Sırttaki Sivilce Lekeleri Sırttaki sivilce lekeleri nasıl geçer, sırttaki sivilcelerin çıkma nedenleri nelerdir, konu ile ilgili detayları içeriğimizden öğrenebilirsiniz.

Sırt bölgesinde ortaya çıkan sivilceler ergenlik dönemi ile her yaş ve cinsiyette görülebilen bir cilt problemidir. Sırt bölgesinde oluşan sivilcelenmeler daha çok yaz aylarında artık gösterebilmektedir. Vücudun terlemesi ile birlikte sırt bölgesinde sivilceler görülebilir. Sırt bölgesi sivilceleri ile oynadığımızda daha doğrusu temizlemeye çalıştığımızda lekeler oluşur. Oluşan lekeler estetik açıdan kötü bir görüntü yaratır. Özellikle kadınlar yaz aylarında sırtı açık kıyafetler giydiğinde sivilce lekelerinden dolayı rahatsız hissetmektedir. Sırtta meydana gelen sivilce lekelerini tedavi etmeden önce neden sivilce oluştuğunu öğrenmek gerekir. Sivilce oluşma nedenini öğrendikten sonra ise bu sorunu çözmek için tedavi alınmalıdır. Var olan sivilce lekeleri için ise hem doğal hem de medikal yöntemler ile tedavi mümkündür.

Sırttaki Sivilceler Neden Çıkar?

Sırtta oluşan sivilcelerin altında farklı nedenler yer almaktadır. Bu nedenler;

• Sivilcelerin oluşmasındaki ana neden gözeneklerin dolmasıdır. Vücudun aşırı sebum üretmesi, gözeneklerin kir veya kıyafet tozlarından dolması sonucu sivilceler oluşur.
  • Hava almayan ve dar kıyafetler giymek sırt bölgesinde sivilcelenmenin en sık görülen sebeplerinden biridir.
  • Çok yağlı ve baharatlı yiyecekler tüketmek.
  • Epilasyon uygulamaları.
  • Stres, üzüntü veya depresyon halleri.
  • Karaciğer hastalıklarının belirtisi olarak sırt bölgesinde sivilcelenme görülebilmektedir.
  • Kullanılan ilaçların yan etkileri.
  • Kimyasal içerikli duş jelleri kullanmak.
  • Sırt bölgesini yeterince temizlememek sivilce oluşma nedenleridir.

Yukarıda yer alan nedenler kişiden kişiye göre değişkenlik göstermektedir. Özellikle karaciğer hastalıklarından dolayı oluşan sivilceler hastalık belirtisidir. Sırtınızda çok fazla ve tekrarlayan sivilce oluşumu var ise mutlaka bir doktora muayene olmalısınız. Eğer altında karaciğer hastalıkları nedeni var ise erken tedavi ile ciddi sağlık risklerinin önüne geçilebilir.

Sırttaki Sivilce Lekeleri Neden Oluşur?

Sırt bölgesinde ortaya çıkan sivilceler sonrasında leke kalması can sıkıcı bir durumdur. Sırttaki sivilce lekelerinin oluşma nedenleri;

• Özellikle yaz aylarında terleme miktarı artar. Terlediğimizde ve sırt kısmı nefes almadığında sivilceler oluşur. Daha sonra ısının etkisi ile sivilceler kurur. Sivilceler kuruduğunda leke oluşmaktadır.
  • Sırt sivilceleri ile oynamak, temizlemeye çalışmak, sivilceli alanı keselemek ve kaşımak da lekelerin oluşmasını sağlar.
  • Yanlış peeling uygulamaları ile sivilceler aktifleşir. Çok fazla sert bir şekilde sırt kısmına peeling yapmak sivilcelerin yaraya dönüşmesine neden olur. Buda daha sonra yaraların kuruyarak lekeler halinde kalmasına neden olur.
  • Sırt bölgesinde sivilceler varken epilasyon uygulamaları yaptırmak oldukça zararlıdır. Özellikle lazer ve ağda ile sivilceli sırtta yer alan tüyleri temizlemek gözeneklerin iyice tıkanmasına, sivilcelerin artmasına, tahriş ile birlikte lekelerin ortaya çıkmasına neden olacaktır. Sırtınızda sivilce var ise epilasyon uygulamaları yaptırmayın. Özellikle lazer sivilceli alana değdiğinde daha fazla tahribe neden olur. Sivilce altındaki kıl kökünü yakarken sivilce patlar. Patlayan sivilce sonrasında leke oluşturur.
  • Duş alırken eğer sırt bölgenizde sivilce var ise kimyasal içerikli duş jelleri kullanmanız da leke oluşumunu sağlar. Sırtınızın sivilceli olduğu dönemlerde bebek şampuanlarını duş jeli olarak kullanabilirsiniz.

Sırttaki Sivilce Lekeleri Tedavisi Nasıl Yapılır?

Sırt bölgesinde yer alan sivilce lekelerinin tedavisi için ilk olarak doktora gidip muayene olmanız gerekir. Muayenede ilk olarak sivilce oluşum nedeni teşhis edilir. Sonrasında ise var olan lekelerinizin duruma bağlı olarak tedavi yöntemi seçilir. Eğer lekeleriniz çok fazla yaygın ve büyük değil ise krem-losyon gibi medikal içerikli ilaç tedavisi uygulanır. Sivilce lekeleriniz çok yoğun ise thulium lazer yöntemi ile leke tedavisi uygulanabilir.

Özellikle estetik görünüm açıdan kaygılı olan kişiler bu yöntem ile sivilce lekelerinden kalıcı olarak kurtulabilir. Thulium lazer yönteminde sırt bölgesinde yer alan lekeli alanlara Retinol, C vitamini, Tranexamic acid ve kök hücre partiküllü Lasemd ampulleri kullanılır. Kullanılan bu maddelerin lazer ile cilt dokusunun altına gönderilmesi ve sorunlu alanda yer alan hücrelerin yenilenmesi amaçlanır. Lazer yöntemi ile yapılan bu tedavi oldukça konforlu, acısız ve kısa sürmektedir. Seans sayısı ise sivilce lekelerinizin durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilmektedir. Özellikle kış aylarında lazer yöntemi ile sivilce lekelerinizi tedavi ettirmenizi öneririz. Böylelikle yaza sırtınızda lekeler olmadan pürüzsüz bir görünümde girebilirsiniz.

Sırttaki Sivilce Lekeleri İçin Tedavi Fiyatları

Sırt bölgesinde yer alan sivilce lekelerinin tedavisinde fiyat konusu değişkenlik göstermektedir. Tedavinin şekli, doktor tecrübesi, lazer tedavisinde seans sayısı fiyatı etkilemektedir. Sadece krem veya losyon gibi ilaçlar ile tedavi olacaksanız bu tedavinin maliyeti daha düşüktür. Fakat lazer teknolojisi ile yapılan tedavilerin fiyatları daha fazladır.

Sırttaki sivilce lekeleri için tedavi fiyatları ve dermatolog muayene ücretleri hakkında daha fazla bilgi almak için bize iletişim sayfamızda yer alan bilgilerden ulaşabilir kolayca randevu oluşturabilirsiniz. Randevu aldıktan sonra kliniğimizde yer alan çalışan ve doktorlar sırttaki sivilce lekeleri için tedavi fiyatları hakkında aklınıza takılan tüm soruları cevaplayacaktır. Daha sağlıklı olmanız ve kendinizi daha mutlu hissetmeniz için birçok hastalığın tedavisinde alanında uzmanlarımız ile hizmet veriyoruz. +902122414624 no’lu telefondan polikliniğimizi arayarak sırttaki sivilce lekeleri için tedavi fiyatları hakkında bilgi alabilirsiniz.