yağ bezesiYağ bezeleri vücudun farklı yerlerinde görünen, farklı boyutlarda olan yağ hücrelerinin normalden daha fazla büyümesi ile ortaya çıkmaktadır.

Çoğu kişide hemen hemen her yaşta görülebilen yağ bezeleri erkeklerde daha fazla ortaya çıkmaktadır. Yağ bezeleri vücudun çoğu yerinde görülebilmektedir. Altında çeşitli nedenler bulunmaktadır. Tıp dilinde lipoma adı verilen yağ bezelerini bazı durumlarda ameliyat ile almak gerekebilmektedir. Genellikle yavaş bir şekilde büyürler. Buda bazen yağ bezelerini fark etmemizi geciktirebilir.

Yağ Bezesi (Lipoma) Nedir?

Yağ bezesi: vücudun herhangi bir yerinde oluşan, görünümü kabarık, genellikle deri renginde oluşumlardır. Yağ bezeleri yetişkinlik döneminde sıkça görülebildiği gibi çocukluk döneminde de görülebilmektedir. Yağ bezeleri iyi huylu olarak genellikle karşımıza çıkmaktadır. Sadece estetik görünümde kötü bir görüntü ortaya çıktığı için kişileri rahatsız edebilmektedir. Özellikle yüz bölgesinde ortaya çıkan yağ bezeleri kişileri estetik görünüm açısından rahatsız eder. Bu nedenle operasyon ile iz bırakmadan veya minimum iz ile yağ bezeleri alınmaktadır.

Yağ bezeleri vücudumuzda en fazla saç derisinde, sırt bölgesinde, boyun kısmında, genital bölgede, yüzün çeşitli alanlarında ve omuz bölgesinde görülmektedir. Yapı olarak yumuşak bir yapıdadır ve dokunduğunuzda rahatsız etmez. İçerisinde yağ bulunduğu için dokunduğunuzda hareket ediyor hissi oluşabilir. Yağ bezeleri ağrı, sızı gibi durumlar oluşturmaz. Fakat büyüyen, sert, alttaki dokuya yapışık, rengi değişen oluşumlar lipom dışı diğer tehlikeli tümörlere delalet edebilir, en yakın zamanda dermatoloji muayenesi gerektirir.

Yağ Bezesi Oluşma Nedenleri

Yağ bezesinin oluşmasında kişiden kişiye göre değişebilen durumlar yer almaktadır. Genellikle yağ bezelerinin ortaya çıkmasına neden olan durumları sıralayacak olursak;

• Genetik faktörler,
  • Sağlıksız ve düzensiz beslenme şekli,
  • Metabolizmada yer alan hastalıklar,
  • Derinin darbe alması (kaza gibi durumlar),
  • Kişilerin ileri yaşta olması,
  • Obezite ve sağlıksız kilo alımı,
  • Karaciğerde ortaya çıkan rahatsızlıklar,
  • Kişilerin diyabet hastası olması,
  • Kişilerde mevcut insülin direncinin olması.

Yukarıda yer alan nedenler yağ bezesi oluşmasında en fazla görülen ve bezelerin oluşmasına zemin sağlayan faktörlerin başında gelmektedir. Yağ bezelerinin tam olarak oluşma nedenleri bilinmemektedir.

Yağ Bezesi Belirtileri

lipoma oluşumuVücudumuzda yağ bezesi ortaya çıktığında bunu gözle bakınca görebiliriz. Bezeler genellikle belirti vermemektedir. Fakat göremediğimiz veya çok küçük yani fark edilmeyen yağ bezelerini gösterdiği belirtiler ile anlayabiliriz. Yağ bezesi ortaya çıktığında meydana gelen durumlar;

• Vücudumuzun herhangi bir yerinde şişlik,
  • Beyaz veya sarı renklerde kabarıklıklar,
  • Kabarıklığa dokunulduğuna hareket ediyor hissinin oluşması,

Yukarıda yer alan belirtiler kişiden kişiye değişkenlik göstermektedir. Belirtilerde dikkat edilmesi gereken durumlar ağrı, enfeksiyon, akıntı, renk değişikliği veya boyutların büyümesidir. Bu belirtileri yaşıyorsanız vakit kaybetmeden bir doktor muayenesine gitmeniz gerekmektedir. Diğer tüm hastalıklarda olduğu gibi yağ bezesinde de erken tanı ve tedavi sağlık açısından riskli durumların ortaya çıkmasını engelleyecektir.

Yağ Bezesi Tanı ve Teşhisi

Yağ bezesi tanı ve teşhisi kişinin belirtileri görüp doktora başvurması ile yapılır. Doktor fiziksel muayenede ilk olarak vücudu inceler. Vücudun neresinde yağ bezesi olup olmadığı fiziksel muayene iyi bakılır. Doktor bezelere el ile müdahale eder. Eğer bezeler yumuşak yapılı ve hareket eden bir halde ise kontrol edilir. Yağ bezelerinin hemen hemen %99’u iyi huyludur ve riskli grupta yer almaz Hekiminiz arada kaldığı durumlarda biyopsi alıp patolojik inceleme isteyebilir. Patolojik inceleme sonucu kesin tanı konur. Kötü huylu bezeler tespit edildiğinde ultrason ile inceleme yapılır. Ultrasonografik görüntüler incelenir ve şüpheli durum kesinleşir ise cerrahi operasyon gereklidir.

Yağ Bezesi Tedavi Yöntemleri

Yağ bezelerinin çoğu iyi huylu ve zararsızdır. Özellikle yüz bölgesi veya direk olarak görünen bölgelerde bulunanlar için estetik müdahaleler yapılmaktadır. Ayrıca sırt bölgesinde oluşmuş yağ bezeleri eğer büyük ise sırt kısmını yasladığınızda yani herhangi bir yer ile temas ettiğinde rahatsızlık hissi oluşabilmektedir. Yağ bezesinin alınması basit bir cerrahi operasyon ile gerçekleştirilmektedir. Cerrahi operasyon yapılırken hastaya ilk olarak lokal anestezi uygulanır. İşlem ağrısız ve kısa süren bir operasyondur. İşlem sonrasında hasta bir iki saat kontrol altında tutulduktan sonra aynı gün taburcu edilmektedir.

Eğer beze kötü huylu ise patolojik inceleme için ilk olarak örnek alınıp biyopsi işlemi yapılır. Biyopsi sonucuna göre yağ bezesi için işlem yapılır. Kötü huylu olduğu kesin olarak belirlenir ise anestezi altında cerrahi operasyon ile bezeler alınır. Sonrasında hastanın takibi şarttır. Tekrar kötü huylu beze oluşmasını takibe almak, var olan bezelerin durumunu değerlendirmek için belli aralıklar ile hastanın doktor muayenesine gitmesi şarttır. Ameliyat sonrasında beze içerisinden çıkarılan kitle incelenmektedir.

Yağ Bezesi Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

Yağ bezesi hakkında sıkça sorulan belli başlı sorular vardır. Bu soruların cevabı doğru bilinmelidir. Kulaktan dolma bilgiler ile hareket etmek sağlık açısından daha riskli durumların ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

Yağ Bezeleri Sıkma Zararlı Mıdır?

Riskli durumların önüne geçmek için yağ bezesine dokunmak veya sıkma gibi durumlardan kaçınmanız gerekmektedir.

Yağ Bezeleri Tekrarlar mı?

Yağ bezeleri yeniden oluşabilen bir yapıya sahiptir. Özellikle genetik yatkınlık ve devam eden karaciğer rahatsızlıklarından dolayı kendini yeniler. Ameliyat ile temizlenen bölgelerde bile tekrar oluşma ihtimali bulunmaktadır.  Yağ bezelerinin tekrar oluşması normal ve olağan bir durumdur.

Yağ Bezeleri Kanser Riski Yaratır mı?

Yağ bezelerinin kanserli olma veya kansere dönüşme beklenmemektedir. Fakat yağ bezesine benzeyen durumlarla karıştırılmaması açısından kesin tanı için hekim kontörlü önerilmektedir.

Yağ Bezesi Tümör Çeşidi midir?

Yağ bezeleri bir tür tümör çeşididir. Doku altında oluşur. Genellikle tümör denilince akla zararlı ve riskli durumlar gelir. Fakat yağ bezeleri iyi huylu tümörler olarak bilinmektedir.

Yağ Bezesi Ameliyatı Sonrası İz Kalır mı?

Estetik amaçlı yapılan operasyonlarda bezelerin boyutu küçük olduğu için geçici izler oluşabilir. Fakat bu izler kısa sürede geçmektedir. Daha büyük yağ bezeleri alındıktan sonra iz kalma ihtimali bulunmaktadır. Liposakşın ile vakumlanarak temizlenen yağ bezelerinde ise iz kalma riski yoktur.

Yağ Bezesi Ameliyat Fiyatları

lipoma yağ bezesiYağ bezesi tedavi fiyatları bezenin sayısı, bezenin türüne göre değişkenlik göstermektedir. Tedaviyi uygulayacak olan doktorun tecrübesi, hastanın durumu, klinik donanımı, hangi tedavi yönteminin uygulanacağı gibi durumlarda fiyatı etkilemektedir.

Özellikle estetik müdahalelerde fiyat konusunda doktor tecrübesi çok etkili olmaktadır. En doğru fiyat bilgisini doktor muayenesi sonrasında alabilirsiniz. Ayrıca muayene, tedavi öncesinde istenilen tetkikler de fiyatın değişmesine neden olmaktadır.

Sağlık Bakanlığının kuralları gereği internet sayfalarında sağlık işlemleri ile ilgili fiyat vermek doğru değildir. Tecrübeli ve hasta memnuniyeti yüksek doktorların tedavinizi yapması fiyatları da artabilmektedir.

Yağ bezesi tedavi fiyatları ve muayene ücretleri hakkında daha fazla bilgi almak için bize iletişim sayfamızda yer alan bilgilerden ulaşabilir kolayca randevu oluşturabilirsiniz. Randevu aldıktan sonra kliniğimizde yer alan çalışan ve doktorlar yağ bezesi tedavi fiyatları hakkında aklınıza takılan tüm soruları cevaplayacaktır. Daha sağlıklı olmanız ve kendinizi daha mutlu hissetmeniz için birçok hastalığın tedavisinde alanında uzmanlarımız ile hizmet veriyoruz. 02122414624 no’lu telefondan polikliniğimizi arayarak yağ bezesi tedavi fiyatları hakkında bilgi alabilirsiniz.