MENOPOZ TEDAVİSİ Menopoz, temelde bir kadının adet görmesinin sonlanması olarak ifade edilir. Kadın yumurtalığının östrojen ve progesteron hormonunun üretme işlevini aksatması, kadınlar için sarsıntılı bir değişim süreci olarak görülmektedir. Menopozun en yaygın belirtilerinden biri birçok kadının yaşam kalitesini azaltan sıcak basmasıdır.

Diğer belirtiler ise, duygusal sarsıntılar yaşamak, vücut ağrıları, stres, uykusuzluk, gece terlemesi, idrar tutamama, vajinal kuruluk nedeniyle ağrılı cinsel ilişki ve cinsel dürtünün sona ermesidir.

Bu semptomlar, östrojen ve progesteron hormonların eksikliğinden kaynaklanmaktadır. Bu durum, menopoz sürecini yaşayan kadınların güven kaybı yaşamasına ve fiziksel aktivitelerini aksatmasına neden olurken günlük yaşamındaki hareketliliği de olumsuz yönde etkilemektedir.

Türkiye’de kadınların menopoz süreci, 45-50 yaşlarına isabet etmektedir. Bazen kadınlar 40 yaşından önce de menopoza girebiliyorlar bu duruma da erken menopoz ismi verilmektedir. Menopoz dönemi bir kadının vücudunda birçok fiziksel değişikliğe neden olduğu için sağlıklı beslenme yolu tercih edilmelidir.

Sağlığı etkileyen olumsuz faktörlerin belli başlı nedenleri arasında, doğru beslenme yöntemi uygulayamama, besin kaynağı olan gıdaları tüketmeme, güneş ışığından alınabilen D vitamininin alınamaması gelmektedir.

Menopoz Belirtileri

-Midede gaz toplanması
-Sindirim güçlüğü
-Osteoporoz (kemik erimesi)
-Ayak bileklerinde, dizlerde, bileklerde, omuzlar ve topuklarda ağrı
-Saç kaybı
-Sık idrara çıkma
-Horlama
-Memelerde ağrı
-Çarpıntı
-Varis
-İdrar kaçırma
-Ani baş dönmeleri
-Ciltte karıncalanma hissi
-Migren ağrıları
-Hafıza kayıpları

Menopoz Tedavisi

Menopozdaki şikayetlerin çok büyük kısmı östrojen seviyesindeki azalmaya bağlıdır. Bu nedenle eksik olan östrojeni yerine koymak ve östrojen seviyesini yükseltmek tedavideki en etkili yöntemdir. Rahmi alınmış hastada sadece östrojen, rahim duruyorsa dölyatağını korumak amacıyla östrojen ve progesteron verilir.

Hormon tedavisi, menopoz şikayetlerine yönelik en etkili yöntemdir. Kemik yoğunluğunu iyileştirir, kemik erimesine bağlı kırık riskini azaltır. Kan kolesterol seviyesini düşürür, diyabet riskini azaltır.