Aşırı terlemenin tıbbi terimi “Hiperhidroz” dur. Normalde vücut, vücut ısısını düzenlemek için ter üretir. Bazen ter bezlerini kontrol eden sinirler aşırı aktif hale gelir ve aşırı ter üretilir özellikle el ve ayak terlemesi çok sık rastlanır. Özgüven üzerinde önemli bir negatif etkisi olan aşırı terleme sorunu yaşam kalitenizi düşürebilir. Botox, el ve ayaktaki sinirler ve ter bezleri arasındaki iletişimi engelleyerek terlemeyi kısıtlar.

Tüm ter sorunlarına elveda deyin…

El ve Ayak Terleme Tedavisinde Botoks Nasıl çalışır?

Botox “botunilum toxin”; el ve ayaktaki ter bezlerini harekete geçiren sinirlerden gelen kimyasal sinyalleri bloke ederek terlemeyi kontrol etmeye yardımcı olan saflaştırılmış bir proteindir. Bunlar tipik olarak vücut sıcaklığındaki artışa yanıt olarak ter üretmek için uyarılır. Ancak aşırı terlemesi olan kişilerde ter bezlerine sinyal veren sinirler aşırı aktiftir. Botoks belirli bir bölgeye enjekte edildiğinde, enjeksiyon yerindeki ter bezleri artık kimyasal sinyaller almaz ve böylece ter oluşumunu engeller.

El ve Ayak terleme Botoksu benim için doğru bir tedavi mi?

BOTOX el ayak terlemesi için oldukça etkili bir tedavidir. Kıyafetlerinizde ter izi olmasından utanıyorsanız veya terleme belirli sosyal aktivitelerde kendinizi rahatsız hissetmenize neden oluyorsa, botoks enjeksiyonları sizin en iyi tedavi seçeneği olabilir.

Botox ile tedavi edilen hastaların% 80’inden fazlası terlemede önemli bir azalma yaşadıklarını belirtiyorlar. Hiperhidroz için Botoks tedavisinin iş başında üretkenliği iyileştirdiği bilimsel olarak kanıtlanmıştır. Yayınlanmış araştırma çalışmaları, hiperhidroz için botoks ile tekrarlanan tedavinin güvenli ve etkili olduğunu göstermiştir. Tedavi günlük aktivite ve yaşam kalitesinde anlamlı, uzun süreli iyileşmelerle sonuçlanır.

El Ayak Botoksu ile Terleme Tedavisinin Kalıcılığı?

Sonuçlar tedaviden yaklaşık 2 ila 4 gün sonra fark edilmeye başlar. Botoksun tam etkisi genellikle 2 hafta içinde elde edilir. Kuruluk, el ve ayakların BOTOX’u ne kadar hızlı metabolize ettiğine bağlı olarak kalıcılığı 4 ila 6 ay sürer. Ortalama olarak, hastalarımız yılda iki kez tedavi olmalıdır.

El ve Ayak Botoks Tedavisi ne kadar sürer?

Tedavi süresi, el ve ayakların terleme durumuna göre değişir. Ortalama 10 ila 20 dakikada tedaviler tamamlanır.

El ve Ayaktaki Terlemeyi azaltmak ne kadar sürer?

Terlemedeki azalma ilk birkaç gün etkisini göstermeye başlar, ancak tam etkinliğe ulaşması 1 haftayı bulabilir.

Herhangi bir yan etkisi var mı?

Yan etkiler ortaya çıkarsa geçicidir. Bunlar genellikle enjeksiyon bölgesinde küçük morarma ve şişliği içerir. Ayrıca avuç içi enjeksiyonu yapılan bazı kişilerde ellerin ince kaslarında geçici olarak zayıflama olabileceğini de gözlemledik.

El Ayak Terleme Botoxu Acıtır mı?

Enjeksiyonla ilgili bazı rahatsızlıklar yaşamanıza rağmen, enjeksiyonlar sırasında minimum ağrı veya hiç ağrı olmaması lokal anestezi kremleri sayesinde sağlanır.