tirnak-batmasiTırnak batması tedavisi günümüz sağlık teknolojisi ile artık ağrısız, acısız, tek seanslık bir işlem ile kolayca yapılabilmektedir. Tırnak batması her yaşta insanın cinsiyet fark etmeksizin başına gelebilen can sıkıcı bir durumdur.

Batık tırnak sonucu tırnak etrafında yer alan etlerde acı hissi artar. Enfeksiyon ve tırnak şekli bozuklukları ortaya çıkar. Tırnak batığı olan kişiler bu sorunu tek seanslık bir işlem ile kolayca tedavi ettirebilir. Sağlık teknolojisinin her geçen gün gelişmesi bu tür operasyonların ağrısız ve kısa sürede yapılmasına olanak sağlıyor.

Tırnak Batması Nedir?

Tırnak batması; tırnaklar tırnak yatağına doğru uzayıp ete baskı ve batma hissi yaratır. Bu duruma batık tırnak denilmektedir. Yumuşak et kısmının tırnağın köşe ve kenarlarının batması özellikle ayak parmaklarında ortaya çıkar ise acı verici olmaktadır. Problemin ortaya çıktığı çoğu kişide ayak baş parmağında kendini göstermektedir. Tırnağın cilt tabakasına gömülmesi iltihap sorununa da neden olmaktadır. Sorun tedavi edilmediğinde ciddi enfeksiyonlar ve ağrılı durumlar yaşanabilmektedir. Eğer iltihap veya enfeksiyon durumu ortaya çıkar ise sorunlu bölgede ısı artışı, yanma, ağrı, iltihap akıntısı gibi durumlar görülebilir.

Tırnak Batması Nedenleri

Tırnak batması nedenleri kişiden kişiye değişkenlik göstermektedir. Her yaş ve cinsiyette görülebilen bir problemdir ve ortaya çıkmasında ki belli başlı nedenleri sıralayacak olursak;

• Yanlış ayakkabı kullanımı en etkili nedenlerden biridir. Özellikle kadınlar şıklık ve moda uğruna konforlu olmayan sağlıksız ayakkabıları tercih edebilmektedir. Ayakkabı rahatsız ve sağlıksız bir yapıda ise tırnak başta olmak üzere tüm ayak sağlığı etkilenmektedir.
  • Tırnak keserken çoğu kişi köşelerini derinden keser. Bu durum da batık tırnak sorunun ortaya çıkmasında etkilidir.
  • Tırnak yatağı genişliği ile tırnağın kendi boyutu arasında büyük bir orantısızlık var ise de tırnak batması yaşanır.
  • Tırnakları şekil vermek amacıyla kavisli veya farklı şekillerde kesmek de sorunun ortaya çıkmasına neden olur. Ayak tırnakları mümkün olduğunca kavissiz ve düz kesilmelidir.
  • Kaza, yaralanma gibi durumlardan dolayı da ortaya çıkabilir.
  • Kıskaç tırnak (kerpeten tırnak) gibi tırnak şekli bozuklukları nedenleriyle batık tırnak sorunu görülebilmektedir.
  • Tırnak mantarı sonucu kenarlara doğru tırnağın baskı yapması da soruna neden olmaktadır.
  • Tırnak darbe aldığı zaman veya farklı zararlar gördüğü zaman düşebilmektedir. Bu gibi durumlardan dolayı da yeni çıkan tırnakta batma sorunu kendini gösterebilir.
  • Kadınların çok sık ve hijyenik olmayan bir şekilde manikür pedikür yaptırması tırnak batmasına neden olan en yaygın nedenlerden biridir.

Tırnak Batması Belirtileri Nelerdir?

Tırnak batığı belirtileri genellikle gözle görülebilen fiziksel muayene ile kolayca tanısı konulabilen bir rahatsızlıktır. En yaygın belirtilerini ise şöyledir;

• Tırnak kenarında kızarıklık,
  • Tırnaklarda batma hissi,
  • Tırnakta çekilme hissi,
  • Tırnak kenarında ve tırnak çevresinde yer alan deride iltihaplanma,
  • Bazı durumlarda tırnak kenarlarında kanama meydana gelmesi,
  • Tırnak çevresinde iltihap akıntısı,
  • Tırnak çevresinde yaşanan şişme ve ısı artışı,
  • Sorunlu bölgede aşırı hassasiyet,

Yukarıda yer alan belirtileri fark ettiğinizde bir doktora başvurmanız önerilir. Çünkü tedavi edilmez ise enfeksiyon gibi ciddi durumlar ortaya çıkabilir. Ayrıca batık tırnak ağrı, sızı, kızarıklık, kötü görüntü nedeniyle hayat kalitesini düşüren bir rahatsızlıktır. Hayat kalitenizin düşmemesi için belirtileri fark ettiğinizde muayene olup tedavi olmanız sağlığınız açısından önem taşımaktadır.

Bebeklerde ve Çocuklarda Tırnak Batması

Tırnak batması sorunu bebeklerde ve küçük yaşta ki çocuklarda da görülebilir. Bunun en büyük nedeni tırnakların genetik nedenlerden dolayı yapısından doğuştan gelen sorunlardır. Özellikle tırnakların içe doğru bir yapıda olması bebek ve çocuklarda batık tırnak sorunun ortaya çıkmasına neden olur. Ayrıca çok dar çoraplar ve ayakkabılar giydirmek de bebeklerde tırnak batmasına neden olabilmektedir. Ebeveynlerin bu sorunun önüne geçmesi için bebeklerde ve çocuklarda düzenli tırnak bakımı, tırnakların doğru kesilmesi, dar ayakkabılardan uzak durması gerekmektedir.

Tırnak Batmasını Engellemek İçin Neler Yapılmalı?

Günlük hayatta yapacağımız belirli ve düzenli birkaç kolay bakım ile tırnak batması sorununun ortaya çıkmasını engelleyebiliriz;

• Tırnak bakımınıza dikkat etmelisiniz. Ilık su eşliğinde sabunlu bir banyo oldukça güzel bir bakımdır Batık tırnak sorunu yaşıyorsanız geniş bir kap içerisine sıcağa yakın ılık su ekleyin. Sonrasında ise içerisine sabun ekleyin. Ayaklarınızı ortalama olarak 20 dakika boyunca bu suyun içerisinde bekletin. Suyun içerisinde iken sorunlu bölgeye dokunmadan ayaklarınıza masaj yapabilirsiniz Ayaklarınızı sudan çıkardıktan sonra nemlendirici sürebilirsiniz. Batık bölgeyi korumak için kokusuz saf vazelin uygulayın. Ayrıca suyun içerisine tuz eklemeniz rahatlama yapacak ve tırnakları yumuşatacaktır.
  • Tırnak batmasının oluşmasını engellemek için sağlıklı ve ayak yapınıza uygun ayakkabılar giymeye özen göstermelisiniz. Özellikle kadınların bu konuda daha fazla dikkat olması gerekmektedir. Çünkü çoğu kadın konforlu ve sağlıklı olmayan, ön kısmı dar ve rahatsız edici ayakkabıları moda uğruna saatlerce giymektedir. Buda batık tırnak sorunun ortaya çıkmasında oldukça etkilidir.
  • Tırnaklar düz şekilde kesilmelidir ve kısa tutulmalıdır.

Tırnak Batması Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

tirnak batmasiTüm bu müdahalelere rağmen eğer tırnak batması sorunu geçmiyor ise o zaman bir doktor eşliğinde çeşitli tedavi yöntemleri denenmelidir. Batan tırnağın yanı sıra eğer enfeksiyon durumu söz konusu ile tedavinin ilk aşamasında hekiminiz enfeksiyonun iyileşmesi için tedavi planlar. Herhangi bir müdahale öncesinde sorunlu bölgede ki iltihabın kuruması ve kontrol altına alınması gerekir. Bazı durumlarda tırnak batmasının şiddetine göre tırnağın bir kısmının kesilmesi veya tırnağın tamamının çekilmesi gibi işlemler de uygulanabilmektedir.

Tırnak Çekilmesi Operasyonu

Sorunlu tırnağın olduğu alan temizlenip daha sonra uyuşturulduktan sonra doktor kontrolünde özel aletler ve makas ile işleme başlanılır. Tırnak batmasının olduğu parmağın tırnak köküne turnike yerleştirilmektedir. Buradaki amaç rahat bir şekilde işlem yapıp tam kökünden tırnağın çekilmesini sağlamaktır. Ayak parmağı tamamen uyuşturulduğu için hasta operasyon esnasında ağrı hissetmez. Tırnağın batan kısmı köküyle birlikte tekrarlamaması için çıkarılır.  Son işlem olarak ise tekrar aynı sorunun yaşanmaması için tırnak batmasının yaşandığı sorunlu alana asidik solüsyon sürülür veya tırnak kökünü tahrip etmeye yarayan koter cihazı kullanılır.

Koter cihazı ile tırnak köküne tahrip işlemi için kullanılan elektrikli ısıtmalı bir cihazdır. Son olarak tırnağa uygun pansuman yapılarak bandaj takılır. Bazı durumlarda tırnak kökünün olduğu alana genişlemeyi ve tekrardan tırnak batığı sorununun yaşanmasını engellemek için gerektiği takdirde dikiş atılabilmektedir. Tedavi sonrası iyileşme süreci genellikle 5-7 gündür. Doktor tavsiyesini dinleyip iyileşme sürecinde dar ayakkabılar giymemek verilen ilaçları kullanmak büyük önem taşır.

Tırnak Teli Uygulaması

tırnak teliBatık tırnak sorunun olduğu tırnakta sorunu düzeltmek ve tırnak şeklini normale çevirmek için tırnak teli uygulaması yöntemine başvurulmaktadır. Tırnak teli uygulaması özellikle tırnak şekillerinde meydana gelen bozukluk ve anormal görüntüyü onarmak için kullanılmaktadır. Ayrıca tırnağın daha doğru ve şekilli uzamasını da sağlamaktadır.

Tırnak teli mantığı ile diş teli mantığı hemen hemen aynıdır. İkisinde de amaç yeni çıkan tırnak ve dişin doğru, şekilli ve sağlıklı bir görünümde olmasını sağlamaktır. Tırnağa telin takılması çok kısa ve ağrısız bir işlemdir. Tırnak kenarında yer alan deri ile tırnak telinin herhangi bir teması yoktur. Sadece tırnak dokusuna teması vardır. Yaklaşık 10 dakikalık bir işlem sonucunda herhangi bir ağrı veya sızı hissi olmadan işlem tamamlanır.

Tırnak telinin doğru takılması önemlidir. Aksi takdirde çorap veya ayakkabı giydiğinizde rahatsızlık hissi yaratır. Ayrıca tırnakların şeklinin doğru olmasını engeller. Bu nedenlerden dolayı profesyonel bir şekilde tecrübeli kişiler tarafından takılmalıdır. Doğru takıldığında ağrı hissetmeden çorap ve ayakkabınızı giyip günlük aktivitelerinizi yapmaya olanak sağlar.

Tırnak Teli Uygulamasının Avantajları

Tel taktırmanın ameliyat olmaya göre bazı avantajları yer almaktadır. Bunlar;

• Tırnak çekilmesi ameliyatı ağrılı ve daha uzun sürmektedir. Tel takmak anesteziye gerek duymadan, ağrı ve sızı olmadan 10 dakikada yapılan bir işlemdir.
  • Tırnak batmasının yaşandığı tırnağın daha sağlıklı, şekilli bir şekilde düzelip uzamasını sağlar.
  • Herhangi bir ilaç tedavisine veya pansumana gerek kalmaz.
  • Çorap veya ayakkabı giydiğinizde herhangi bir konforu bozmaz. Sizi rahatsız etmez.
  • Tırnak batması sorununun tekrar yaşanmasını engeller.
  • Özellikle şeker hastalarında batık tırnak sorunu var ise ameliyat yerine bu yöntemi tercih etmeleri önerilmektedir.
  • Eğer tırnakta enfeksiyon başlamış ise antibiyotik tedavisinin sonucunu beklemeden tırnağa tel takılabilmektedir.
  • Özellikle kısa süre içerisinde var olan ağrı, sızı ve rahatsızlık hissini en aza indirgemektedir.

Tırnak Batması Tedavi Fiyatları

Tırnak batması tedavi fiyatları hastaya uygulanacak olan yönteme bağlı olarak değişkenlik göstermektedir. Ayrıca kaç tırnakta batma olduğu, batmanın seviyesi, doktor tecrübesi, klinik donanımı gibi etkenler de fiyatı etkileyebilmektedir. Sağlık Bakanlığının kuralları gereği internet sayfalarında sağlık işlemleri ile ilgili fiyat vermek doğru değildir.

Özellikle tırnak çekilmesi fiyatları ve tırnak teli fiyatları arasında farklar yer almaktadır. Kaç adet tırnağın çekileceği, kaç adet tırnağa tel taktırılacağı belirlendikten sonra muayene sonrasında fiyat çıkarılmaktadır. Bu nedenle direk olarak fiyatlar hakkında kesin bir bilgi vermek mümkün ve doğru değildir.

Tırnak batması tedavisi fiyatları, muayene ücretleri hakkında daha fazla bilgi almak için bize iletişim sayfamızda yer alan bilgilerden ulaşabilir kolayca randevu oluşturabilirsiniz. Randevu aldıktan sonra kliniğimizde yer alan çalışan ve doktorlar tırnak batması tedavi fiyatları hakkında aklınıza takılan tüm soruları cevaplayacaktır. Daha sağlıklı olmanız ve kendinizi daha mutlu hissetmeniz için birçok hastalığın tedavisinde alanında uzmanlarımız ile hizmet veriyoruz. 02122414624 no’lu telefondan polikliniğimizi arayarak tırnak batması tedavi fiyatları hakkında bilgi alabilirsiniz.