Komedon Nedir? Komedon Tedavisi Nasıl Uygulanır?

komedon tedavisiKomedon, diğer adıyla siyah ve beyaz noktalardır. Gözeneklerin içinde oluşan siyah ve beyaz noktalara komedon denir. Daha çok ten rengi kabartılar veya siyah noktalar şeklinde meydana gelmektedir. Sivilceden farklı bir yapıya sahiptir.

Komedon cilt yüzeyinde oluşan fazla kir, yağ (sebum) ve ölü cilt hücreleri ile tıkanmış saç köklerine verilen isimdir. Ciltte minik ve ten rengi yumrular şeklinde görünürler ve hafif bir akne türü olarak kabul edilirler. Bunlara iltihaplı olmayan sivilceler de denmektedir. İltihaplı sivilcelerin geneli komedonla başlar. Enfeksiyon kaparsa ve tedavi edilmez ise papül veya püstül gibi ağrılı ve kırmızı yumrulara dönüşmeleri muhtemeldir.

Komedonlar ciddi bir sağlık tehditi oluşturmazlar. Ancak hem ilerlememesi için hem görüntüsü itibariyle dermatoloji uzmanları tarafından tedavi planlaması önerilir. Komedonlar genç yaşta insanları da yetişkinleri de etkileyen bir oluşumdur. İleri vakalarda iltihaplı kistlere dönüşebilmesinden dolayı klasik akneden farklılık gösterir. En çok burun, çene, alın ve genital bölgede bulunur.

Komedon Nasıl Olur?

Komedon, siyah noktalar veya beyaz kör sivilceler şeklinde görülebilir. Gözeneklerde birikmiş ve tıkanmış sebum ve keratin artıklarının dış havayla oksidasyonu sonucu siyah nokta, okside olmazsa da beyaz nokta veya kör sivilce olarak görülmesi sonucu oluşur.

Komedonal Aknenin Sebepleri Nelerdir?

Komedonal akne oluşma sebepleri arasında en önemlisi yağlı cilt yapısıdır. Hormonal dengesizlikler de komedon oluşmasına etkilidir. Bazen regl döneminde fazla sivilcelenme meydana gelebilir. Ayrıca fazla testosteron da erkeklerde aşırı yağlanmayı tetikler. Bunun dışında genetik özellikler de komedonal akne oluşumunda önemli rol oynar. Bunların dışında cilt yapısına uygun olmayan ve kullanılmaya devam edilen cilt temizleme, peeling ve nemlendirici ürünler, yastık kılıflarının uzun süre değiştirilmeden kullanılması arttırabilir.

Açık Komedon Nedir?

açık komedonSiyah nokta olarak bilinirler. Açık komedon tipinde biriken keratin ve sebum salgısı okside olarak siyah renk alır.

• En sık görülen cilt sorunlarından biridir.
  • Hem kadınlar hem de erkekler arasında yaygındır.
  • En çok yüz bölgesinde oluşur.
  • Özellikle erkeklerde sırt, ense, boyun ve göğüs gibi kıl köklerinin yoğun olduğu bölgelerde ortaya çıkar.
  • İltihaplanmaya oldukça elverişli bir yapıları bulunur.

Kapalı Komedon Nedir?

Halk arasında kör sivilce olarak bilinen beyaz noktalardır. Ucu deri altına doğru kapalı bir biçimdedir. Siyah noktaların tam tersine sıkıldığı zaman kolaylıkla boşaltılamaz. Genellikle gözle görülecek aşamaya gelmediği sürece deri altında fark edilmezler.

• En yaygın görülen cilt sorunlarının başında gelmektedir.
  • Özellikle ergenlik döneminde yoğun olarak ortaya çıkarlar.
  • Hem kadınlar hem de erkeklerde aynı oranda görülür.
  • Beyaz komedonlara yanlış müdahale edildiğinde ciltte derin izler meydana gelebilir.

Komedon Nasıl Geçer?

açık-kapalı komedonKomedon, dermatoloji uzmanları tarafından bazı uygulamalarla, tedavilerle ve doğru cilt bakım rutini oluşturmasıyla tedavi edilebilmektedir. Komedon tedavisi hem şikayetlerin ilerlememesi hem akneye dönüşmemesi için çok önemlidir.  Komedonlar cildin pürüzlü görünmesine neden olurlar. Bu yapılardan kurtulmak için kullanılan cilt bakım ürünlerinin üzerinde ”komedojenik değildir” veya “yağlandırmaz” ibaresi yer almalıdır. Bu ibarenin yer almadığı cilt bakım ürünleri ciltte beyaz nokta artışına sebep olur ve bu da daha pürüzlü bir cilt görünümüne yol açar.

“Komedojenik değildir” ibaresi ne anlama gelmektedir? Komedojenik olmayan cilt bakım ürünleri gözenekleri tıkamaz. Böylece cilt ağırlaşmaz. Özellikle yağlı veya cilt yapısı yağlanmaya elverişli olan kişiler kullanacakları ürünlerin komedojenik olup olmadığına dikkat etmesi gerekir.

Komedon Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Komedon tedavisinde öncelikle dermatoloji uzmanı sorunu belirler, uygun tedaviyi başlar (genellikle kremler), cilt bakım rutini oluşturur.

Komedon temizliği bakımı profesyonel kişiler tarafından yapılmalıdır. Yanlış bir şekilde sıkmak ciltte iz oluşumuna ve iltihaplı sivilceye neden olarak daha büyük problemlere davetiye çıkarır. Komedon tedavisinde çeşitli yöntemler mevcuttur. Bunlar:

Komedon ekstraksiyonu: Dirençli komedonlar profesyonel uygulayıcılarla steril özel aletlerle boşaltılabilir.

Kimyasal soyma: Dermatoloji uzmanının önerdiği kimyasal peeling (salisilik asit, glikolik asit vb) yöntemi komedonların boşaltılması için, cilt tipine ve mevcime uygun olarak planlanır.

Hydrafacial ile komedon tedavisi: Komedon tedavisinde uygulanan en etkili yöntemlerdendir. Bu yöntem cildi derinden temizleyen en gelişmiş cilt bakım tekniklerindendir.

Karbon peeling ile komedon tedavisi:

Karbon peeling ile gözeneklerde birikmiş ölü keratin çıkarıldığı için komedon temizliğine yardımcı olmaktadır.

Komedon Tedavisi Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

• Non komedojenik ürünler ve makyaj malzemeleri seçilmeli.
  • Dermatoloğunuzun önerdiği tedavileri tekrar oluşmaması için devam edilmeli.
  • Cilt bakım rutinine özen gösterilmeli.
  • Havlular ve çarşaflar hastalık düzenli değiştirilmeli
  • Geceleri mutlaka makyaj çıkarılmalı.
  • Günde iki defa cilt jel temizleyicilerle temizlenmelidir.

En Etkili Komedon Tedavisi Hangisidir?

Cilt yapısına göre uygulanacak olan komedon tedavisi de değişiklik gösterir. Yağlı cilt için ayrı, kuru cilt için ayrı, karma ve hassas cilt tipi için ayrı komedon tedavileri mevcuttur. Her cilt tipi kendine en uygun tedavi yöntemini belirlemelidir. Aynı zamanda cilt yapısı dışında yaş grubu ve ciltte bulunan komedon sıklığı ve yoğunluğu gibi etmenler de tedavi yöntemini belirler.

Siyah Noktaları Sıkmak Zararlı Mıdır?

Siyah noktalar cilt problemlerinin en başında gelen ve çok yaygın görülen bir cilt rahatsızlığıdır. Burun bölgesinde, alın bölgesinde, çene bölgesinde ve yanak bölgesinde bulunan siyah noktalar sıkıldığında bu durum bir zaman sonra sivilceye ardından da leke ve skara dönüşür. Bu nedenle siyah nokta sıkmak zararlı bir alışkanlıktır.

Komedonal Akneyi Önlemek İçin Yapılması Gerekenler Nelerdir?

• Yüz temizliği çok önemlidir. Cildi kirli ve ölü hücrelerden arındırmak için günde iki defa yüz temizlenmelidir.
  • Duş alırken ılık, yüz yıkarken ise soğuk su kullanılmalıdır.
  • Bol bol su tüketilmelidir.
  • Hafif kimyasal madde içeren kozmetik ürünler tercih edilmelidir.
  • Peeling esnasında cilde nazik davranılmalıdır.
  • Uyumadan önce mutlaka yüz temizliği uygulanmalıdır.
  • Mutlaka bir doktor önerisiyle yağlı olmayan, hafif dokulu nemlendiriciler tercih edilmelidir.
  • Dışarı çıkarken mutlaka güneş koruyucu kremler sürülmelidir.
  • Beslenme düzenine dikkat edilmelidir. Aşırı yağ ve şeker içeren besinlerden kaçınılması gerekir.
  • Yastık kılıfları sık sık değiştirilmelidir. Temiz yastık kılıfları kullanılmalıdır.
  • Siyah noktalar sıkılmamalıdır.
  • Her tedavi aşaması sonrasında 24 saat boyunca yüze makyaj uygulanmamalıdır.

Ergenlik Döneminde Komedon Tedavisi Yapılır mı?

Komedon gençlikten erginliğe her yaşta görülen bir cilt rahatsızlığıdır. Fakat en sık ergenlik döneminde görülür. Bu dönemde cilt yeni yağlar ve sebumlar üretmeye başlar. Ayrıca bu yaş grubunda bulunan bireyler siyah ve beyaz noktaları sıkmaya daha müsaittir. Hem bu duruma son vermek hem de cildin sağlıklı bir biçimde gelişmesini sağlamak için bu dönemde komedon tedavisi uygulanabilir. Her türlü akne (komedonal akne) dahil mutlaka her yaşta tedavi edilmelidir. Dermatoloji uzmanları yaşa uygun tedavi planlamaktadırlar.

Komedon Temizliği Nasıl Yapılır?

Komedon temizliğinde ne yapmamanız gerektiğini çok iyi bilmeniz gerekir. Siyah ya da beyaz noktalar kesinlikle sıkılmamalıdır. Sıkılan noktalar yerinde enfeksiyon gelişimi ve buna bağlı skar gelişebilmektedir.

Siyah nokta bantları, vakumlu siyah nokta cihazları önerilmemektedir. Çünkü bu işlemler siyah noktaları çıkarsa bile uzun vadede cilt bariyerini bozmaktadır ve altta yatan sorun tedavi edilmediği için siyah noktalar kısa sürede yeniden oluşmaktadır. Cilt bariyerinin bozulmasına bağlı ciltte kızarıklık, hassasiyet, kılcal damar artışı görülebilir.

Komedon Tedavisi Ne Kadar? Komedon Tedavisi Fiyatları

Her cilt tipine uygun olarak farklı biçimde uygulanan komedon tedavisi fiyatları, işlem sırasında kullanılan yönteme ve hastanın yaşına göre farklı fiyatlara sahip olabilir. Her bütçeye uygun bakım ve tedavi fırsatları mevcuttur. Sağlık Bakanlığı onaylı merkezlerin internet sitelerinde fiyat belirtmeleri yasal değildir. Sizin için en doğru fiyat bilgisine ulaşmak ve diğer tüm merak ettiğiniz sorularınız için ve komedon tedavi fiyatları için kliniğimize +902122414624 numaralı telefondan ulaşabilirsiniz.

Komedon Nedir? Komedon Tedavisi” İçin 1 Sıkça Sorulan Sorular

1. Merve dedi ki:

Merhabalar sayın hocam
    Ben 34 yaşındayım yüzüm boynum ve dekolte komple beyaz pütürceklerle kaplandı özellikle sonbahar mevsiminde artış gösteriyor kaşıntılı ve kızarmalı olabiliyor dönemsel olarak.alerjik bir durum olabilirmi?