Skleroterapi Varis Tedavisi

Varis probleminden hızlıca ve etkili bir şekilde kurtulmak isteyen hastalarımızın ilk tercihi Skleroterapi oluyor. Skleroterapi, varisli damarları ve örümcek damarlarını tedavi eden neredeyse izsiz bir işlemdir. Sklerozan olarak bilinen maddeler hasarlı damarlara enjekte edilir. Varis ve örümcek damarlarının görünümünü azaltmaya ek olarak, skleroterapi ayrıca hasarlı damarların neden olduğu ağrı veya yan etkileri de azaltır.

Skleroterapi tedavi alanları nelerdir?

Varisli damarlar zamanla kişilerde kaşıntı, ağrı, kramp ve renk değişikliğine neden olabilir. Örümcek damarlar varisli damarlardan daha küçük ve daha az şiddetlidir. Varisli damarlar, kadınlarda erkeklere göre daha yaygındır, Skleroterapi tedavisi hem kadınlara hem de erkeklere uygundur.

Yetişkinlerin tahmini yüzde 20’si yaşamlarının bir noktasında varisli damar problemini yaşar. 2016 yılında ABD’de 270.000’den fazla skleroterapi uygulaması gerçekleştirilmiştir. Ülkemizdede skleroterapi uygulaması günden güne yaygınlaşıyor.

Varisler en çok bacak ve ayakların üzerinde görülür. Varisli damarlar genellikle kabarık ve şiş görünür. Bazı varisli damarlar gözle dışarıdan görülmese de deri altında rahatsızlık yaratabilir. Örümcek damarlar, deri yüzeyine daha yakın, daha küçük boyuttadır ve kırmızı, mor veya mavi olabilirler.

Hangi bölgelerdeki varislere uygulanır?

Hasar gören damarların büyüklüğüne bağlı olarak, aşağıdaki alanlarda varis ve örümcek damarlarını tedavi etmek için skleroterapi kullanılabilir:

Baldırlar
Ayak bilekleri
Ayaklar
Yüz (Özellikle burnun yanları)

Skleroterapi tedavisi nasıl yapılır?

Skleroterapi uygulaması kişinin varislerinin derecesine ve büyüklüğüne göre 15 dakika ila 1 saat arasında gerçekleşir. Tedavide sırt üstü uzanarak hasarlı bacakların önce tespiti yapılır. Ultrason görüntülemesi sayesinde varislerinizin büyüklüğü kontrol edilir. Tespit edilen damarların etrafı iyice temizlenir. İnce uçlu bir iğne yardımı ile sklerozan içeren ilaç varisli damara enjekte edilir

Skleroterapide tipik olarak kullanılan sklerozan maddeler şunlardır:

Polidokanol
Sodyum tetradesil sülfat
Hipertonik salin çözeltileri

Sıvı veya köpük çözeltisi, enjekte edilen damarın duvarlarının kapanmasına neden olur. Dolayısıyla kan, etkilenmemiş damarlara yönlendirilir. Zamanla, vücudunuz hasar görmüş damarları emer ve bu damarı vücuttan atar. Tedavi edilen damar veya damarların büyüklüğüne göre, (en fazla) dört tedaviye ihtiyacınız olabilir.

Skleroterapi sonrası

Skleroterapiden sonraki ilk 24 saatte varis çorabı giymeniz tavsiye edilebilir. Hastanede kalmanıza gerek yoktur. Tedaviden sonraki ilk iki gün boyunca güneş ışığından, sıcak banyodan, saunadan, yüzme havuzundan ve plajdan uzak durun.