Yer çekimine ve yaş almaya bağlı olarak artan kırışıklık, sarkma, cilt gevşemesi ve deformasyon problemleri özellikle estetik bir varlık olan kadınları oldukça mutsuz etmektedir. Zaman içerisinde kişinin psikolojisini bozup özgüven problemlerine neden olan bu durumlara ip askı yöntemiyle çözüm üretilebilmektedir.

Estetik cerrahiye alternatif olarak gösterilen ve yüz germe işlemi olarak da bilinen bu uygulamalar, lokal anestezi altında yaklaşık 45 dakikalık bir süre içerisinde gerçekleştirilir ve hasta günlük yaşamına rahatlıkla geri döner.

Peki günümüzde oldukça rağbet gören ve kişileri sonuçlarıyla mutlu eden bu ip askı uygulamalarında Hangi İp Ne Kadar Kalıcı ve iplerin birbirlerinden farkları nelerdir? İp askı uygulaması hakkında bilinmesi gereken tüm detaylar yazımızda…

Cerrahi bir işlem olmadığı ve hasta işlemin ardından evine veya işine kolaylıkla geri dönebildiği için ip askı ile yüz germe yöntemi bazen çok hafife alınabilmektedir.

Her ne kadar ameliyat dışı bir yöntem olsa da enfeksiyon riskinden sakınılması için uzman bir doktor tarafından ve cerrahi sterilizasyon şartlarında yapılması oldukça önemlidir.

Lokal anestezi altında kısa sürede gerçekleşen bu işlemlerin kalıcılıkları kullanılan ip çeşitlerine ve yönteme göre fark etmektedir. Bazı uygulamaların kalıcılığı 1,5-2 yıl civarı iken bazı uygulamaların kalıcılıkları ise 5-7 yıl kadar sürebilmektedir.

İp Askıda Kullanılan İpler

İp askı uygulamalarında kullanılan birçok ip türü mevcuttur. Polilaktik asit ve Polidioksanon (PDO) başlıca kullanılan ip çeşitleridir. Bu ipler, insan dokusu ile tamamen uyumlu, cilt altındaki doku onarımına katkıda bulunan, kolajen üretimini arttırıp sıkılaşma ve gerginlik sağlayan ve zaman içerisinde insan vücudunda tamamen eriyip yok olan iplerdir.

Cilt altında erime süreleri yaklaşık olarak 10-12 hafta kadardır. Cilt altına yerleştirildikten hemen sonra etki etmeye başlarlar ve yaklaşık 3 ay boyunca ciltteki etkileri devam eder. Bu 3 ayın sonunda sağladıkları etki maksimum düzeyine ulaşmış olur.

Kalıcı İpler

Bu ipler vücut tarafından zaman içerisinde eritilmeyen; ancak herhangi bir negatif reaksiyona da neden olmayan iplerdir. Kalıcılıkları yaklaşık 5-7 civarı sürer. Bu sürenin sonunda iplerin etkisi yavaş yavaş yok olur ve işlemin uygulandığı bölge eski haline döner.

Geçici İpler

Bu ipler vücut tarafından zaman içerisinde eritilip yok olan iplerdir. Kalıcılıkları yaklaşık 1,5-2 yıl civarı sürer. Bu sürenin sonunda uygulamanın yapıldığı bölge eski haline geri döner.

Hangi İp Ne Kadar Kalıcı?

Eriyebilen iplerle yapılan ip askı yönteminin kalıcılığı yaklaşık olarak 2 yıl kadar devam eder. Kalıcı yani vücutta erimeyen ancak herhangi bir olumsuz reaksiyona da sebep olmayan iplerle yapılan ip askı yönteminin kalıcılığı ise yaklaşık 5-7 yıl arasıdır.

Eriyebilen ve Kalıcı İplerin fonksiyonları birbirlerinden farklıdır.

İp askıda kullanılan iplikler dokuda kalış sürelerine göre kalıcı ve geçici yani eriyebilen formda üretilmektedirler. Çentikli, kancalı veya kılçıklı yapıları sayesinde dokuya tutunurlar. Cilt altına yerleştirilmelerinin ardından istenilen oranda gerilerek sarkmanın olduğu yüz ve boyun bölgesinde gerginlik sağlarlar.

Eriyebilen formdaki ipler üretildikleri materyaller sayesinde doku altında 2 yıl kadar kalabilirler. İlk 3 ay içerisinde maksimum etkiyi sağlarken, doku altında kaldıkları süre boyunca kolajen üretimini desteklemeye devam ederler.

Kalıcı formdaki ipler ise yine üretildikleri materyaller sayesinde 5-7 yıl kadar bir süre istenen gerginliği sağlarlar ve cilt altında eriyerek kaybolmaları söz konusu değildir.

Tüm bunlara ek olarak, ip askı yönteminin uygulama alanı yalnızca yüz ve boyun bölgesiyle sınırlı değildir. Bu bölgelere ek olarak meme deformasyonları ve sarkmalarının düzeltilmesinde, kalça düşüklüklerinde, kol ve bacak içi sarkmalarında da kullanılmaktadırlar. Bu uygulamalar için de yine genel cerrahi işlemine ihtiyaç yoktur.

Hasta lokal anestezi altındayken ince uçlu iğneler yardımıyla ipler vücuda yerleştirilip yukarıya doğru gerilir ve sarkmanın olduğu bölgelerde toparlanma sağlanır.

İp askı yönteminin hastaya sağladığı pek çok avantaj vardır.

ip askıda hangi ip ne kadar kalıcı Öncelikle işlem lokal anestezi altında yapıldığından dolayı hasta herhangi bir acı ya da ağrı duymadan konforlu bir şekilde işlemi tamamlar. Cerrahi bir müdahalede bulunulmadığı için, uzman doktor tarafından steril bir ortamda yapıldığı takdirde herhangi bir komplikasyon veya enfeksiyon oluşma riski de yoktur.

Kısıtlı bir zamanda yapılabildiği için hastanın operasyon olabilmek için fırsat yaratması oldukça kolaydır. Yine aynı şekilde operasyonun ardından günlük yaşama geri dönülebildiği ve hasta iş yaşamından geri kalmadığı için sağlanan konfor operasyon sonrasında da devam etmiş olur. Tüm bunlara ek olarak, diğer cerrahi işlemlerde olduğu gibi şişme ve morarma olmaz.

Bazı hastaların hassasiyetine bağlı olarak ortaya çıkan şişme ve morarmalar da 2-3 gün içerisinde tamamen geçer. Dolayısıyla işlemin etkisini görmek için işlem sonrası oluşan komplikasyonların geçmesini beklemek gibi bir durum söz konusu değildir. Hasta işlemden çıkar çıkmaz olumlu etkilerini görmeye başlar.

İlk 3 ay içerisinde ise operasyondan tam verim alınmış olunur. Cerrahi estetik operasyonlarında bu durumun tam tersi olarak neredeyse ilk 6 ay kadar kesi ve yara yerlerinin iyileşmesi beklenir. Hasta bu şekilde sosyal hayata rahatlıkla karışamaz ve işlemin sonuçlarını tam olarak anlayamadığı için komplikasyonlar geçene kadar da endişeyle bekler.

İp Askı ile Yüz Germe Yöntemi İçin Uygun Olan Adaylar:

• 35-50 yaş arasında veya 50 yaş üstü olsa bile fazla sarkma ve deformasyon problemi olmayan,
  • Cilt elastikiyetinde kaybın başladığı,
  • Botoks ve dolguya göre daha uzun süreli bir çözüm arayan ancak bunu genel anestezi altında cerrahi bir müdahale olmadan yapmak isteyen,
  • Cilt sarkmaları çok ilerlememiş,
  • Derin çizgiler yerine hafif kırışıklıkları bulunan,
  • Özellikle ağız ve çene bölgesindeki sarkmalardan memnuniyetsiz olan ve bu bölgede gergin bir duruş isteyen kişilerdir.

İp Askı ile Yüz Germe Yöntemi için Uygun Olmayan Adaylar:

• İlerlemiş kanser hastalığı olanlar,
  • Yara iyileşmesinin geç olduğu diyabet hastaları,
  • Pıhtılaşma sorunu yaşayan kişiler,
  • Cildinde veya vücudunda aktif enfeksiyon bulunanlar,
  • İşlem esnasında uygulanacak olan malzemelerden herhangi birine alerjisi olanlar,
  • Bağışıklık sistemi hastalığına sahip olanlar,
  • Hamileler veya emzirenler,
  • Genç yetişkinler veya yaşı çok ileri olan kişiler,
  • Cilt yapısı aşırı hassas olanlar,
  • Cilt altı dokusu normalden ince olanlar,
  • Yüzdeki sarkma, kırışıklık ve deformasyonun fazla olduğu kişilerdir.

İp askı ile yüz germe işleminde kişinin cilt yapısı oldukça önemlidir.

İp askı ile yüz germe işlemi için en uygun adaylar, hafif kırışıklık ve sarkmaların olduğu ince yapılı cilde sahip olan kişilerdir. Maalesef hastanın yaşı ileri olmasa bile cilt yapısı kalın ise veya sarkma, kırışma ve deformasyon ileri seviyede ise ip askı ile yüz germe işlemi yapılamamaktadır.

Yine aynı şekilde cilt yapısı çok ince ve kırışıklık fazla ise operasyondan sonra hasta istediği memnuniyete ulaşamayacağı için alanında uzman doktorlar bu işlemi uygulamamaktadırlar.

İp Askı ile Yüzünü Gerdiren Kişilerin Dikkat Etmesi Gerekenler:

• Uygulamanın ardından kabarıklık, kaşıntı, kızarıklık, hafif şişme ve morarma görülebilir. Bu hafif yan etkiler birkaç gün içerisinde tamamen kaybolur.
  • Uygulamanın ardından birkaç hafta boyunca diş tedavisi olunmamalıdır.
  • Yaklaşık 3 haftalık bir süre boyunca yüz masajından uzak durulmalıdır.
  • Bir süre yüzüstü yerine sırtüstü uyunması tavsiye edilir.
  • Yaklaşık bir ay boyunca aşırı spor yapılması önerilmez.
  • Aşırı mimik yapmaktan ve direkt olarak güneş ışınlarına maruz kalınmasından korunmak gerekir.

Hastanın memnun olmaması halinde kalıcı olan ipler çıkarılabilir.

İşlem öncesinde daha uzun süre etkili olması için kişi eriyen ipler yerine kalıcı ipleri tercih ettiyse; ancak işlemin sonucundan memnun kalmadıysa ve yüz eski haline dönene kadar 5-7 sene arası beklemek istemiyorsa, bu ipler doktor müdahalesiyle çıkarılabilirler.

Ancak, buradaki önemli nokta, iplerin çıkarılması esnasında sorun yaşanmaması adına operasyonu olanı kişinin takılan ipin materyaline yönelik bir belgeye sahip olmasıdır. Bu yöntemde kullanılan birden fazla ip olduğu ve bu iplerin de materyal özellikleri birbirinden farklı olduğu için ilgili belgelere sahip olunması oldukça önemlidir.

Bu durumların önüne geçebilmek için ip askıyla yüz germe işlemlerinin uzman kişiler tarafından yapılması, hastanın beklenti ve isteklerinin operasyon öncesi detaylı olarak dinlenmesi, yüz ve cilt yapısının istenen işlem için uygun olup olmadığının detaylı olarak incelenmesi ve oluşabilecek sonuçlarla ilgili olarak hastanın bilgilendirilmesi gerekmektedir.

İple yüz askı işleminin kalıcılığının geçmesinin ardından kişi arzu ediyorsa işlem tekrar edilebilir.

Eriyebilir iplerin kullanıldığı yüz askı işlemlerinin etkisi yaklaşık olarak 1-2 sene civarı sürmektedir. Silikon iplerin kullanıldığı yüz askı işlemlerinin kalıcılığı ise yaklaşık 5-6 yıl kadardır. Bu süre boyunca hastanın yaşam şekli, stres seviyesi, mimik sıklığı, sigara tüketimi, yaptığı bakımlar ve düzenli kontrole gidip gitmediği uygulanan yüz germe işleminin kalıcılığını etkilemektedir. Daha önceki uygulama isterse eriyebilir isterse de kalıcı iplerle yapılmış olsun, kişinin yüzündeki sarkma, deformasyon ve kırışıklıklar eski haline dönmeye başladığında operasyon tekrar edilebilir.

İp Askı ile Badem Göz Uygulaması

Göz kapağı ve göz çevresinin mevcut yapısından memnun olmayan; ancak genel anestezi altında estetik ameliyatı yaptırmak istemeyen kişilere lokal anestezi altında ve kısa bir süre içerisinde ip askı ile badem göz uygulaması yapılabilir.

Genel anestezi ile yapılan göz estetiği yaklaşık olarak 2 saat sürerken, ip askıyla yapılan badem göz uygulaması yaklaşık olarak 45 dakika kadar sürmektedir. Hastanede yatış gerektirmeksizin hasta uygulamanın ardından evine gider. Yine göz estetiği ameliyatlarında olduğu gibi şişlik veya morluk yaşanmaz. Dolayısıyla hasta rahatlıkla sosyal hayatına da geri döner.

İp askıyla yapılan badem göz uygulamasında herhangi bir kesi veya dikiş yoktur. Bu nedenle pansuman ve bandajlama da gerektirmez. Lokal anestezi altında yapıldığı için genel anestezinin risklerini taşımaz. Operasyon esnasında hasta herhangi bir acı hissetmez. İp askıyla yapılan badem göz işleminden sonra oluşabilecek olan ağrı göz estetiği ameliyatlarına kıyasla belirgin oranda azdır.

Tıpkı ip askıyla yüz germe yönteminde olduğu gibi uygulamanın sonuçlarını görmek için oluşan komplikasyonların geçmesini beklemeye gerek yoktur. İp askı ile göz estetiği sonrasında hasta işlemden çıkar çıkmaz göz kapağı ve kaşlarındaki düzelmeyi fark eder. Göz kapağı estetiği ameliyatlarında yapılan kesi bu uygulamada olmadığı için iz kalma ihtimali de yoktur.

Hastanın ortaya çıkan sonuçtan memnun olmaması durumunda genel anestezi ile yapılan ameliyatların geri dönüşü olmazken, ip askıyla yapılan göz estetiğinde ek ipler kullanılarak hastanın rahatsız olduğu noktalarda düzeltmeler yapılabilir. Göz kapağı ameliyatı ile ip askıyla yapılan göz estetiğini maliyet olarak karşılaştırmak gerekirse, ip askıyla yapılan göz kapağı operasyonları çok daha uygun fiyatlıdırlar.

İp Askı Fiyatları

Kişinin herhangi bir cerrahi müdahale olmadan zamana meydan okumasını ve aynalarla barışmasını sağlayan, yüzdeki sarkma, kırışıklık ve deformasyonları gideren, üstelik bunu çok kısa bir süre içerisinde gerçekleştiren ip askı ile yüz germe işleminin fiyatı kullanılacak olan ip sayısına ve türüne göre değişkenlik göstermektedir. Kişiye özel tasarlanan bu uygulama için en doğru fiyat hasta muayenesi sonrasında uzman doktor tarafından verilir.