Koterizasyon Nedir?

Koterizasyon Yara YakmaKısaca yakma tekniği tedavi yöntemidir. Deri ve ciltte yer alan siğil, seboreik keratoz benzeri oluşumların düşük akımlı elektrik eşliğinde yakılıp tahrip edilmesi işlemine denilmektedir. Bu yöntem ile hasarlı ve enfekte olmuş dokular tahrip edilir. Tahrip edilip ölen deri ise zamanla vücuttan kendini atar. Koterizasyon işlemi yaklaşık olarak ortalama 5-10 dakika kadar sürmektedir. Koterizasyon tedavisinde kullanılan cihazın ismi elektrokoterdir.  Elektrokoter cihazı elektrik enerjisini ısı enerjisine dönüştürmektedir. Cihaz ısı enerjisi ile temas ettiği yeri yakar. Yakma sonucu sorunlu hücreler ölür ve zamanla yerine yenileri gelir.

Elektrokoterizasyon İşlemi

Kriyoterapi tedavisiyle benzer mantıkta işleyen koterizasyon tedavisi ile tedavi sıkça kullanılan ve olumlu etkileri olan bir yöntemdir.

Günümüzde çoğu deri hastalıklarının tedavisinden koterizasyon tekniği kullanılmaktadır. Koterizasyon tekniğinde hasta herhangi bir ağrı veya sızı hissetmez, işlem oldukça basit ve kısa sürelidir. Durum böyle olunca özellikle konforlu olmasından dolayı yaşlı hastaların da sıkça tercih etme sebebi olmuştur. Birçok hastalığın tedavisinde kullanılan koterizasyon tekniğinde alınan sonuçlar genellikle olumlu yöndedir.

Koterizasyon Hangi Hastalıkların Tedavisinde Kullanılır?

Koterizasyon tekniği ile tedavi yöntemi belli başlı hastalıkların tedavisinde kullanılır. Bu hastalıkları sıralayacak olursak;

• Vücudun herhangi bir yerinde çıkan siğiller,
  • Genital siğiller,
  • Sebase hiperplazi,
  • Epidermal kistler,
  • Molluscum kontagiosum,
  • Pyogenik granülom,
  • Herhangi bir cerrahi operasyon sırasında aşırı kan kaybını kontrol altına almada,
  • Damar benleri,
  • Seboreik keratoz
  • Aktinik keratoz
  • Nasırlar
  • Et benleri (skintag)
  • Tırnak batmalarına bağlı oluşan granülasyon dokusu
  • Yukarıda yer alan hastalıkların tedavisinde kullanılan koterizasyon tekniği sonuçları olumlu olan etkisi kısa süre içerisinde gözle görülen bir yöntemdir. Bu yöntemi uzman doktorların doğru ortamlarda yapması gerekir.

Koterizasyon Nasıl Uygulanır?

Koterizasyon uygulamasının doğru ve etkili olması için belli başlı adımlar ile yapılması gerekir. İlk olarak hasta uygulama hakkında bilgilendirilir. Uygulama sonrasında ortaya çıkabilecek durumlardan hastaya bahsedilir. Yan etkiler oluşabilecek riskler bellidir ve bunların ortaya çıkması düşük bir ihtimaldir. Buna rağmen hasta tam olarak bilgilendirilir.  İşlem öncesinde tedaviyi yapan yer sizden form doldurmanızı isteyebilir. Bu form sizi bilgilendirdiklerine ve oluşabilecek riskleri kabul ettiğinizi teyit edecektir.

Uygulama aşağıda yer alan aşamalar şeklinde yapılır;

• İlk olarak tedavinin uygulanacağı alan temizlenip steril bir hale getirilir.
  • Sonrasında ise alana lokal anestezi uygulanır.
  • Hangi hastalık tedavi edildiğine göre işlem ya ameliyathanede ya da doktor odasında yapılır. Çok küçük bir alan işlem yapılacak ise anestezi veya ameliyathaneye gerek duyulmadan işlem çok kısa sürede yapılabilmektedir.
  • İşlemin yapılacağı cihazın ince bir iğne ucu vardır. Tedavi yapılacak olan bölgeye sıcak uçlu olan bu alet koyulur. Sonrasında ise sorunlu bölgede yer alan hücreler elektrik ısısı yardımı ile yakılır. Eğer hücreler kötü huylu yani şüpheli bir durumda ise örnek alınıp patolojik incelemeye gönderilir. Sonuca göre daha sonrasında tedavi şekli ve kontrol ile hasta takip edilecektir.
  • Uygulama ortalama olarak 5-10 dakika sürmektedir. Özellikle siğil tedavisinde vücutta kaç adet siğil yer aldığına göre işlem süresi değişebilmektedir. Ama her bir siğilin yakılma süresi ortalama olarak 1 dakika sürmektedir.
  • Son aşama olarak ise işlem yapılan alan bir bandajla sarılır. İşlem sona erer.

Koterizasyon Sonrası İyileşme Süreci

Tedavi sonrasında iyileşme süresi hastanın bu süreci nasıl geçirdiğine bağlıdır. Eğer hastaya lokal anestezi yapıldıysa anestezinin etkisi geçene kadar hasta kontrol altında tutulur. Sonrasında aynı gün taburcu edilir. Taburcu edildikten sonra hasta normal yaşamına hemen dönebilmektedir. İyileşme süresi boyunca tedavi edilen alan bandajlı kalmalıdır. Bandaj belli aralıklar ile değiştirilmeli ve bu alan temiz tutulmalıdır. Tedavi edilen alan kuru tutulmalıdır. Kuru ve temiz tutulmadığı sürece iyileşme süresi uzar bununla birlikte beklenen olumlu gelişmeler yaşanmaz. Eğer doktorunuz size herhangi bir losyon veya ilaç vermiş ise iyileşme süreci boyunca bunları düzenli olarak kullanmaya özen göstermelisiniz. Genellikle iyileşme süresi 3-7 gün sürer

Koter Çeşitleri Nelerdir?

Koterizasyon tedavisinin yapıldığı koter cihazının farklı çeşitleri bulunmaktadır. Bu çeşitlerden hangisinin kullanılacağı doktor tecrübesi ve hastalığın çeşidine bağlı olarak değişkenlik gösterebilmektedir. Koter cihazları iki ana grup altında incelenir. Bunlar;

Elektrokoter Cihazları

Koterizasyon Yara YakmaAdından da anlaşılacağı üzere elektrokoter cihazlar elektrik enerjisi ile çalışan cihazlardır. Elektrik enerjisi sayesinde bu cihaz ile termal koter işlemi yapılmaktadır. Elektrokoter cihazı ortalama olarak 1200 C sıcaklıkta çalışmaktadırlar.  Elektokoter cihazlarında iki farklı tür vardır. Bunlar Monopolar ve Bipolar cihazlardır.

Koterizasyon Tedavisi Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

Koterizasyon tedavisi hakkında kişilerin tedaviyi yaptırmadan önce kafasına takılan bazı sorular vardır. Bu soruları cevapları ile birlikte derledik. Koterizasyon tedavisi hakkında sıkça sorulan sorular ve cevapları;

İşlem Sırasında Ağrı veya Sızı Hissediliyor mu?

Bu tedavi yönteminde herhangi bir ağrı veya sızı hissedilmiyor. Küçük lezyonların tedavisi anesteziye gerek duyulmadan yapılmaktadır. Ağrı hissedilebilecek derinlikte yapılacağı zaman mutlaka öncesinde lokal anestezi yapılmaktadır.

Koterizasyon Sonrasında Kanama Yaşanır mı?

İşlem sonrasında nadiren bazı kişilerde kanama görülebilir. Fakat bu kanama basittir ve abartılacak bir şekilde değildir. Kanama yaşandığında temiz ve steril bir bez ile 10 dakika kadar baskı uygulayıp kanamayı kolayca durdurabilirsiniz. Eğer kanama durmaz ise mutlaka doktorunuz ile görüşüp durumu bildirin. Riskli bir durum oluşmasını engellemek için kanamanın durmadığı durumlarda müdahale gerekebilmektedir.  Kanama ile birlikte akıntı da yaşanabilir. Bu durum yoğun ve uzun sürer ise doktorunuzla mutlaka görüşmelisiniz.

Koterizasyon Sonrası Cinsel İlişkiye Ne Zaman Girilir?

İşlem sonrasında iyileşme süresi boyunca cinsel ilişkiye girmeniz yasaklanır. Alanda bulunan siğiller kısacası lezyonların tamamen iyileşene kadar cinsel ilişkiye girmemeniz gerekir. Yaklaşık 2 hafta sonrasında doktorunuzun kontrolünden sonra herhangi bir riskli durum yok ise cinsel ilişkiye girebilirsiniz. Rahim ağzı yaralarının tedavisinden sonra ise cinsel ilişkiye girme süresi 1 ay sonradır. Tedaviden bir ay sonrasında cinsel ilişkiye girebilirsiniz ama öncesinde girmeniz iyileşme sürecini riske sokacaktır.

Koterizasyon Tedavisinin Uygulanması Ne Kadar Sürmektedir?

İşlemin ortalama süresi 5 dakika kadardır. Fakat genital ve rahim ağzı sorunlarında işlem süresi 10-15 dakikaya kadar çıkabilmektedir. Özellikle siğillerin yakılmasın her bir siğilin yakılma süresi ortalama 2-5 dakikadır. Vücudunuzda kaç adet siğil var kaç tanesi yakılacak buna göre süre uzayabilmektedir.

Tedavi Sonrasında İyileşme Süresi Ne Kadardır?

Bu süre tedavinin hangi alana uygulandığına bağlı olarak değişkenlik gösterir. Normal siğil veya lezyonlar yakılma sonrası birkaç günde iyileşme gösterir. Rahim ağzı ve genital lezyonların iyileşmesi ise 1 ay kadar sürebilmektedir.

Tedavi İçin Yaş Sınırı Var mıdır?

Tedavi için herhangi bir yaş sınırı yoktur. Gerekmediği ve riskli bir durum söz konusu olmadığı sürece ergenlik dönemi öncesinde bu tür tedavilerin uygulanması önerilmez. Ergenlik dönemi ile birlikte bireylere bu tür tedavi yöntemi rahatlıkla uygulanabilmektedir.

Tedavi İçin Cinsiyet Farkı Var mıdır?

Koterizasyon tedavisi için herhangi bir yaş veya cinsiyet ayrımı yapılmamaktadır. Tedavi özellikle kadınlarda daha fazla uygulanmaktadır. Kadınlarda genital siğiller ve rahim ağzı yaralarının iyileştirilmesi için koterizasyon yöntemi sıkça tercih edilmektedir.

Rahim Ağzı Yaraları Yakıldıktan Sonra İyileşme Süreci Nasıl İşler?

Tedavi sonrasında ilk 15 gün dikkatli olmak gerekir. İlk 15 gün boyunca kişilerde akıntı ve kanama olması doğaldır. Bu süre zarfı boyunca kadınların hijyenik ped kullanması önerilir. İlk ay cinsel ilişkiye girilmez. İlk ay sonrasında doktor kontrolüne gidilir.  İyileşme süresi ve sonrasında genital alan hijyenine dikkat edilmesi gerekir. Doktorun verdiği ilaçlar doğru ve düzenli bir şekilde kullanılmalıdır. Ayrıca bir beslenme uzmanı eşliğinde düzenli ve sağlıklı beslenme şekline girmeniz önerilmektedir.

Koterizasyon Tedavi Fiyatları

Koterizasyon tedavi fiyatları hastanın hangi hastalığa sahip olduğu, kaç adet lezyon veya siğilin yakılacağına, doktor tecrübesine, klinik donanıma bağlı olarak değişkenlik gösterilmektedir. Özellikle genital siğillerin yakılması ve rahim ağzı yaralarının tedavisinde fiyat ciddi oranda değişkenlik gösterebilmektedir. Rahim ağzı yaralarının temizlenmesi ve yakılması tecrübeli bir doktor tarafından yapılmalıdır. İşlemi tecrübeli bir doktorun yapması da fiyatları etkilemektedir.

Sağlık Bakanlığının kuralları gereği internet sayfalarında sağlık işlemleri ile ilgili fiyat vermek doğru değildir. Tecrübeli ve hasta memnuniyeti yüksek doktorların tedavinizi yapması fiyatları da artabilmektedir. Koterizasyon tedavi fiyatları ve dermatolog muayene ücretleri hakkında daha fazla bilgi almak için bize iletişim sayfamızda yer alan bilgilerden ulaşabilir kolayca randevu oluşturabilirsiniz. Randevu aldıktan sonra kliniğimizde yer alan çalışan ve doktorlar Koterizasyon tedavi fiyatları hakkında aklınıza takılan tüm soruları cevaplayacaktır. Daha sağlıklı olmanız ve kendinizi daha mutlu hissetmeniz için birçok hastalığın tedavisinde alanında uzmanlarımız ile hizmet veriyoruz. 02122414624 no’lu telefondan polikliniğimizi arayarak Koterizasyon tedavi fiyatları hakkında bilgi alabilirsiniz.