siyah nokta temizlemeSiyah nokta temizleme tedavisi hakkında merak ettiğiniz tüm soruların cevabını detayları ile birlikte içeriğimizden öğrenebilirsiniz.

Siyah nokta sorunu her yaş ve cinsiyet te görülen bir cilt problemidir. Özellikle ergenlik dönemi ile birlikte ortaya çıkan siyah noktaların olmasının çeşitli nedenleri vardır. Hem çevresel hem de genetik faktörlerin neden olduğu sorunlardan dolayı ortaya çıkan siyah noktalar bir cilt problemidir. Cilt tipi genellikle yağlı olan kişilerde daha fazla görülmektedir. Yağlı ciltlerde sebum üretimi daha fazla olduğu için gözeneklerin dolması ve siyah nokta oluşması olağandır.

Siyah noktaların varlığından kurtulmak için cilt tipine uygun olarak düzenli ve doğru bakımlar yapmak, doktor kontrolünde tedavi olmak gerekir. Çoğu kişi cilt bakımını internette yer alan bilgilere göre evde yapmaya çalışır. Ancak bunlar genellikle sorunun oluşmasını engellemeye yöneliktir. Siyah nokta temizlemede bazen evdeki bakımlar yetersiz kalabilir. Cilt sorunlarınızı çözmek için ilk olarak cilt tipinizi öğrenmeniz gerekir. Cilt tipinizi öğrendikten sonra var olan veya ortaya çıkabilecek cilt problemleriniz için en uygun ürünler ile bakım yapmanız gerekmektedir. Cilt bakımında en sık yapılan hata cilt tipine uygun olmayan ürün kullanımıdır. Cilt tipine uygun olmayan ürün kullanımı nedeniyle siyah nokta, akne ve diğer cilt problemleri de ortaya çıkabilir yada var olan problemler artarak devam edebilir.

Siyah Nokta Nedir?

Siyah noktalar, cilt yüzeyindeki tüy foliküllerinde yaşanan tıkanmalar sonucu ortaya çıkan cilt problemidir. Cilt gözenekleri geniş olan kişilerde daha fazla görülür. Cildimizde yer alan her gözenek kıl ve yağ bezesi üreten hücreye sahiptir ve içerisinde fazla yağ veya ölü cilt hücrelerinin birikmesi de siyah noktalara neden olabilmektedir. Cildimizin yumuşak bir dokuda olmasını sağlayan yağ dokusu ise sebum denilen cilt yüzeyini kaplayan yağı üretir. Sebum ayrıca kişiden kişiye farklılık gösteren miktarda ve farklı içerikte olabilir.Sebum üretiminde sorun olduğunda gözenekler tıkanır ve siyah nokta oluşabilir. Ayrıca gözenekler kir veya makyaj ürünleri sonrasında da dolup siyah nokta oluşturabilmektedir.

Siyah Nokta Oluşma Nedenleri

Siyah nokta oluşma nedenleri kişiden kişiye göre değişkenlik gösterebilmektedir. Genel olarak siyah nokta oluşumuna neden olan sebepleri sıralayacak olursak;

• Cildin aşırı sebum üretmesi,
  • Gözeneklerin tıkanması,
  • Folüküller içerisinde fazla yağ ve ölü hücre birikimi,
  • Cilt üzerinde bakteri birikimi,
  • Cildi temizlememek,
  • Yanlış veya çok fazla cilt bakım ürünleri kullanmak,
  • Makyaj gibi kimyasal içerikli olan ürün gruplarının sıkça kullanılması,
  • Hormonsal değişimler,
  • Yağlı ve baharatlı beslenme,
  • Düzensiz ve sağlıksız beslenme,
  • Yanlış epilasyon uygulamalarıdır.

Yukarıda yer alanlar genel ve en sık siyah nokta oluşumuna sebep olan nedenlerdir. Eğer cildinizde çok fazla siyah nokta var ise ve yaptığınız bakımlara rağmen geçmiyor ise altında yatan sebebi öğrenmek, doğru tedavi uygulamak için doktor muayenesi şarttır.

Siyah Nokta Oluşumunu Engelleyecek Öneriler

Günlük hayatta yapacağınız rutin bakımlar ile siyah nokta oluşumunu minimum düzeye indirebilirsiniz. Düzenli ve doğru bakımlar hem cildinizin erken yaşlanmasını önler hem de siyah nokta gibi sorunlar ile uğraşmanızı engeller. Siyah nokta oluşumunu engelleyecek öneriler;

• Cildinizi düzenli olarak temizleyin. Özellikle kadınlar makyaj yaptıktan sonra mutlaka gün sonunda ciltlerini cilt tiplerine uygun ürünler ile temizlemelidir. Makyajın gözenekler içerisinde birikmesi siyah nokta ve akne gibi sorunlara neden olmaktadır.
  • Doğal içerikli olan makyaj ve cilt bakım ürünlerini kullanmaya özen gösterin.
  • Cilt tipinize uygun olan peeling ürünlerini haftada 1-2 kez kullanın. Cilde peeling yapmak ölü derilerden ve gözenek içerisinden biriken kirlerden kurtulmanızı sağlayacaktır.
  • Genellikle yağlı ciltlerde daha sık siyah nokta oluşumu görülür. Bu nedenle yağlı bir cilde sahipseniz yağsız ürünleri tercih edin.
  • Yastık kılıfı, havlu gibi sıkça kullandığınız ev ürünleri sık sık değiştirin.

Siyah Nokta Tedavisi

Siyah nokta tedavisi için dermatologların uyguladığı farklı yöntemler vardır. Bu yöntemlerden hangisinin sizin cildinizde uygulanacağı muayene sonrasında kararlaştırılmaktadır. Siyah nokta tedavisinde kullanılan medikal yöntemler;

• İçerisinde A vitamini olan reçeteli ilaçlar siyah nokta ve akne tedavisinde sıkça kullanılır. Doktorunuzun yazdığı ilaçları doğru ve düzenli olarak kullandığınızda yaşadığınız bu cilt problemleri zamanla geçecektir.
  • Medikal bakım yaptırmak çoğu cilt sorununu çözdüğü gibi cildin yaşlanmasını da engellemektedir. Medikal cilt bakımlarında cilt yeterince nemlendirildikten sonra gözenekler temizlenmektedir. Belirli aralıklar medikal cilt bakımları yaptırdığınızda kısa sürede daha temiz, daha genç bir cilt görünümüne kavuşabilirsiniz.
  • Siyah nokta ve diğer cilt problemlerinde sıkça kullanılan bir diğer yöntem de kimyasal peeling yöntemleridir. Kimyasal peeling yöntemleri ile cilt tabakası yenilenir. Gözenekler içerisinde biriken ölü hücreler, yağlar ve kirler derinlemesine temizlenir. Deri kimyasal peeling sonrasında soyulur. Soyulma ile ölü ve kötü deri ciltten atılır.

Siyah Nokta Tedavi Fiyatları

Sağlık Bakanlığı kuralları gereği internet sitelerinde fiyat vermek doğru değildir. Siyah nokta temizleme fiyatları ve muayene ücretleri hakkında daha fazla bilgi almak için bize iletişim sayfamızda yer alan bilgilerden ulaşabilir kolayca randevu oluşturabilirsiniz. Randevu aldıktan sonra kliniğimizde yer alan çalışan ve doktorlar Siyah nokta temizleme fiyatları hakkında aklınıza takılan tüm soruları cevaplayacaktır. Daha sağlıklı olmanız ve kendinizi daha mutlu hissetmeniz için birçok hastalığın tedavisinde alanında uzmanlarımız ile hizmet veriyoruz. +902122414624 no’lu telefondan polikliniğimizi arayarak Siyah nokta temizleme fiyatları hakkında bilgi alabilirsiniz.