PDO İp Askı Yüz GermePDO İp Askı Yüz Germe, zaman içerisinde yer çekimine ve yaş alımına bağlı olarak yüzde meydana gelen sarkmaları gerdirmek için günümüzde en sık kullanılan non-invaziv ameliyatsız uygulamalardan biridir. Bu uygulama sayesinde yüz bölgesindeki sarkma, gevşeme, elastikiyetini kaybetme ile yüz hatlarının netliğinin kaybolması gibi kişiyi mutsuz eden ve özgüvenini zedeleyen problemlere karşı çözüm sunulur.

Yüz estetiği ameliyatlarına güzel bir alternatiftir. Cerrahi bir işlem olmadan yaşlılık belirtilerinin geciktirilmesinde fayda sağlar. Herhangi bir kesi olmadığından ve kısa süre içerisinde uygulanıp kişiye sosyal hayatına kolaylıkla geri dönebilme imkânı sunduğundan dolayı sıklıkla tercih edilmektedir.

PDO İp Askı Yüz Germe Uygulaması Kimlere Uygulanabilir?

PDO iplerle yüz germe işlemi, yüzündeki sarkıklık ve deformasyonlardan mutsuz olan herkese kolaylıkla uygulanabilir. Genellikle 30-50 yaş arası kişilere güvenle uygulanabilir. 30 yaşından itibaren yer çekimi ve yaş almaya bağlı olarak vücuttaki kolajen miktarı azalmakta ve yüz, çene, boyun, gıdı, kaş ile yanak bölgelerinde sarkmalar ve deformasyonlar başlamaktadır. Yaş almaya bağlı oluşan bu değişimlerden kişi mutsuz olmaya başladığında, küçük bir değişim isteyen kişilere güvenle yapılabilir.  PDO ip askı ile yüz germe uygulaması çok kısa bir süre içerisinde yapılıp, işlem sonrasında hemen ilk etkileri görülmeye başlanır.

PDO İp Askı Yüz Germe Uygulaması Nasıl Yapılır?

PDO ip askı yüz germe işlemi öncesinde uygulamanın yapılacağı bölge ve bu bölgedeki sarkma miktarı doktor tarafından değerlendirilir ve iplerin cilt altına yerleştirilmek üzere giriş çıkış yapacağı bölgeler işaretlenir. Böylece uygulama esnasında bu bölgenin dışına çıkılmamış olur. Ardından cilt temizlendikten sonra işaretlenen bölgeye lokal anestezi uygulaması yapılır. Bu sayede kişi iple yüz germe işlemi esnasında herhangi bir acı ya da ağrı duymaz. Hastanın ihtiyacına göre belirlenen sayıdaki ipler işaretlenen bölgeler aracılığıyla derinin 4-5 mm altında bulunan bağ dokusuna yerleştirilir ve ipler yukarıya doğru gerilir. Sonrasında ipler kesilerek yaklaşık 25-30 dakika içerisinde işlem tamamlanmış olur. Uygulamanın hemen ardından ilk etkiler görünmeye başlar. Maksimum verim 1. ayın sonunda alınır. Cilt altında kalan ipler kolajen üretmeye ve cildi gençleştirmeye devam ettikçe cildin görünümündeki düzelmeler de devam eder.

PDO İp Askı Yüz Germe İşleminde Kullanılan İplerin Özelliği Nedir?

PDO ip askı yüz germe işleminde kullanılan PDO (Polydioxanone) ipler yerleştirildiği cilt altında kolajen üretimini tetikleyen ve bu sayede sıkılaşma etkisi sağlayan iplerdir. İnsan dokusuyla tamamen uyum sağlayan materyallerden üretilirler. Bu etkiyi ip çevresinde oluşan doku reaksiyonu sayesinde bu bölgede artan fibroblast ve inflamatuar hücrelerin bir etkisi olarak kolajen üretimi artar. PDO ipler screw, cog veya kılçıklı şekilleri ile farklı kullanım şekilleri sunar. PDO ip uygulaması sonrası maksimum etki 1 ay sonunda ortaya çıkar. Yüzdeki derinin kalın ve ince olmasına göre deriyi 3-10 mm arasında yukarı doğru kaldırır.  Cilt altına yerleştirilen bu ipler 6-8 ay gibi bir süre içerisinde vücut tarafından eritilerek tamamen yok edilirken, kolajen miktarını ve cilt kalitesini arttırarak yüzün yukarıya doğru toparlanmasını sağlarlar. Sağladıkları bu etkilerin kalıcılığı 1,5-2 yıl kadardır. Uygulamanın ilk olumlu etkileri yerleştirilir yerleştirilmez görülür. Maksimum faydaya ise 3. ayın sonunda ulaşılır.

PDO İp Askı Yüz Germe İşlemi Hangi Bölgeler İçin Uygulanabilir?

PDO ip askı yüz germe işlemi yüz bölgesinde kişinin sarkma ve deformasyonlardan rahatsız olduğu, yer çekimi ve yaş alma nedeniyle etkilenen yanak, çene, çene altı, elmacık kemiği, v hattı, kaş ve boyun gibi yüzün çoğu bölgesi için uygulanabilir.

PDO İp Askı Yüz Germe İşleminin Etkisi Nasıldır?

PDO ip askı yüz germe işleminde özel olarak tasarlanan iğneler kullanılır ve bu iğneler aracılığıyla vücut dokusuyla tamamen uyumlu ve vücudun bir süre sonra tamamen erittiği özel ipler cilt altına yerleştirilir. Bu ipler cilt altına yerleştirilme esnasında örümcek ağına benzer bir ağ örerek yüzü yukarıya doğru gerer. PDO ipler cilt dokusunun altında kolajen üretimini tetikledikçe ciltteki kırışıklık ve sarkmalar giderilmiş olur. Uygulamadan sonraki 3. ayın sonunda yüz en güzel duruşuna kavuşmuş olur ve kolajen uyarımına bağlı olarak bu duruş yaklaşık olarak 1,5-2 sene boyunca korunur.

PDO İp Askı Yüz Germenin Diğer Yüz Estetiği Uygulamalarından Farkı Nedir?

• Etkisini görmek için uzun süre beklenmesi gerekmez. PDO ip askı ile yüz germe işleminin hemen sonrasında kişinin yüzünde gözle görülür bir fark yakalanır.
  • PDO ip askı işlemi ile yüz gerildikten sonra yalnızca çok hassas kişilerde hafif şişme ve morluk görülür; ancak bu sosyal hayata dönülmesine engel değildir. İşlem biter bitmez kişi sosyal hayatına rahatlıkla devam edebilir.
  • Uygulama süresi oldukça kısadır. Gün içerisinde hatta öğle molasında bile rahatlıkla yapılabilir. Böylece kişinin işlerinden geri kalmasına gerek kalmaz.
  • PDO ip askı yüz germe öncesinde yüz estetiği ameliyatlarında olduğu gibi genel anestezi değil, lokal anestezi yapılır. Dolayısıyla genel anestezinin risklerinden de korunulmuş olur. Ayrıca lokal anestezi sayesinde kişi herhangi bir acı ya da ağrı da duymaz.
  • PDO ip askı yüz germe işlemi oldukça risksiz bir işlemdir. Uzman kişiler tarafından yapıldığında komplikasyon oluşma ihtimali yok denecek kadar azdır.
  • PDO ip askı ile yüz germe işleminin etkisi yaklaşık 1,5-2 yıl kadar devam eder. Bu sürenin sonunda işlem tekrar edilebilir. Yüz estetik ameliyatlarında olduğu gibi geri dönüşümsüz bir durum söz konusu değildir. Uygulama sonrasında kişinin rahatsız olduğu bir görünüm mevcut olursa, kullanılacak olan ek ipler sayesinde küçük düzeltmeler de yapılabilir.
  • PDO ip askı yüz germe işleminin maliyeti yüz estetik cerrahi operasyonlarına göre oldukça uygundur.
  • PDO ip askı işlemi yine doktorun önerebileceği başka işlemlerle beraber kombine olarak da uygulanabilir. Böylece çoklu etki sağlanmış olur.

PDO İp Askı Yüz Germe İşlemi Ağrılı Bir İşlem Midir?

PDO İp Askı Yüz GermePDO ip askı yüz germe işlemi öncesinde, uygulamanın yapılacağı ve ip giriş çıkış yerlerinin işaretlendiği bölgeye lokal anestezi uygulaması yapılır. Böylece bölge uyuşturularak işlem esnasında hastanın herhangi bir acı ya da ağrı duymaması sağlanır. İşlem sonrasında ise cilt yapısı çok hassas olan ya da ağrı eşiği düşük olan kişilerde çok hafif bir ağrı olabilmektedir. Ancak bu ağrılar da hafif ağrı kesici ilaçlarla kolaylıkla kontrol altına alınır.

PDO İp Askı Yüz Germe İşlemi Öncesinde Hastanın Dikkat Etmesi Gerekenler Nelerdir?

PDO ip askı yüz germe işleminin yaklaşık bir hafta öncesinde alkol ve tütün kullanımının kısıtlanmasında fayda vardır. Ayrıca şişme ve morarma riskini arttırabilecek şeylerden kaçınılması gerekir. Kan sulandırıcı ilaç ve bitki çayları kullanımının yine uygulamadan bir hafta öncesinde kesilmesi tavsiye edilir. PDO ip askı yüz germe işlemi öncesinde hasta mevcut sağlık durumu, rahatsızlıkları ve kullandığı ilaçlarla ilgili doktorunu bilgilendirmelidir.

PDO İp Askı Yüz Germeden Sonra Hasta Nelere Dikkat Etmelidir?

PDO ip askı yüz germe işleminin lokal anestezi altında ve herhangi bir kesi olmadan yapılması sayesinde kişi rahatlıkla günlük hayatına geri döner. Bazı kişiler uygulamanın yapıldığı bölgede kısa süreli bir hassasiyet hissetmektedirler. Ancak hafif ağrı kesici ilaçlarla hızlıca bu süreç atlatılır. Uygulama sonrasında ilgili bölgeye kısa süreli soğuk kompresler yapılarak oluşabilecek kızarıklık, morluk ve şişmelerin önüne geçilmiş olur. Doktorun tavsiyesi doğrultusunda iplerin cilt altına yerleştirildiği bölgelere yaklaşık bir hafta kadar antibiyotikli krem sürülmesi gerekebilir. İşlemden sonraki 3 haftalık sürede yüz üstü yerine sırt üstü yatılması tavsiye edilir. Yaklaşık bir ay boyunca aşırı mimik içeren hareketlerden, yoğun spordan ve iplerin cilt dokusu ile tam uyum sağlayabilmesi açısından uygulamanın yapıldığı bölgeye cilt bakımı, kese ve masaj yapılmasından uzak durulması gerekir. Uygulama sonrasında yaklaşık bir ay boyunca yüz bölgesine yüksek faktörlü güneş koruyucu sürülüp, her zamankinden daha fazla korunmasına dikkat edilmesi gerekir.

PDO İp Askı Yüz Germe İşleminin Herhangi Bir Yan Etkisi Var mıdır?

PDO ip askı yüz germe sonrasında cilt yapısı hassas olan bazı kişilerde az miktarda şişlik, morarma veya kızarıklık görülebilir. Ancak bu yan etkiler 3-5 gün içerisinde tamamen kaybolurlar. Bu süre içerisinde kısa aralıklarla uygulanan buz kompres ve doktorun tavsiye edeceği kremlerle iyileşme süreci hızlandırılabilir.

PDO İp Askı Yüz Germe İşlemi Güvenli Bir İşlem midir?

PDO ip askı yüz germe işlemi tamamen güvenli bir işlemdir ve FDA tarafından onaylanmıştır. Sıklıkla uygulaması yapılan ve şimdiye kadar birçok kişiye uygulanan bir yüz germe yöntemidir. Belirtilen ciddi bir yan etkisi ve riski de bulunmamaktadır.

PDO İp Askı Yüz Germe İşlemi Kimlere Uygulanamaz?

PDO ip askı yüz germe işlemi için en uygun cilt yapısı, hafif kırışıklık ve sarkmaların olduğu ince yapılı ciltlerdir. En fazla verim bu cilt özelliklerine sahip kişilerden alınmaktadır. Bu kişilerin dışında,

• Cilt yapısı aşırı hassas olup cilt altı dokusu normalden ince olanlara,
  • Cilt yapısı çok ince olup kırışıklığı fazla olanlara,
  • Cilt yapısı çok kalın olanlara,
  • Cildindeki sarkma, kırışıklık ve deformasyonun ileri olması nedeniyle PDO ip askı yüz germe işleminin yetersiz kalacağı kişilere,
  • Genç yetişkinlere ve yaşı çok ileri olanlara,
  • Hamilelere ve emzirenlere,
  • Pıhtılaşma sorunu olanlara,
  • Otoimmün hastalığı bulunanlara,
  • Yara iyileşmesinin geç olması sebebiyle ileri seviye diyabet hastalarına,
  • Kanser tedavisi görenlere,
  • Uygulamanın yapılacağı bölgede aktif enfeksiyonu bulunan kişilere ise uygulanamaz.

PDO İp Askı Yüz Germe İşlemi Kalıcı mıdır?

PDO ip askı yüz germe işleminde kullanılan ipler yaklaşık 6-8 ay içerisinde tamamen erirken, işlemin etkileri ise yaklaşık 1,5-2 yıl kadar sürmektedir. Bu süre sonunda yüz yavaş yavaş eski haline geri dönmeye başlar. Eğer hasta arzu ederse bu sürenin sonunda işlem tekrar edilebilir.

PDO İp Askı Yüz Germe İşleminin Etkisi Geçtiğinde Ciltte Eskiye Nazaran Daha Fazla Sarkma Olur mu?

PDO ip askı ile yüz germe işleminin etkisi yaklaşık olarak 1,5-2 yıl kadar sürer. Bu sürenin sonunda yüzde sarkmalar başlar; ancak bu eskisinden daha kötü bir sarkma değildir. Yalnızca uygulamayı yaptıran kişinin gözü cildin sıkı haline alışıp eski halini unuttuğu için işlemin etkisi geçtiğinde sarkmalar daha çok olmuş gibi gelebilmektedir. Bunun önüne geçebilmek yüzdeki sarkmalar çok ilerlemeden işlemin tekrarı veya küçük rötuşların yapılması kişinin morali açısından iyi olacaktır.

PDO İp Askı Yüz Germe Fiyatları

PDO ip askı yüz germe fiyatı, uygulama esnasında kullanılan ip sayısına, markasına ve doktorun tecrübesine göre değişkenlik göstermektedir. PDO ip askı ile yüz germe işlemi için Sağlık Bakanlığı onaylı merkezlerin internet sitelerinde fiyat belirtmeleri yasal değildir. +90212241 46 24 numaralı telefondan polikliniğimizi arayarak PDO ip askı yüz germe fiyat ve bilgi alabilirsiniz.