ulaşabilir kolayca randevu oluşturabilirsiniz. Randevu aldıktan sonra kliniğimizde yer alan çalışan ve doktorlar kist tedavisi ve kist ameliyat fiyatları hakkında aklınıza takılan tüm soruları cevaplayacaktır. Daha sağlıklı olmanız ve kendinizi daha mutlu hissetmeniz için birçok hastalığın tedavisinde alanında uzmanlarımız ile hizmet veriyoruz. 02122414624 no’lu telefondan polikliniğimizi arayarak kist tedavisi ve kist ameliyat fiyatları hakkında bilgi alabilirsiniz.