El ayak terlemesine botoks uygulaması bir tedavidir. Aşırı terlemenin tıbbi terimi “Hiperhidroz” dur. Normalde vücut, vücut ısısını düzenlemek için ter üretir. Bazen ter bezlerini kontrol eden sinirler aşırı aktif hale gelir ve aşırı ter üretilir özellikle el ve ayak terlemesi çok sık rastlanır. Özgüven üzerinde önemli bir negatif etkisi olan aşırı terleme sorunu yaşam kalitenizi düşürebilir. Botox, el ve ayaktaki sinirler ve ter bezleri arasındaki iletişimi engelleyerek terlemeyi kısıtlar.

Tüm ter sorunlarına elveda deyin…

El Ve Ayak Terlemesine Botoks Uygulaması Nedir?

Botox “botunilum toxin”; el ve ayaktaki ter bezlerini harekete geçiren sinirlerden gelen kimyasal sinyalleri bloke ederek terlemeyi kontrol etmeye yardımcı olan saflaştırılmış bir proteindir. Bunlar tipik olarak vücut sıcaklığındaki artışa yanıt olarak ter üretmek için uyarılır. Ter ter bezlerindeki küçük kasların kasılması ile ortama salınır. Ayrıca aşırı terlemesi olan kişilerde ter bezlerine sinyal veren sinirler aşırı aktiftir. Sürekli ter bezlerini uyararak fazla miktarda ter boşalmasına neden olur. Özellikle aşırı heyecan gibi durumlarda aktivitesi artar. Nedeni belli olmayan sürekli el ve ayak terleme problemleri olan insanlarda çekilmez ve hayatı kısıtlayıcı bir hal alabilir. Botoks el ve ayakta tüm yüzeye yaygın uygulandığında , enjeksiyon yerinde ve çevresindeki dokularada kısmen yayılan botoksun etkisi ile ter bezleri artık kimyasal sinyaller almaz ve böylece ter oluşumunu ve dışarı boşalmasını engeller.

El Ayak Terlemesine Botoks Uygulaması Benim İçin Doğru Bir Tedavi mi?

BOTOX el ayak terlemesi için oldukça etkili bir tedavidir. Kıyafetlerinizde ter izi olmasından utanıyorsanız veya terleme belirli sosyal aktivitelerde kendinizi rahatsız hissetmenize neden oluyorsa ve hatta birinin elini sıktığınızda ellerinizin ıslaklığından endişe duyuyorsanız, botoks enjeksiyonları sizin en iyi tedavi seçeneği olabilir.

El ayak terlemesine Botoks uygulaması ile tedavi edilen hastaların % 80’inden fazlası terlemede önemli bir azalma yaşadıklarını belirtiyorlar. El ayak terlemesi (Hiperhidroz) için Botoks tedavisinin iş başında üretkenliği iyileştirdiği bilimsel olarak kanıtlanmıştır. Çünkü eller terlediğinde kalem tutmak bile bir sorun haline gelebilir. Yayınlanmış araştırma çalışmaları, terleme için botoks ile tekrarlanan tedavinin güvenli ve etkili olduğunu göstermiştir. El ayak terlemesine Botoks uygulaması tedavisi günlük aktivite ve yaşam kalitesinde anlamlı, uzun süreli iyileşmelerle sonuçlanır.

El Ayak Terlemesine Botoks Uygulamasının Kalıcılığı Nedir?

El ayak terlemesine Botoks uygulaması sonuçları tedaviden yaklaşık 2 ila 4 gün sonra fark edilmeye başlar. Botoksun tam etkisi genellikle 2 hafta içinde elde edilir. Kuruluk, el ve ayakların BOTOX’u ne kadar hızlı metabolize ettiğine bağlı olarak kalıcılığı 4 ila 6 ay sürer. Ortalama olarak, hastalarımız yılda iki kez tedavi olmalıdır. Ancak bazı kişilerde botoks metabolizması hızlı olabilir ve etkiler kısa süreli yada hiç görülmeyebilir. Botoks ile el ve ayaklara tedavi tekrarlanabilir.

El Ayak Terlemesine Botoks Uygulaması Tedavisi Ne Kadar Sürer?

El ve ayak botoks tedavi süresi, el ve ayakların terleme durumuna göre değişir. Ortalama 10 ila 20 dakikada tedaviler tamamlanır. Ancak işlem alanı büyükse ve hastanın acı eşiği düşük ise süreç biraz uzayabilir.

El Ve Ayaktaki Terlemeyi Azaltmak Ne Kadar Sürer?

El ve ayaklara botoks uygulaması sonrası terlemedeki azalma ilk birkaç gün etkisini göstermeye başlar, ancak tam etkinliğe ulaşması 1 haftayı bulabilir. Bir hafta sonra ellerinizdeki ve ayaklarınızdaki kuruluğu hisseder hale gelirsiniz.

El Ayak Terlemesine Botoks Uygulamasının Herhangi Bir Yan Etkisi Var mı?

Botoksun yan etkiler ortaya çıkarsa da geçicidir. Bunlar genellikle botoks enjeksiyon bölgelerinde küçük morarma ve şişliği içerir. Ayrıca avuç içi botoks enjeksiyonu yapılan bazı kişilerde ellerin ince kaslarında geçici olarak zayıflama olabileceğini de gözlemlenmiştir.

El Ayak Terlemesine Botoks Uygulaması Acıtır mı?

El ayak botoksu uygulaması sırasında enjeksiyonla ilgili bazı rahatsızlıklar yaşamanıza rağmen, enjeksiyonlar sırasında minimum ağrı veya hiç ağrı olmaması lokal anestezi kremleri sayesinde sağlanır.

El Ayak Terlemesine Botoks Fiyatları

El ayak teleme botoksu fiyatları kullanılan botoks dozuna , kullanılan alanın büyüklüğüne göre değişkenlik gösterir. Ayrıca uygulamayı yapan doktorun tecrübeside el ayak botoks fiyatlarını etkiler. Sağlık Bakanlığı onaylı merkezlerin internet sitelerinde fiyat belirtmeleri yasal değildir. +902122414624 no’lu telefondan polikliniğimizi arayarak el ayak botoksu fiyatları hakkında bilgi alabilirsiniz.